Έρευνες, Εκθέσεις, Μελέτες

Περισσότερες οι ενοικιάσεις ταινιών σε δίσκους DVD και Blu-ray στις ΗΠΑ, απ’ ό,τι μέσω των «ιντερνετικών βιντεοκλαμπ»

Κοινοποιήστε

Σχολιάστε

Διαβάζεται σε 2 λεπτά

Περισσότερες οι ενοικιάσεις ταινιών σε δίσκους DVD και Blu-ray στις ΗΠΑ, απ’ ό,τι μέσω των «ιντερνετικών βιντεοκλαμπ»
epixeiro

26/08/2012 | 07:55

epixeiro

07/08/2025 | 11:42

Μπορεί η παραγγελία μιας ταινίας μέσω κάποιας διαδικτυακής υπηρεσίας video on demand να αποτελεί την πιο βολική επιλογή, ωστόσο οι περισσότεροι τηλεθεατές προτιμούν να νοικιάζουν φιλμ και σειρές σε μορφή DVD ή Blu-ray, είτε από κάποιο φυσικό κατάστημα είτε ταχυδρομικώς. Αυτό είναι το συμπέρασμα έρευνας της εταιρείας αναλύσεων NPD Group, η οποία βασίστηκε σε 21.752 Αμερικανούς καταναλωτές και πραγματοποιήθηκε το πρώτο εξάμηνο του 2012.

Η έρευνα δείχνει πως τα κάθε λογής «ιντερνετικά βιντεοκλάμπ» δεν έχουν καταφέρει να κερδίσουν το προβάδισμα ούτε καν στις ΗΠΑ – τη χώρα με τις περισσότερες online υπηρεσίες. Αντίθετα, και οι Αμερικανοί συνεχίζουν να προτιμούν τα παραδοσιακά «δισκάκια», τα οποία προμηθεύονται από τα βιντεοκλάμπ ή τα ειδικά κιόσκια αυτόματων πωλήσεων, όπως των εταιρειών Redbox και Blockbuster Express. Ένα μεγάλο ποσοστό επίσης προτιμά τη Netflix, που αποστέλλει ταχυδρομικά τις νοικιασμένες ταινίες.

Πάντως, η τάση ενοικίασης DVD είναι πτωτική σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά, παρουσιάζοντας μείωση 17%. Εξίσου διαφοροποιημένος συγκριτικά με το 2011 είναι και ο τρόπος ενοικίασης, καθώς τα βιντεοκλάμπ έχουν περιορισθεί σημαντικά. Αντίθετα, τα κιόσκια έχουν κερδίσει ακόμη περισσότερους οπαδούς, με το μερίδιό τους να φτάνει στο 45%, 5% μεγαλύτερο από πέρυσι.

Όσον αφορά τις παραγγελίες μέσω ίντερνετ, η έρευνα δείχνει πως, αν και ακόμη δεν έχουν καταφέρει να είναι ο κύριος τρόπος με τον οποίο τα προϊόντα του Χόλιγουντ φτάνουν στα σαλόνια των τηλεθεατών, κερδίζουν διαρκώς έδαφος. Έτσι, οι online ενοικιάσεις παρουσίασαν αύξηση 5% από το 2011, αύξηση που η NPD αποδίδει στην ολοένα μεγαλύτερη δημοφιλία της υπηρεσίας «Watch Instantly», που και αυτή ανήκει στη Netflix.

Οι συντάκτες της έρευνας υποστηρίζουν πως, παρόλο που τα κιόσκια και οι ταχυδρομικές παραγγελίες έχουν αποδειχθεί δύσκολος αντίπαλος των «ιντερνετικών βιντεοκλάμπ», η online ενοικίαση θα συνεχίσει να κερδίζει σε δημοφιλία, καθώς περισσότεροι καταναλωτές θα αποκτούν «έξυπνες» τηλεοράσεις και smartphone ή tablet PC. Ωστόσο, ακόμη και σήμερα, οι ταινίες που μπορεί κανείς να νοικιάσει στις ΗΠΑ μέσω διαδικτύου είναι σαφώς πιο λίγες, και παλιότερες, από αυτές που κυκλοφορούν σε DVD. Επιπλέον, τα φιλμ σε DVD συνοδεύονται από έξτρα υλικό –όπως επιπλέον σκηνές ή συνεντεύξεις των συντελεστών– το οποίο δεν παρέχεται μέσω ίντερνετ.

Διαβάστε εδώ το άρθρο του Κώστα Δεληγιάννη στο kathimerini.gr