Η αυτοκρατορική λάμψη της Fabergé περνά στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού - Στα 50 εκατ. το deal
11/08/2025 | 15:47
25/10/2025 | 12:47
Η Gemfields Group Limited αποχωρίζεται ένα από τα πιο εμβληματικά της περιουσιακά στοιχεία: τον ιστορικό οίκο πολυτελείας Fabergé Limited. Η εταιρεία ανακοίνωσε την πώληση του brand – γνωστού για τα θρυλικά πασχαλινά αυγά του – στην αμερικανική επενδυτική εταιρεία SMG Capital LLC, έναντι 50 εκατ. δολαρίων. Από το συνολικό ποσό, τα 45 εκατ. θα καταβληθούν με την ολοκλήρωση της συναλλαγής στις 28 Αυγούστου 2025, ενώ τα υπόλοιπα 5 εκατ. θα προέλθουν από τριμηνιαία δικαιώματα ίσα με το 8% των εσόδων της Fabergé.
Τα έσοδα της συμφωνίας θα στηρίξουν τις εξορυκτικές δραστηριότητες της Gemfields, χρηματοδοτώντας το ορυχείο Montepuez Ruby Mining στη Μοζαμβίκη και την επέκταση του ορυχείου Kagem στη Ζάμπια. Η Gemfields είχε αποκτήσει τη Fabergé το 2013, επενδύοντας 142 εκατ. δολάρια, ωστόσο οι πολιτικές αναταραχές στη Μοζαμβίκη και η αναστολή λειτουργίας του ορυχείου ρουμπινιών την οδήγησαν, τον Δεκέμβριο, να βγάλει το brand προς πώληση.
Η Fabergé κουβαλά μια κληρονομιά σχεδόν δύο αιώνων. Ιδρύθηκε το 1842, πέρασε στα χέρια του Peter Carl Fabergé το 1882 και έγραψε ιστορία δημιουργώντας, μεταξύ 1885 και 1916, 50 περίτεχνα αυγά για τη ρωσική αυτοκρατορική οικογένεια. Σήμερα, παρά την παγκόσμια φήμη της, ο οίκος δεν έχει μείνει ανεπηρέαστος από την ύφεση στα είδη πολυτελείας: τα έσοδά του το 2024 υποχώρησαν στα 13,4 εκατ. δολάρια, από 15,7 εκατ. δολάρια το προηγούμενο έτος.
«Η πώληση σηματοδοτεί το τέλος μιας εποχής για εμάς», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της Gemfields, Sean Gilbertson. «Η Fabergé υπήρξε καθοριστικός σύμμαχος στην ανάδειξη των πολύτιμων λίθων μας και η εμπορική της ισχύς θα μας λείψει».
Από την πλευρά του, ο Sergei Mosunov, ιδρυτής και CEO της SMG Capital, με δραστηριότητα στον τομέα της τεχνολογίας, υπογράμμισε: «Η μοναδική κληρονομιά της Fabergé – με ρίζες στη Ρωσία και δεσμούς με την Αγγλία, τη Γαλλία και τις ΗΠΑ – δημιουργεί μοναδικές ευκαιρίες για την ενίσχυση της θέσης της στην παγκόσμια αγορά πολυτελείας και την περαιτέρω διεύρυνση της διεθνούς της παρουσίας».
Σχολιάστε