PUBLIC - MEDIA MARKT: Ένα μοντέλο αποδοτικής συγχώνευσης από τον πρώτο χρόνο του
22/09/2023 | 10:42
08/08/2025 | 19:03
Ο όμιλος Public απορροφά τα κόστη της συγχώνευσης και επιστρέφει το 2024 σε κερδοφορία - Ξεκινά εντός των ημερών την λειτουργία του το μεγάλο outlet στον Ρέντη .
Ο όμιλος Public μπορεί να περηφανεύεται ότι κατάφερε να πετύχει τα βέλτιστα αποτελέσματα με την συγχώνευση με την Media Markt αφού σε διάστημα ενός χρόνου έχει υπερδιπλασιάσει τους προσδοκώμενους τζίρους. “Δεν υπάρχουν πολλές συγχωνεύσεις ομίλων όπου από τον πρώτο χρόνο το 1+1 κάνει 2 ή και κάτι παραπάνω απ' αυτό” είπε ο κ. Διευθύνων σύμβουλος της Public κ. Mπουρλάς. Μία σύγχωνευση για την οποία όπως ανέφερε ο κ. Μπουρλάς έκαναν πολλά 'ξενύχτια' στα γραφεία προκειμένου να πετύχουν το αποτέλεσμα αυτό. Οι κίνδυνοι από την συγχώνευση βρίσκονταν αφ' ενός στις επικαλύψεις πολλών προιόντων αλλά και πολλών καταστημάτων. Έτσι χρειάστηκαν να επιλέξουν βάσει ερευνών την επικέντρωση και στις κατηγορίες προιόντων, δηλαδή σε “τεχνολογία- οικιακά προιόντα- πολιτισμός” ενώ σε ότι αφορά τα καταστήματα σε κάποιες περιοχές είχε μεταβολές και μετατροπές καταστημάτων (πχ Μαρούσι, Λ.Συγγρού) ενώ εκτίμησε ότι θα έρθουν και συγχωνεύσεις κάποιες άλλες σε περιοχές όπου υπήρχαν σε κοντινά σημεία Public και Media Markt
Τα μεγέθη που παρουσίασε ο όμιλος Public κατά το τελευταίο 12μηνο ήταν άκρως επιτυχημένα. Ο κύκλος εργασιών ξεπέρασε τα 500 εκατ. καθώς το πρώτο εξάμηνο του 2023 παρουσίασε 21% ανάπτυξη πωλήσεων σε σχέση με το 2022. Η λειτουργική κερδοφορία το 2022 διπλασιάστηκε σε σχέση με το 2021.
Στόχος μία ισορροπία μεταξύ ψηφιακών πωλήσεων και πωλήσεων στο κατάστημα
Άξιο αναφοράς είναι το γεγονός ότι οι ψηφιακές πωλήσεις που ξεπερνούν το 25% του συνολικού τζίρου δείχνοντας μία νέα διάσταση στο θέμα των πωλήσεων.
Όπως ανέφερε ο κ. Μπουρλάς, στόχος είναι να υπάρξει μία ισορροπία ανάμεσα στις ψηφιακές πωλήσεις και στις πωλήσεις στα καταστάματα καθώς υπάρχει πολύς κόσμος που θέλει να βλέπει το προιόν που σκοπεύει να αγοράσει.
Διαχείριση DATA και ενδιαφέρον για συνεργασίες με start ups
Όπως αναφέρθηκε στην συνέντευξη τύπου που παρέθεσε η διοικηση του Ομίλου Public , υπάρχει μεγάλο ενδιαφέρον στο θέματα της διαχείρισης των DATA προκειμένου να επιτευχθεί η μεγιστοποίηση των πωλήσεων αλλά και των cross sales ενώ απαντώντας σε ερώτηση τόνισε υπάρχουν συνεργασίες και με start ups
Επιτυχημένη συγχώνευση με τη MediaMarkt και τη δημιουργία του πρωτοποριακού concept “Public + home”, με τις πωλήσεις των οικιακών συσκευών να ξεπερνούν το 20% του συνολικού τζίρου
Το Public Group, υλοποιώντας με επιτυχία μια στρατηγική που εστιάζει στη διαμόρφωση ενός ισχυρού Omni-Retail οικοσυστήματος και παρά τις προκλήσεις στο ευρύτερο οικονομικό περιβάλλον, το 2022 κατάφερε αύξηση της λειτουργικής κερδοφορίας στα €4,6εκ σε σύγκριση με το 2021 και πέτυχε σημαντική αύξηση του κύκλου εργασιών. Ακόμη, κατάφερε 21% ανάπτυξη πωλήσεων το πρώτο εξάμηνο του 2023 σε σχέση με το 2022. Η επιτυχημένη απορρόφηση της MediaMarkt κάτω από το νέο concept store “Public + home”, το δυναμικό πλάνο επενδύσεων ύψους €30 εκ. και η συνεχής ανάπτυξη καινοτόμων υπηρεσιών σε συνεργασία με κορυφαίες scale-up εταιρείες διαμόρφωσαν μία ισχυρή βάση για το brand Public, τοποθετώντας το σε ηγετική θέση στον τομέα του Οmnichannel λιανεμπορίου. Σύμφωνα με τα τελευταία οικονομικά στοιχεία, ο ενοποιημένος κύκλος εργασιών του Public Group για το 2022 σημείωσε αύξηση 10%, στα €481εκ. σε σχέση με τα €436εκ του 2021, ενώ η πορεία το 2023 είναι πάνω από €500εκ. Συνδυαστικά με τα θετικά οικονομικά αποτελέσματα και τον ψηφιακό προσανατολισμό της στρατηγικής, ο Ρόμπυ Μπουρλάς, Διευθύνων Σύμβουλος του Public Group, ανέφερε: «Συνεχίζουμε με αμείωτο ρυθμό τη στρατηγική μας έχοντας στο επίκεντρο την ηγετική μας θέση στο Omni-retail. Η θετική εικόνα των οικονομικών μας επιδόσεων το 2022 συνεχίζεται και το 2023. Σύμφωνα με τις προβλέψεις θα ξεπεράσουμε τα €15 εκατ. σε λειτουργικό EBITDA το 2023.»
