NEWSFLASH...
Επιχειρήσεις & Know-how
ανάγνωση

Μικροζυθοποιία Πάρου: Παραγωγή μπύρας στην καρδιά των Κυκλάδων [Συνέντευξη]

Μικροζυθοποιία Πάρου: Παραγωγή μπύρας στην καρδιά των Κυκλάδων [Συνέντευξη]

Ο Μαρίνος Αλεξάνδρου, συνιδρυτής της Μικροζυθοποιίας Πάρου, μας μιλάει για την αγορά της μπύρας και την προσπάθεια που κάνουν στη συγκεκριμένη κατηγορία προϊόντων, μαζί με τον Νικόλα Παυλάκη, από το νησί της Πάρου.

Μιλήστε μας για τους συνιδρυτές της εταιρείας, για εσάς και τον Νικόλα Παυλάκη. Με τι ασχολείστε και ποια η σχέση σας με το νησί της Πάρου;

Με τον Νικόλα γνωριστήκαμε στο Λονδίνο, κατά τη διάρκεια των σπουδών μας, και ανακαλύψαμε ότι είχαμε έναν κοινό αλλά, ταυτόχρονα, αλληλοσυμπληρωματικό τρόπο σκέψης. Εκείνος ερχόταν από την πατρίδα του, την Πάρο, την οποία και αγάπησα ως επισκέπτης. Το αντικείμενο των σπουδών του ήταν δημόσια διοίκηση και management, ενώ εγώ ασχολήθηκα με τον χρηματοπιστωτικό τομέα και, στη συνέχεια, με τις επιχειρήσεις, όπου και εξακολουθώ να απασχολούμαι με διάφορα επιχειρησιακά αντικείμενα. 

Πώς προκύπτει η ίδρυση της Μικροζυθοποιίας Πάρου και γιατί επιλέξατε να επενδύσετε στην Ελλάδα και στην αγορά της μπύρας;

Την ίδια ώρα που πολλοί – οι περισσότεροι, ίσως - έβλεπαν την Ελλάδα της κρίσης, εμείς βλέπαμε την Ελλάδα της ευκαιρίας και της προοπτικής. Το κριτήριό μας ήταν ίσως περισσότερο επιχειρησιακό και λιγότερο συναισθηματικό – αλλά και η έννοια της πατρίδας παίζει πάντα ρόλο. Αντίστοιχα, η απόφασή μας να επενδύσουμε στην αγορά της μπύρας και να ιδρύσουμε, το 2014, τη Μικροζυθοποιία Πάρου, βασίστηκε σε μια σειρά τεκμηριωμένων στοιχείων, που δείχνουν τις ανοδικές προοπτικές της, ειδικά στην κλίμακα της μικρής και ιδιαίτερα ποιοτικής παραγωγής, σε συνδυασμό και με την ποιότητα των προϊόντων της ελληνικής γης.

Ποιες είναι οι μπύρες που παράγετε αυτή τη στιγμή; Υπάρχουν σχέδια για περαιτέρω εμπλουτισμό της γκάμας, ίσως και με κάποια χωρίς αλκοόλ;

Προς το παρόν παράγουμε τρεις μπύρες: την κορυφαία σε γεύση 56 Isles Aegean Wit, που φέτος απέσπασε τρία αστέρια, δηλαδή την υψηλότερη διάκριση, στον διεθνώς καταξιωμένο βρετανικό θεσμό Great Taste Awards και ψηφίστηκε ως μια από τις 6 καλύτερες μπύρες στον κόσμο, την ξανθιά απαλή 56 Isles Pilsner, η οποία στον περσινό διαγωνισμό κατάφερε να αποσπάσει το πρώτο αστέρι που έλαβε ποτέ ελληνική μπύρα στα συγκεκριμένα βραβεία, ενώ στον φετινό διαγωνισμό κέρδισε δυο αστέρια και την πρωτοεμφανιζόμενη 56 Isles session IPA, που πήρε ένα αστέρι. Αυτή τη στιγμή δεν υπάρχει προοπτική για δημιουργία μη αλκοολούχας μπύρας από τη 56 Isles. Για την συνέχεια έχουμε συγκεκριμένα σχέδια και πολλές εκπλήξεις, καθώς πειραματιζόμαστε με συνταγές, η γεύση των οποίων θα ενσωματώνει διάφορα στοιχεία της τοπικής ελληνικής παραγωγής, όπως, για παράδειγμα, μια μπύρα με τοπικές μαρμελάδες!

56isles_2.jpg?mtime=20181010202147#asset:100710

Ποια είναι η φιλοσοφία που ακολουθείτε για τη δημιουργία της μπύρας σας, τα χαρακτηριστικά εκείνα που την κάνουν να ξεχωρίζει;

Φιλοσοφία μας είναι η κατάκτηση της τελειότητας. Θέτουμε ως αρχή τα αυστηρά κριτήρια ποιότητας που χαρακτηρίζουν τις προσωπικές μας γευστικές επιλογές και βάζουμε στόχο την κορυφή, τολμώντας, ανατρέποντας πολλά κλισέ, αλλά βασιζόμενοι σε ένα καλά μελετημένο επιχειρησιακό σχέδιο. Οι μπύρες μας έχουν καρδιά από την Πάρο, η οποία είναι γνωστή από την αρχαιότητα ως πατρίδα του πιο εκλεκτού κριθαριού, και αναπάντεχες γεύσεις με στιβαρές ισορροπίες, που αντιπροσωπεύουν τον τόπο μας και «μιλούν» σε απαιτητικούς, «κοσμοπολίτες» ουρανίσκους. Οι φετινές διακρίσεις στα Great Taste Awards δείχνουν ότι μάλλον είμαστε στο σωστό δρόμο.

