H εξάπλωση της κινεζικής κυριαρχίας στα αυτοκίνητα και τις μοτοσυκλέτες στην Ελλάδα

Οι νέες διαπραγματεύσεις Τραμπ με τους Κινέζους ίσως είναι η ευκαιρία για να αντιμετωπίσει και η Ε.Ε με αντίστοιχους όρους την κινεζική εξάπλωση σε τομείς που μέχρι πρόσφατα είχε μία ισόρροπη ανάπτυξη.
Εάν θέλουμε να δουμε πως διαμορφώνεται η δυναμική των κινέζων και στην Ελλάδα αρκεί να ρίξουμε μία ματιά στο πως διαμορφώνεται η αγορά των κινέζικων αυτοκινήτων και μοτοσυκλεττών στην Ελλάδα μέσα στο 2025 έναντι του 2022
Το 2022, το μερίδιο των κινέζικων αυτοκινήτων επί του συνόλου της ελληνικής αγοράς δεν ξεπερνούσε το 1%. Δηλαδή στα 100 αυτοκίνητα που ταξινομούνταν μόνο 1 ήταν κινέζικο.
Η εξάπλωση της ηλεκτροκίνησης έδωσε μεγαλύτερη ώθηση στις πωλήσεις των κινέζικων οχημάτων που ήταν και φθηνότερα.
Το 2025, οι πωλήσεις κινέζικων αυτοκινήτων έχουν ξεπεράσει το 5% σε μερίδιο επί της συνολικής αγοράς. Σύμφωνα με τα στοιχεία του Συνδέσμου Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων (ΣΕΑΑ), οι ταξινομήσεις των κινεζικών οχημάτων στην ελληνική αγορά το διάστημα Ιανουαρίου-Απριλίου 2025 διαμορφώθηκαν ως εξής (σε παρένθεση το μερίδιο αγοράς):
1. MG 1.673 (3,5%)
2. BYD 686 (1,4%)
3. Lynk & Co 170 (0,4%)
4. DFSK 77
5. Leapmotor 76
6. Omoda 27
7. Jaecoo 15
8. XPENG 3
9. Voyah 2
Το πρώτο τετράμηνο του 2025 καταγράφηκαν 2.650 νέες πωλήσεις ηλεκτρικών μοντέλων, καταγράφοντας αξιόλογη άνοδο συγκριτικά με την ίδια περίοδο του 2024, όταν οι αντίστοιχες πωλήσεις ανήλθαν σε 2.184 μονάδες. Πρόκειται για 466 επιπλέον ηλεκτρικά αυτοκίνητα που κυκλοφόρησαν στους ελληνικούς δρόμους.
Οι κινέζικες μοτοσυκλέττες σπάνε την ιαπωνική και κορεατική κυριαρχία
Οι 4 ιαπωνικοί γίγαντες στο χώρο του δικυκλισμού στην Ελλάδα μαζί με τις 2 κορεατικές εταιρείες (SYM και Kymco) κατείχαν μέχρι το 2020 το 80% των συνολικών πωλήσεων.
Η σταδιακή είσοδος κινέζικων εταιρειών με πολύ ανταγωνιστικά προιόντα σε όλες τις κατηγορίες όπως η CF, η VOGE, η QJ (οι 3 γνωστότερες) άλλαξαν την αγορά μοτοσυκλέτας στην Ελλάδα σε όλες τις κατηγορίες αφού ‘ανακάτεψαν’ την τράπουλα.
Η ποιότητα των προιόντων τους είναι υψηλότατη και οι τιμές τους με τα αντίστοιχα ιαπωνικά προιόντα είναι περίπου 30% χαμηλότερες.
Η ‘τράπουλα’ στην αγορά μοτοσυκλετών ανακατεύθηκε και απ’ ότι φαίνεται η απόλυτη κυριαρχία των 4 Ιαπώνων, των Ιταλών και των Κορεατών σπάει με γρήγορους ρυθμούς.
Σχόλια