Ασφάλειες

Ενημέρωση της ΕΑΔΕ προς όσους θέλουν να προβούν σε αγορά ασφαλιστικού προϊόντος

Κοινοποιήστε

Σχολιάστε

Διαβάζεται σε 2 λεπτά

Ενημέρωση της ΕΑΔΕ προς όσους θέλουν να προβούν σε αγορά ασφαλιστικού προϊόντος

Η Ένωση Ασφαλιστικών Διαμεσολαβητών Ελλάδος (ΕΑΔΕ), στο πλαίσιο των πρωτοβουλιών της για την ευαισθητοποίηση και ενημέρωση του ευρύτερου κοινού σχετικά με τη σημασία της ασφάλισης, τα δικαιώματα του πολίτη – καταναλωτή και τον ρόλο του Ασφαλιστικού Διαμεσολαβητή, επικοινωνεί βασικά σημεία που πρέπει να γνωρίζει κάθε ενδιαφερόμενος που θέλει να προχωρήσει σε αγορά ασφαλιστικού προϊόντος.

Στόχος της ΕΑΔΕ μέσω αυτής της ενημέρωσης, είναι η προάσπιση των δικαιωμάτων των καταναλωτών, η ενίσχυση της διαφάνειας και η προβολή της αξίας της υπεύθυνης καθοδήγησης από τους πιστοποιημένους επαγγελματίες του κλάδου, τους Ασφαλιστικούς Διαμεσολαβητές.

Ασφάλιση: Μια σημαντική απόφαση που απαιτεί σωστή καθοδήγηση

Η απόφαση να ασφαλίσει κάποιος τη ζωή του, την υγεία, την περιουσία ή την επιχείρησή του είναι ουσιαστική, καθώς σχετίζεται άμεσα με την προστασία όσων έχουν αξία. Δεν πρόκειται απλώς για μια οικονομική συμφωνία, αλλά για μια διαδικασία που απαιτεί εμπιστοσύνη, σωστή πληροφόρηση και καθοδήγηση από έμπειρους επαγγελματίες.

Ασφάλιση μέσω Τράπεζας: Τα δικαιώματά μας με βάση την Εγκύκλιο της ΤτΕ

Η πώληση ασφαλιστικών προϊόντων από τραπεζικά ιδρύματα διέπεται από την Εγκύκλιο 462/14.05.2013 της Τράπεζας της Ελλάδος, που έχει στόχο την προστασία του καταναλωτή και τη διαφάνεια. Σύμφωνα με αυτή:

• Έχουμε δικαίωμα επιλογής ασφαλιστικής εταιρείας και Ασφαλιστικού Διαμεσολαβητή, ακόμα κι αν η δανειακή μας σύμβαση προβλέπει υποχρεωτική ασφάλιση (π.χ. ασφάλιση πυρός)

• Δεν μπορεί να επιβληθεί η αγορά ασφαλιστικού προϊόντος ως όρος για τη χορήγηση δανείου ή άλλου τραπεζικού προϊόντος

• Έχουμε δικαίωμα αιτιολόγησης: Εάν προσκομίσουμε δικό μας ασφαλιστήριο και δεν γίνει αποδεκτό, η Τράπεζα οφείλει να μας δώσει έγγραφη αιτιολόγηση

• Τα προσωπικά μαςδεδομένα προστατεύονται: Δεν επιτρέπεται η χρήση των τραπεζικών μας στοιχείων για προώθηση ασφαλιστικών προϊόντων χωρίς τη ρητή συγκατάθεσή μας

Αν αντιμετωπίσουμε πίεση ή παραβίαση των παραπάνω:

• Πρέπει να ενημερώσουμε τον Ασφαλιστικό Διαμεσολαβητή μας

• Πρέπει να καταγγείλουμε την πρακτική

o στην Τράπεζα της Ελλάδος στο email: dep.bankingsupervision@bankofgreece.gr και

o στη Γενική Γραμματεία Καταναλωτή συμπληρώνοντας την ειδική φόρμα (ΠΚ-01) που θα βρούμε εδώ και αποστέλλοντάς την ηλεκτρονικά στο 1520@mindev.gov.gr

Ασφάλιση με Ασφαλιστικό Διαμεσολαβητή

Ο Ασφαλιστικός Διαμεσολαβητής είναι ο επαγγελματίας που στέκεται δίπλα μας σε όλη την διαδικασία της ενημέρωσης και επιλογής ασφάλισης, όπως αναφέρει χαρακτηριστικά το Δ.Σ. της ΕΑΔΕ. Δεν μας προσφέρει απλώς ένα ασφαλιστήριο, αλλά μας προσφέρει υπεύθυνη συμβουλή και ουσιαστική διαχρονική υποστήριξη, διασφαλίζοντας ότι λαμβάνουμε την κάλυψη που πραγματικά έχουμε ανάγκη, όταν τη χρειαζόμαστε. Με έναν Ασφαλιστικό Διαμεσολαβητή, είναι βέβαιο ότι θα έχουμε:

• Διαφάνεια και αντικειμενικότητα: Ενημερωνόμαστε με βάση το συμφέρον μας, χωρίς υποχρέωσης από πλευράς μας και χωρίς δεσμεύσεις από συγκεκριμένες εταιρείες

• Οικονομία χρόνου και χρημάτων: Συγκρίνει για λογαριασμό μας τις προσφορές της αγοράς και προτείνει λύσεις με γνώμονα τις πραγματικές μας ανάγκες

• Προστασία δεδομένων: Τα στοιχεία μας χρησιμοποιούνται αποκλειστικά για την κάλυψη των ασφαλιστικών μας αναγκών

• Σχέση εμπιστοσύνης με διάρκεια: Ο Ασφαλιστικός Διαμεσολαβητής είναι δίπλα μας, πριν, κατά τη διάρκεια, αλλά και μετά την έκδοση του συμβολαίου – ιδίως όταν έρθει η στιγμή της αποζημίωσης.

Η ΕΑΔΕ δηλώνει ότι σχεδιάζει και θα υλοποιήσει περισσότερες δράσεις ενημέρωσης στο πλαίσιο των πρωτοβουλιών της, τόσο για την επικοινωνία του οφέλους της ασφαλιστικής κάλυψης για τον πολίτη, όσο και την ανάδειξη του ρόλου του Ασφαλιστικού Διαμεσολαβητή – του πυλώνα επαγγελματιών που λειτουργεί εγγυητικά στην Ασφάλιση καθαυτή.