NEWSFLASH...
Επιχειρήσεις & Know-how
ανάγνωση

Ολυμπιακή Ζυθοποιία: Η μπύρα εξακολουθεί να αποτελεί την πρώτη επιλογή των καταναλωτών

Ολυμπιακή Ζυθοποιία: Η μπύρα εξακολουθεί να αποτελεί την πρώτη επιλογή των καταναλωτών

Ο Νίκος Μιχαλόπουλος, Marketing Director της Ολυμπιακής Ζυθοποιίας, μιλάει σήμερα στο epixeiro.gr για τη στρατηγική της γνωστής εταιρείας, τα νέα προϊόντα και την ελληνική αγορά μπύρας.

Ποιοι είναι οι βασικοί «πυλώνες» γύρω από τους οποίους κινείται η περαιτέρω ανάπτυξη της Ολυμπιακής Ζυθοποιίας στην ελληνική αγορά;

Βασικός πυλώνας για την Ολυμπιακή Ζυθοποιία είναι η απρόσκοπτη υλοποίηση του επενδυτικού της πλάνου, το οποίο και ενισχύθηκε για την τρέχουσα χρονιά, αγγίζοντας συνολικά τα 48 εκατ. ευρώ για την περίοδο 2015-2019, δεσμευόμενη για την ενίσχυση της παρουσίας της στην χώρα μας και για την ουσιαστική συμβολή της στην προοπτική της εγχώριας αγοράς.

Με στρατηγικές προτεραιότητες την υγιεινή και ασφάλεια, τις υψηλές προδιαγραφές ελέγχου ποιότητας και την καινοτομία, η εταιρεία μας, για το 2019, επικεντρώνεται στην ανάπτυξη υποδομών στις εγκαταστάσεις μας (Σίνδος και Ριτσώνα) για αύξηση της παραγωγικότητας και αποδοτικότητας, στην επένδυση σε νέα υλικά συσκευασίας, καθώς και στην ανάπτυξη νέων προϊόντων, όπως αυτών που ανακοινώσαμε στη φετινή HO.RE.CA.

Ποιες είναι σήμερα οι τάσεις που υπάρχουν γύρω από την κατανάλωση μπύρας στην χώρα μας; Είδαμε, σε πρόσφατα έρευνα, να αναφέρεστε και στα «μικρά σημεία πώλησης λιανικού εμπορίου». Μιλήστε μας για αυτό.

Η κατανάλωση μπύρας στην χώρα μας εξακολουθεί να χαρακτηρίζεται από έντονη εποχικότητα, με αύξηση της κατανάλωσης κατά την καλοκαιρινή περίοδο και σημαντικούς παράγοντες επιρροής τις καιρικές συνθήκες και τις τουριστικές αφίξεις.

Αναφορικά με τα «μικρά σημεία πώλησης λιανικής», από πρόσφατη έρευνα που διεξήγαμε, προέκυψε ότι από τις συνολικές πωλήσεις της ζεστής αγοράς, το 36% περίπου προέρχεται από αυτά τα σημεία, ποσοστό που μπορεί να φτάσει μάλιστα ακόμα και το 50%, αν συνυπολογιστούν και τα «αχαρτογράφητα» καταστήματα (π.χ. εποχιακά, κάβες κλπ.).

Τώρα, για την κατηγορία της μπύρας, οι καταναλωτές που επιλέγουν το convenience trade είναι συνήθως νεότεροι σε ηλικία (έως 35 ετών), με βασικά κριτήρια επιλογής αγοράς την εγγύτητα του σημείου και την «κατάλληλη θερμοκρασία» του προϊόντος. Η πλειοψηφία των καταναλωτών αγοράζει μπύρα από τα «μικρά» σημεία για άμεση κατανάλωση, είτε με φίλους είτε με την οικογένειά τους, επιβεβαιώνοντας για άλλη μία φορά το γεγονός ότι η μπύρα είναι το κατεξοχήν ποτό της παρέας και συντροφικότητας ενηλίκων.