Το brand Public ισχυροποιείται στη θέση του #1 Omni-Retailer
Με περισσότερα από 60 φυσικά καταστήματα, πάνω από 70 εκ. διαδικτυακές επισκέψεις ετησίως και με τις online πωλήσεις να ξεπερνάνε το 25% του συνολικού τζίρου, τα Public προσφέρουν την πιο ολοκληρωμένη Omni-Retail εμπειρία αγορών, αγκαλιάζοντας ένα ευρύ πεδίο προϊοντικών κατηγοριών και υπηρεσιών.
Ο επενδυτικός βραχίονας Public Capital Partners έχει επενδύσει πάνω από €30εκ. σε εταιρίες στον τομέα των Logistics και του Last Mile (Box Now, Svuum), Fintech (Klarna, αποκλειστική συνεργασία με Revolut), των After Sales (iRepair, Douleutaras) αλλά και του Digital Entertainment (Bookvoice.gr). Ταυτόχρονα, είναι ήδη σε εξέλιξη ο σχεδιασμός για επιπλέον επενδύσεις σε τεχνολογία και σε τομείς που συμπληρώνουν και αναβαθμίζουν τις προτάσεις των Public στους καταναλωτές.
Τα Public & public.gr γίνονται ο πληρέστερος προορισμός για όλη την οικογένεια
Η δημιουργία του πρωτοποριακού concept “Public + home” σηματοδοτεί την επιτυχημένη απορρόφηση της MediaMarkt στα Public και την εξέλιξη του brand στη “home living” κατηγορία. Οι πωλήσεις στις οικιακές συσκευές ήδη ξεπερνούν το 20% του συνολικού τζίρου του Public Group. Απορροφώντας πλήρως τους 530 εξειδικευμένους ανθρώπους της MediaMarkt και αξιοποιώντας την πολύτιμη τεχνογνωσία τους, τα Public δημιουργούν την τέλεια συνταγή για τις Omnichannel αγορές, σε 13 νέα μεγάλα concept stores ανά την Ελλάδα αλλά και στο Public.gr. Συνυπολογίζοντας το νέο concept καταστημάτων, τα Public αριθμούν πλέον συνολικά 30 καταστήματα με μικρές και μεγάλες οικιακές συσκευές σε Ελλάδα και Κύπρο, γεγονός που αντανακλά το όραμα και την αφοσίωση του brand για μια πιο εξειδικευμένη πρόταση στον τομέα του σπιτιού.
Κορυφαίες υπηρεσίες που αποδίδουν με επίκεντρο τον πελάτη
Οι καταναλωτές έδωσαν ‘ψήφο εμπιστοσύνης’ στους καινοτόμους και ευέλικτους τρόπους πληρωμής. Οι αγορές με έως 3 άτοκες δόσεις χωρίς πιστωτική με την αξιοποίηση της υπηρεσίας “Public Now, Pay Later”, με Klarna προτιμώνται από το 35% των καταναλωτών σε διαδικτυακά και φυσικά καταστήματα, ενώ αντίστοιχα η πρόσφατη έναρξη συνεργασίας με τη Revolut κερδίζει ραγδαία το ενδιαφέρον των καταναλωτών.
Στο κομμάτι των υπηρεσιών παράδοσης το “Public Locker Pickup 24/7” μέσω Box Now σημειώνει 25% διείσδυση στα προϊόντα που παραδίδονται σε lockers. Αντίστοιχα, οι υπηρεσίες Next Day Delivery για 100.000 προϊόντα μέσω Public.gr σε όλη την ηπειρωτική Ελλάδα, αλλά και το Express Pickup 60’, συγκέντρωσαν πάνω από 200.000 παραγγελίες και 80.000 παραγγελίες αντίστοιχα.
Υψηλά στις προτιμήσεις των καταναλωτών «σκοράρει» και ο τομέας των After Sales, με τον αριθμό των επισκευών στα iRepair σημεία που βρίσκονται μέσα σε περισσότερα από 30 καταστήματα Public σε Ελλάδα και Κύπρο να ανέρχεται σε 40.000. Υψηλό είναι και το ποσοστό ικανοποίησης από την εξωπραγματική ταχύτητα επισκευής από 20’ που προσφέρει η iRepair μέσα στα καταστήματα Public (>92 Δείκτης Ικανοποίησης Πελατών).
Οι πελάτες των Public ανταποκρίνονται θετικά και στη νέα πρόταση της μάρκας στον τομέα της ψυχαγωγίας, με τα downloads των Audiobooks από την Bookvoice.gr να αγγίζουν τα 70.000.
Έχοντας κατακτήσει τη θέση του #1 Omni-Retail οικοσυστήματος, το Public Group συνεχίζει σταθερά να υλοποιεί την επιτυχημένη του στρατηγική, που φέρνει ολοένα και περισσότερες επιλογές, υπηρεσίες και προϊόντα και αναβαθμίζει την εμπειρία για τους καταναλωτές σε Ελλάδα και Κύπρο.
Σχολιάστε