Επιχειρηματικά Νέα

Πολυδιασπασμένη η ελληνική αγορά αναψυκτικών

Κοινοποιήστε

Σχολιάστε

Διαβάζεται σε 2 λεπτά

Πολυδιασπασμένη η ελληνική αγορά αναψυκτικών

Η πίτα της αγοράς ανεβαίνει αλλά ταυτόχρονα μειώνονται τα μεγάλα μερίδια αγοράς, καθώς εισέρχονται ολοένα και περισσότερες ελληνικές επιχειρήσεις.

Αυξημένες πωλήσεις λόγω καλοκαιριού αλλά και μεγάλη διασπορά των προιοντων καταγράφει η ελληνική αγορά αναψυκτικών. Επισης φαίνεται ότι κάθε target group (ηλικιακό ή εισοδηματικό) έχει το δικό της μερίδιο. Η τμηματοποίηση αυτή (segmentation) της αγοράς βοηθά τις επιχειρήσεις να διαμορφώσουν τα δικά τους marketing plans.

Για παράδειγμα, τα τελευταία χρόνια αυξήθηκε σημαντικά τα Ice Tea, τόσο σε πωλήσεις μέσα στο καλοκαίρι όσο και όλο το χρόνο. Σταθερές πρωτιές στις ηλικίες 15-20 ετών έχουν τα ενεργειακά ποτά. Στις μικρότερες ηλικίες, τα αναψυκτικά τύπου Cola έχουν αυξημένα ποσοστά ενώ κερδίζουν πολύ και από τις πωλήσεις του καλοκαιριού που σχεδόν διπλασιάζονται σε σχέση με τις πωλησεις στους εγχώριους καταναλωτές.

Επιπλέον, σύμφωνα με παλαιότερη έρευνα (προ μηνών), στο 57% των Ελλήνων καταναλωτών αρέσει περισσότερο να δοκιμάζει και να πειραματίζεται, παρά να αγοράζει την ίδια μάρκα. Αυτό σημαίνει ότι ο έλληνας καταναλωτής πολλές φορές δεν μένει στο προιόν ή στη μάρκα. Έτσι οι μετρήσεις μπορεί να μην αποδίδουν την πραγματική εικόνα.

Από την άλλη πλευρά, το 43% ανέφερε που παραμένει πιστό σε μια συγκεκριμένη μάρκα υποδηλώνει ότι η εμπιστοσύνη και η ικανοποίηση από ένα προϊόν παίζουν επίσης σημαντικό ρόλο στις καταναλωτικές συνήθειες.

Αποφεύγουν την ζάχαρη και αναζητούν υγιείς επιλογές οι έλληνες καταναλωτές

Στην ερώτηση «αν μπορούσες να αφαιρέσεις ένα στοιχείο από τα ροφήματα γενικά ποιο θα ήταν αυτό», οι απαντήσεις ήταν σαφείς. Το 57% των ερωτηθέντων δήλωσε ότι θα ήθελε να αφαιρεθεί η πολλή ζάχαρη, με το ποσοστό αυτό να είναι ιδιαίτερα υψηλό (66%) στα άτομα έως 30 ετών. Αυτό υποδηλώνει μια τάση προς πιο healthy επιλογές, καθώς επικρατεί μια αυξανόμενη ευαισθητοποίηση σχετικά με την υγεία και τη διατροφή, ειδικά στους νεότερους καταναλωτές.

Μεγάλη διείσδυση και ανάπτυξη των μικρών ιδιωτικών εταιρειών

Το θετικό στηγ εξέλιξη είναι ότι ολοένα και περισσότεροι καταναλωτές , απεγκλωβίζονται από τα δεσμά της διαφήμισης και στρέφονται προς νέα προιόντα (αναψυκτικά) που προέρχονται από μικρές μεν αλλά αναπτυσσόμενες εταιρείες. Το πλασάρισμα της ιδέας της διαφορετικότητας ή της ενίσχυσης των καλών και μικρών εταιρειών λειτουργεί πολύ θετικά και στις νεαρές αλλά και στις πιο μεγάλες ηλικίες.

Σ’ αυτό το φαινόμενο, οφείλεται το γεγονός ότι ενώ αυξάνεται η πίτα των πωλήσεων, μειώνονται τα μεγάλα μερίδια αγοράς που υπήρχαν σε όλα τα είδη αναψυκτικών, από τα ice tea, τα τύπου cola έως και τα αναψυκτικά φυσικών χυμών (πορτοκάλι, μανταρίνι, φράουλα, μαγκο, στρασβερι, μπανάνα κά) που παράγονται από ελληνικές επιχειρήσεις.