Τουρισμός

ΕΕΚΕ: Τι πρέπει να γνωρίζουν οι καταναλωτές για την ακύρωση κράτησης σε ξενοδοχείο

Κοινοποιήστε

Σχολιάστε

Διαβάζεται σε 2 λεπτά

ΕΕΚΕ: Τι πρέπει να γνωρίζουν οι καταναλωτές για την ακύρωση κράτησης σε ξενοδοχείο

Η Ένωση Εργαζομένων Καταναλωτών Ελλάδας πραγματοποιεί στους καταναλωτές υπενθύμιση των δικαιωμάτων τους κατά τη δέσμευση ενός καταλύματος, καθώς είναι σημαντικό οι ίδιοι να γνωρίζουν τα δικαιώματά τους «ώστε να μπορούν να λάβουν ορθές αποφάσεις και να απολαύσουν τις διακοπές τους χωρίς άγχος και προβλήματα».

Συγκεκριμένα, όσον αφορά τη διαμονή σε ξενοδοχεία, ο ξενοδόχος ιδιοκτήτης του εκάστοτε τουριστικού καταλύματος, υποχρεούται:

  • να διαθέτει τα κενά δωμάτια σε οποιονδήποτε πελάτη,
  • να παρέχει όλες τις ανέσεις και υπηρεσίες που διαφημίζει (π.χ. πισίνα, αθλητικές δραστηριότητες, internet, κλιματισμό, χώρο στάθμευσης κλπ),
  • να απαντά στους πελάτες εντός 3 ημερών για την αποδοχή ή όχι της κράτησης,
  • να αναρτά σε κάθε δωμάτιο, πινακίδα θεωρημένη από την Αστυνομία, όπου θα αναφέρονται αναλυτικά οι τιμές (τιμή δωματίου, προσαυξήσεις, τιμή πρωινού και γεύματος), ώστε να γνωρίζετε με ακρίβεια πόσο θα στοιχίσει η διαμονή σας.

Προκαταβολή

Σε περίπτωση που οι καταναλωτές πραγματοποιούν κράτηση για διαμονή σε ξενοδοχείο ή ενοικιαζόμενο δωμάτιο, υποχρεούνται να καταβάλουν προκαταβολή, εφόσον τους ζητηθεί από τον ξενοδόχο, η οποία δε θα πρέπει:

  • να ξεπερνά το 25% του συνολικού κόστους διαμονής,
  • να είναι μικρότερη από το μίσθωμα μιας ημέρας.

O EEKE τονίζει ότι, σε περίπτωση που κάποιος ακυρώσει την κράτηση, τουλάχιστον 21 ημέρες πριν τη συμφωνημένη ημερομηνία άφιξης, δικαιούται την επιστροφή του συνολικού ποσού της προκαταβολής.

Ακύρωση κράτησης

Σε περίπτωση ακύρωσης της κράτησης, κρίσιμο είναι το χρονικό σημείο, στο οποίο οι καταναλωτές αποφασίζουν να προβούν στην ακύρωση. Συγκεκριμένα, αν ακυρώσουν την κράτηση:

  • τουλάχιστον 21 ημέρες πριν τη συμφωνημένη ημερομηνία άφιξης, δεν έχουν οικονομική επιβάρυνση, και επιπρόσθετα, δικαιούνται την επιστροφή του συνολικού ποσού της προκαταβολής,
  • σε διάστημα συντομότερο από 21 ημέρες πριν τη συμφωνημένη ημερομηνία άφιξης, θα πρέπει να καταβάλουν το μισό του συνολικού ποσού που θα καταβάλουν, αν δεν είχαν προβεί στην ακύρωση.

Περισσότερες πληροφορίες σχετικά με τα δικαιώματα των ταξιδιωτών μπορούν να δουν στο Αλφαβητάρι του Ταξιδιώτη

On line φόρμα υποβολής καταγγελίας εδώ.