Οι τιμές σε σοκολάτα και βανίλια εκτόξευσαν τις τιμές των τυποποιημένων επώνυμων παγωτών και έριξαν τις πωλήσεις

Κάμψη καταγράφεται στις πωλήσεις του β’ τριμήνου 2025 στα τυποποιημένα επώνυμα προιόντα σε σχέση με το αντίστοιχο περυσινό διάστημα. Στροφή καταναλωτών στις ιδιωτικές ετικέτες. Πτώση έχει και το παγωτό Ζαχαροπλαστείου.
Κάμψη τουλάχιστον 10% στις πωλήσεις επώνυμου τυποποιημένου παγωτού σε περίπτερα, μίνι μάρκετ και σούπερ μάρκετ και αύξηση στις πωλήσεις ιδιωτικής ετικέτας καταγράφηκε στο β’ τρίμηνο του 2025 σύμφωνα με εκτιμήσεις της αγοράς παγωτού.
Αν και το β’ τρίμηνο του έτους δεν είναι η ενδεικτική περίοδος που μπορεί να δώσει ώθηση στις πωλήσεις παγωτού , εντούτοις αποτελεί ένα δείκτη για την ζήτηση. Σύμφωνα και πάλι με εκτιμήσεις που διασταυρώνονται και από την παγωτοβιομηχανία και από τα σούπερ μάρκετ και τα μίνι μάρκετ – περίπτερα, οι πωλήσεις στο επώνυμο (brand label) παγωτό είναι σαφώς μειωμένες.
Οι δύο βασικοί λόγοι είναι ότι οι τιμές πρώτων υλών (ειδικά το κακάο, η σοκολάτα και η βανίλια) εκτινάχθηκαν πέρυσι πάνω από 40% συμπαρασύροντας ανοδικές και τις τιμές των βιομηχανικών παγωτών και (ο δεύτερος λόγος) είναι ότι οι ιδιώτες καταναλωτές στρέφονται στα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας των σούπερ μάρκετ που είναι πολύ φθηνότερα και απέχουν ελάχιστα σε ποιότητα, τουλάχιστον από τα απλά παγωτά.
Διαφοροποιημένα προϊόντα
Οι βιομηχανίες παγωτού και στην Ελλάδα και στο εξωτερικό, προσπαθούν πλέον να προσφέρουν στο καταναλωτικό κοινό που εξειδικευμένα προϊόντα και σε ειδικές γεύσεις που υπήρχαν στο παρελθόν προκειμένου να τονώσουν τη ζήτηση. Για παράδειγμα παγωτά με ποικιλίες ξηρών καρπών, παγωτά με άλλα γλυκά μέσα (πχ παγωτά κανταΐφι) ή και παγωτά με σαφή προέλευση από εξωτερικό (πχ Dubai). Oι στοχευμένες κινήσεις μάρκετινγκ με τα εξειδικευμένα προϊόντα έχουν αυξήσει λίγο τις πωλήσεις αλλά συνολικά, η τάση μέχρι το τέλος του α’ εξαμήνου ήταν μειωμένη παρά το γεγονός ότι το β’ τρίμηνο ήταν αρκετά ζεστό.
Στο peak το γ’ τρίμηνο οι πωλήσεις παγωτού. Στόχος τα 20.000 τεμάχια στο γ’ τρίμηνο
Ασφαλώς και το γ’ τρίμηνο έχει τις πωλήσεις του παγωτού στο peak (ως καθαρά καλοκαιρινό έδεσμα) και πλέον οι παγωτοβιομηχανίες περιμένουν πωλήσεις στο γ’ τρίμηνο της τάξης των 20-25.000 τεμαχίων. Εάν η τουριστική περίοδος επιμηκυνθεί και στο δ’ τρίμηνο (πχ φτάσει μέχρι Οκτώβριο), η αγορά παγωτού θα είναι ιδιαίτερα ικανοποιημένη εάν οι πωλήσεις επώνυμων τυποποιημένων παγωτών ανέλθουν σε 35-40.000 τεμάχια.
Οι πωλήσεις των private label αντίθετα, καταγράφουν σημαντική άνοδο (σύμφωνα με πηγές από αντιπροσωπευτικά σούπερ μάρκετ) και αυτό είναι δείγμα ότι ο μέσος και μικρός καταναλωτής στρέφεται σε φθηνότερα προϊόντα.
Τέλος, υπάρχει και το παγωτό των ζαχαροπλαστείων και των φούρνων που καταγράφει και αυτό μια μικρή υποχώρηση σε καθαρές πωλήσεις αλλά πολύ μεγαλύτερη υποχώρηση σε περιθώρια κέρδους αφού προσπαθούν να διατηρήσουν τιμές σχετικά κοντινές με τον ανταγωνισμό του τυποποιημένου παγωτού ενώ έχουν μεγαλύτερα κόστη. Όπως μας είπαν χαρακτηριστικά σε δύο ζαχαροπλαστεία (Αθήνα και περίχωρα) εάν και φέτος δεν έχει αυξημένη ζήτηση το παγωτό, τότε θα το αποσύρουν από τα ψυγεία του χρόνου.
Σχόλια