Ειδικότερα, ποια είναι τα είδη μπύρας που προτιμά ο Έλληνας καταναλωτής και ποια η κατανάλωση που υπάρχει, σε σύγκριση και με άλλα ποτά; Έχει επηρεαστεί αυτή στα χρόνια της οικονομικής κρίσης;

Η μπύρα ακολούθησε την πτώση της κατανάλωσης που παρατηρήθηκε σχεδόν σε όλα τα ταχυκίνητα προϊόντα. Υπολογίζεται ότι στα χρόνια της κρίσης, έχασε περίπου το 20-25% των όγκων της, ενώ αντίστοιχα, ίσως και περισσότερο πτωτικά, κινήθηκαν συνολικά και τα αλκοολούχα ποτά. Αξίζει να αναφέρουμε βέβαια εδώ ότι για κάποιες κατηγορίες αλκοολούχων ποτών οι οποίες παρασκευάζονται «στο σπίτι» και μοιράζονται σε συγγενείς και φίλους δεν υπάρχουν επίσημα στοιχεία και άρα οι εκτιμήσεις μας δεν μπορεί να είναι απολύτως ακριβείς. Θεωρούμε, ωστόσο, ότι η μπύρα εξακολουθεί να αποτελεί την πρώτη επιλογή των καταναλωτών, με το μερίδιο της σε όγκο στο σύνολο των αλκοολούχων ποτών να βρίσκεται γύρω στο 50%.

Όσον αφορά στον τύπο μπύρας που προτιμά ο Έλληνας καταναλωτής, αυτός εξακολουθεί να είναι η Lager (ξανθιά). Ωστόσο, υπάρχει ένα ποσοστό καταναλωτών που στρέφεται σε πιο ιδιαίτερες γευστικά μπύρες – όπως είναι χαρακτηριστικά οι αφροζύμωτες μπύρες τύπου Ale - κυρίως λόγω της δημιουργίας πολλών νέων προϊόντων από τις μικροζυθοποιίες, το ποσοστό των οποίων είναι ακόμα πολύ μικρό.

Μιλήστε μας για το χαρτοφυλάκιο προϊόντων που παρουσιάσατε στην πρόσφατη HORECA, τη στρατηγική σας γύρω από την προϊοντική γραμμή και τις καινοτομίες που υιοθετείτε στην παραγωγή.

Στη φετινή HO.RE.CA, είχαμε την ευκαιρία να ανακοινώσουμε τη διεύρυνση του χαρτοφυλακίου των προϊόντων μας, με νέες συσκευασίες και λανσαρίσματα στις κατηγορίες της μπύρας και του μηλίτη.

Πιο συγκεκριμένα, είμαστε ιδιαίτερα χαρούμενοι που αναβιώνουμε την κλασική ρετρό φιάλη της FIX, που για περισσότερο από ενάμιση αιώνα αποτελεί σήμα κατατεθέν της μάρκας, η οποία είναι ήδη διαθέσιμη στους καταναλωτές.

Παράλληλα, λανσάραμε για πρώτη φορά στην εγχώρια αγορά τη διάσημη γαλλική μπύρα Kronenbourg 1664 Blanc, που ανήκει στην κατηγορία wheat, ευελπιστώντας να κερδίσει τόσο με τη γεύση όσο και με το στυλ της το ενδιαφέρον των Ελλήνων καταναλωτών, όπως άλλωστε έχει καταφέρει σε 15 ακόμα αγορές του εξωτερικού και στις πέντε ηπείρους.

