NEWSFLASH...
Ειδήσεις | Δημόσια Διοίκηση
ανάγνωση

ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ: Yπογράφηκε η σύμβαση για το τμήμα Ηρακλείου - Χανιά του ΒΟΑΚ

ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ: Yπογράφηκε η σύμβαση για το τμήμα Ηρακλείου - Χανιά του ΒΟΑΚ

Παρουσία του πρωθυπουργού, Κυριάκου Μητσοτάκη, υπογράφηκε το πρωί η σύμβαση για τη μελέτη, κατασκευή, λειτουργία και συντήρηση του μεγαλύτερου τμήματος του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης, το οποίο θα συνδέει το Ηράκλειο με τα Χανιά.

Ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, Γιώργος Περιστέρης, είπε ότι «για χρόνια ακουγόταν η φράση παραχώρηση ΒΟΑΚ και σήμερα υπογράφεται όσο και αν ακούγεται απίθανο καθώς επειδή είχε τάξει τις 9 Μαΐου ο πρωθυπουργός, με ξενύχτι από τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, τα υπουργεία και τις τράπεζες, το καταφέραμε».

Ευχαρίστησε τα στελέχη της εταιρείας «γιατί καταθέσαμε την πιο άρτια πρόταση» και τον πρωθυπουργό «για τη βοήθεια και τις εντολές που δώσατε ώστε να προχωρήσει το έργο». «Ξεκινά μια πιο δύσκολη και μακριά διαδρομή και χρειάζεται η βοήθεια της τοπικής αυτοδιοίκησης και των αρχών για να ολοκληρωθεί το πολύ δύσκολο αυτό έργο» κατέληξε ο κ. Περιστέρης.

Δήλωση Μητσοτάκη

«Σήμερα πράγματι είναι μια σπουδαία μέρα για την Κρήτη, μια σπουδαία μέρα συνολικά για την κυβέρνησή μας, καθώς επιτέλους, μετά από πολλές δυσκολίες, μετά από πολλά εμπόδια, υπογράφουμε τη σύμβαση παραχώρησης του τμήματος Ηράκλειο - Χανιά με προαίρεση έως την Κίσσαμο, μία δέσμευση την οποία είχα αναλάβει προσωπικά και σήμερα είμαι στην ευχάριστη θέση να την εκπληρώσω», επισήμανε ο πρωθυπουργός κατά την ομιλία του στην εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε στο Πολιτιστικό και Συνεδριακό Κέντρο Ηρακλείου.

Εργοτάξιο Χερσονησος - Αγ. Νικόλαος

Ο Πρωθυπουργός επισήμανε ότι ήδη εκτελούνται εργασίες για τα δύο άλλα τμήματα του ΒΟΑΚ και δεσμεύτηκε για τη σύνταξη μελετών για την επέκταση του ανατολικού τμήματος του δρόμου: «Έχουμε δύο ανοιχτά εργοτάξια στα οποία υλοποιούνται έργα, από τη Χερσόνησο ουσιαστικά μέχρι τον Άγιο Νικόλαο, χωρισμένο σε ένα τμήμα σύμπραξης Δημοσίου και ιδιωτικού τομέα και ένα δεύτερο δημόσιο έργο. Τα έργα αυτά θα έχουν ολοκληρωθεί έως το 2027, δήλωσε.

Άμεσα η μελέτη Παχιά Άμμος - Σητεία

Ο πρωθυπουργός δήλωσε ότι οι μελέτες στο τμήμα Παχιά Άμμος - Σητεία θα προχωρήσουν άμεσα, έτσι ώστε να βρούμε τη βέλτιστη δυνατή λύση ώστε ο ΒΟΑΚ πραγματικά να αποτελέσει έναν δρόμο που θα συνδέει την Κίσσαμο με τη Σητεία», συνέχισε ο Κυριάκος Μητσοτάκης.

Η ταυτότητα του έργου

Ο ΒΟΑΚ, στην τελική ανάπτυξή του, θα συνδέει το δυτικό με το ανατολικό άκρο της Κρήτης, αναβαθμίζοντας δραστικά την ασφάλεια των οδικών μεταφορών και διευκολύνοντας τις μετακινήσεις και τις μεταφορές στο νησί.

Το τμήμα Ηράκλειο - Χανιά είναι το μεγαλύτερο από τα τρία τμήματα της ενιαίας χάραξης του ΒΟΑΚ. Θα έχει μήκος περίπου 157 χιλιομέτρων με συνοδό παράπλευρο οδικό δίκτυο. Προαίρεση στην παραχώρηση αποτελεί η κατασκευή και του κομματιού δυτικότερα των Χανίων, έως την Κίσσαμο, μήκους 30 χιλιομέτρων, για το οποίο έχουν ολοκληρωθεί και επικαιροποιηθεί οι μελέτες. Μαζί με την προαίρεση, ο νέος δρόμος θα περιλαμβάνει 43 κόμβους, 23 σήραγγες και 89 γέφυρες.

Πρόκειται για ένα από τα μεγαλύτερα έργα υποδομής στην Ελλάδα, με συνολικό προϋπολογισμό 1,75 δισεκατομμύρια ευρώ. Σημαντικό μέρος του κόστους θα καλυφθεί από ευρωπαϊκούς πόρους που έχουν εξασφαλιστεί.

Το έργο για τον άξονα Ηράκλειο - Χανιά αναμένεται να ολοκληρωθεί σε βάθος πενταετίας

Σε εξέλιξη είναι, εν τω μεταξύ, οι εργασίες για την κατασκευή των δύο άλλων τμημάτων του ΒΟΑΚ. Το τμήμα Νεάπολη - Άγιος Νικόλαος Λασιθίου, στο ανατολικό άκρο του νησιού, χρηματοδοτείται εξ ολοκλήρου από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας, ενώ το σκέλος Χερσόνησος - Νεάπολη, που θα συνδέει τις Περιφερειακές Ενότητες Ηρακλείου και Λασιθίου, αποτελεί σύμπραξη του Δημοσίου και του ιδιωτικού τομέα που συγχρηματοδοτείται από το ΤΑΑ.

Για την επέκταση του ΒΟΑΚ και προς τα ανατολικά έχουν ήδη εκπονηθεί μελέτες για την έκταση από τον Άγιο Νικόλαο έως την Παχιά Άμμο, ενώ έχει εγκριθεί η χρηματοδότηση μελετών μέχρι τη Σητεία.

... σχόλια | Κάνε click για να σχολιάσεις
Επιχειρώ - epixeiro.gr
Επιχειρώ - epixeiro.gr