Σε ποιες αγορές στοχεύετε και ποιο θα λέγατε πως είναι το ενδιαφέρον που υπάρχει, μέχρι τώρα, για τα προϊόντα σας; Υπάρχουν πλάνα επέκτασης σε άλλες περιοχές της Ελλάδας ή ακόμη και στο εξωτερικό;

Όπως σας είπα, βασιζόμαστε σε ένα συγκεκριμένο business plan, το οποίο σαφώς και προβλέπει την επέκτασή μας στην Ελλάδα και στο εξωτερικό. Το ενδιαφέρον είναι μεγάλο, τόσο το δικό μας όσο και των υποψήφιων πελατών μας και έχουμε οργανώσει τα επενδυτικά πλάνα μας για το άμεσο μέλλον. Ήδη, κάνουμε πωλήσεις στην Ελλάδα, καθώς και περιορισμένο αριθμό εξαγωγών – όσο, δηλαδή, μας επιτρέπει η παραγωγή μας, ώστε να καλύπτουμε με συνέπεια τις ανάγκες των πελατών μας. Φέτος η πυξίδα μας είναι στραμμένη προς άλλες περιοχές της χώρας μας, αλλά και προς συγκεκριμένες αγορές του εξωτερικού, από τις οποίες υπάρχει μεγάλο ενδιαφέρον για τις μπύρες μας. Στόχος μας είναι να ανοίξουμε και να αυξήσουμε τις εξαγωγές μας στο Ηνωμένο Βασίλειο, στη Γαλλία, στην Ιταλία και, ενδεχομένως, στις ΗΠΑ.

Είναι εύκολο για τον καταναλωτή να επιλέξει ένα νέο brand μπύρας και ποια είναι η στρατηγική σας επί του θέματος;

Τα τεράστια ανοίγματα που έγιναν, την τελευταία δεκαετία, στην αγορά της μπύρας – και όχι μόνο - δημιούργησαν, πιστεύω, μια νέα γενιά ευέλικτων καταναλωτών, που δεν διστάζουν να δοκιμάσουν νέα brands, αναζητώντας αυτά που τους εκφράζουν περισσότερο. Ναι μεν ο ανταγωνισμός σκληραίνει, αλλά «ακονίζει» ταυτόχρονα τη δημιουργικότητα, με αποτέλεσμα να απογειώνεται η ποιότητα. Νομίζω πως όποιος μπορεί να «καβαλήσει» αυτό το κύμα και να μείνει όρθιος θα είναι νικητής.

Ποια θα λέγατε πως ήταν τα σημαντικότερα εμπόδια που αντιμετωπίσατε ως σήμερα και πως τα ξεπεράσατε; Παράλληλα, ποια θα χαρακτηρίζατε ως τα σημαντικότερα επιτεύγματα της Μικροζυθοποιίας Πάρου;

Όταν ξεκινήσαμε τη Μικροζυθοποιία Πάρου γνωρίζαμε τα εμπόδια και τις δυσκολίες, όπως τα γνωρίζουν όλοι όσοι επιχειρούν στην Ελλάδα. Δεν θελήσαμε, όμως, να αφήσουμε να μας πτοήσουν. Κατά την άποψή μας, η επιμονή νέων ανθρώπων να επενδύσουν στον τόπο είναι εκείνη που, μοιραία, θα κάμψει κάποια στιγμή τις παραδοσιακές αγκυλώσεις μας και θα βοηθήσει να επικρατήσει, επιτέλους, η αυτονόητη κοινή λογική των προϋποθέσεων που θέτει η προσπάθεια για ανάπτυξη.

56isles_3.jpg?mtime=20181010202200#asset:100711

Τι θα θέλατε να έχει επιτύχει η εταιρεία μέσα στην επόμενη πενταετία;

Να έχουν τα προϊόντα μας τέτοια ζήτηση και, κυρίως, τέτοιο «γκελ» στους καταναλωτές μπύρας, ώστε να έχουμε – τουλάχιστον - εκατονταπλασιάσει την παραγωγή μας! Το brand 56 Isles δημιουργήθηκε με στόχο να κατακτήσει τόσο το ελληνικό όσο και το διεθνές κοινό. Θέλαμε να φτιάξουμε ένα ξεχωριστό προϊόν, που θα θύμιζε σε όλο τον κόσμο την Ελλάδα της απαράμιλλης ομορφιάς και των απολαύσεων που προσφέρει στους επισκέπτες της. Ιδανικά, επιθυμούμε να είμαστε ένα κορυφαίο μεσογειακό brand, με καταγωγή από αυτόν τον υπέροχο τόπο, και να προσεγγίζουμε όλο και μεγαλύτερο κοινό με αργά, σταθερά και μετρημένα βήματα. Γι’ αυτό θα εξακολουθήσουμε να επενδύουμε στη 56 Isles από κάθε άποψη – συνταγές, συσκευασίες, εγκαταστάσεις παραγωγής κλπ - οικοδομώντας πάνω στα θεμέλια μιας μακροπρόθεσμης επιτυχίας.

... σχόλια | Κάνε click για να σχολιάσεις
Επιχειρώ - epixeiro.gr
Επιχειρώ - epixeiro.gr