Ως προς το κομμάτι της παραγωγής, όπως ανέφερα και στην αρχή, δεν σταματούμε να επενδύουμε στον εξοπλισμό για την παραγωγικότητα και απόδοση των εργοστασίων μας. Χαρακτηριστικό παράδειγμα προς αυτήν την κατεύθυνση αποτελεί η εγχώρια πλέον παραγωγή της τεχνολογίας DraughtMaster, ενός πρωτοποριακού παγκοσμίως πατενταρισμένου συστήματος που έφερε νέα δεδομένα στην εγχώρια αγορά ως προς τη βαρελίσια μπύρα, προσφέροντας παράλληλα ένα μεγάλο asset για τους πελάτες μας.

Είδαμε να παρουσιάζετε και ένα νέο προϊόν από μηλίτη. Ποια είναι σήμερα η ζήτηση που υπάρχει γύρω από τη συγκεκριμένη κατηγορία προϊόντων και ποιες οι προοπτικές;

Ισχύει ότι η κατηγορία του μηλίτη είναι ταχέως αναπτυσσόμενη, τετραπλασιάζοντας σχεδόν τους όγκους της κατά την τελευταία πενταετία, αγγίζοντας πλέον σχεδόν τα 35.000 εκατόλιτρα.

Από την πλευρά μας, λοιπόν, επενδύουμε και σε αυτήν την κατηγορία, μέσω του Somersby, που ήταν και το πρώτο brand που σύστησε τον μηλίτη στην εγχώρια αγορά. Φέτος, λοιπόν, διευρύναμε ακόμα περισσότερο τη γκάμα του Somersby, λανσάροντας μία ακόμα νέα γεύση, το Somersby «Αχλάδι», που συνάδει απόλυτα με τη γευστική παλέτα των Ελλήνων καταναλωτών.

Τα τελευταία χρόνια, φαίνεται να αυξάνεται ο αριθμός των μικροζυθοποιίων στην Ελλάδα. Ποια η γνώμη σας για αυτό και η εικόνα που έχετε;

Σύμφωνα με το τελευταίο report (2017) του οργανισμού «Brewers of Europe», στην Ελλάδα δραστηριοποιούνταν 43 ζυθοποιεία, όταν το 2011 ήταν μόλις 17. Ακόμη πιο ενδιαφέρον στοιχείο αποτελεί το γεγονός ότι σχεδόν κανένα ζυθοποιείο δεν έχει κλείσει στα χρόνια της οικονομικής κρίσης. Από την πλευρά μας κρίνουμε ως θετικό το γεγονός ότι τα μικροζυθοποιεία συμβάλλουν ως προς την καλλιέργεια της κουλτούρας της μπύρας στην χώρα μας, μέσω της ποικιλίας των προτάσεων που προσφέρουν.

Είμαστε αισιόδοξοι για την αγορά της μπύρας στην Ελλάδα και θεωρούμε ότι θα γνωρίσει ανάπτυξη τα επόμενα χρόνια, τόσο ποσοτική - με την αύξηση των συνολικών όγκων - όσο και ποιοτική - με την ενίσχυση του μεριδίου των premium και super premium προτάσεων.

Ποιοι είναι οι επόμενοι άμεσοι στόχοι για την εταιρεία, όσον αφορά και στην προϊοντική της γραμμή;

Στην Ολυμπιακή Ζυθοποιία, η καινοτομία ως προς την ανάπτυξη νέων προϊόντων αποτελεί στρατηγική προτεραιότητα. Μονίμως αφουγκραζόμαστε τις τάσεις της αγοράς και τις ανάγκες καταναλωτών και πελατών και αναπτύσσουμε προϊόντα που απαντούν πραγματικά σε ανάγκες και απαιτήσεις, πάντα με γνώμονα τις υψηλές προδιαγραφές γεύσης και ποιότητας. Επομένως, το μόνο σίγουρο είναι ότι θα υπάρξουν και νέα λανσαρίσματα στο άμεσο μέλλον.

... σχόλια | Κάνε click για να σχολιάσεις
Επιχειρώ - epixeiro.gr
Επιχειρώ - epixeiro.gr