NEWSFLASH...
Επιχειρήσεις & Know-how
ανάγνωση

Τελικά, συμφέρει το delivery την επιχείρηση σου;

Τελικά, συμφέρει το delivery την επιχείρηση σου;

Αν και η διανομή γρήγορου φαγητού, καφέ και όλων των συναφών ειδών φαντάζει ως μια απόλυτα προβλεπόμενη και κερδοφόρα διαδικασία για την επιχείρηση που θα την επιλέξει, τα πράγματα φαίνεται πως δεν είναι ακριβώς έτσι. Για την ακρίβεια, είναι μια διαδικασία από την οποία μπορεί μια επιχείρηση ακόμη και «να μπει μέσα».

Αυτό διαβάζω στο ενδιαφέρον άρθρο που έχει ετοιμάσει το MyJobNow (το οποίο, παρεμπιπτόντως, «σήκωσε» πριν από μερικές ημέρες μια νέα χρηματοδότηση, ύψους 530.000 ευρώ). Το delivery, μάλιστα, χαρακτηρίζεται ως μια διαδικασία με επιχειρησιακή περιπλοκότητα, μια πολυπαραγοντική συνάρτηση που χρειάζεται προσεκτική εξέταση για να μπορέσει να έχει θετικά αποτελέσματα.

Ρώτησα τον Αγαμέμνονα Παπάζογλου, συνιδρυτή του MyJobNow, πώς προέκυψε η δημιουργία του συγκεκριμένου εργαλείου. «Σε γενικές γραμμές, προσπαθούμε να βελτιώνουμε συνεχώς την εμπειρία των χρηστών μας και να τους προσφέρουμε εργαλεία και ιδέες για τη δουλειά τους, που ενδεχομένως να μην είχαν σκεφτεί. Στο πλαίσιο αυτό, ανανεώνουμε το blog μας με δύο κείμενα η/και συνεντεύξεις την εβδομάδα σε θέματα που αφορούν τον επιχειρηματία και τον εργαζόμενο της εστίασης, του τουρισμού και της λιανικής.

Ο υπολογιστής οικονομικών μονάδος delivery δημιουργήθηκε για να διευκολύνει τον επιχειρηματία: του προσφέρει μια πρώτη και αρκετά ακριβή εικόνα του κόστους του delivery, με βάση τα χαρακτηριστικά της δικής του επιχείρησης. Αυτό που κάναμε με τον υπολογιστή ήταν να παραμετροποιήσουμε τα διάφορα, πολλές φορές αδιόρατα, κόστη και να ποσοτικοποιήσουμε μια διαδικασία που συνήθως γίνεται με πιο χοντρικές εκτιμήσεις. Νομίζω ότι καταφέραμε να δημιουργήσουμε ένα χρηστικό, ακριβές και λειτουργικό εργαλείο για τους χρήστες μας».

Σε κάθε περίπτωση, το delivery πρέπει να προσφέρει στην κερδοφορία της επιχείρησης. Ένας καλός δείκτης αυτού είναι το μέσο λειτουργικό κέρδος ανά παραγγελία. Αυτό είναι το ποσό που μένει από την αξία της παραγγελίας αν αφαιρέσει κανείς όλα τα έξοδα που σχετίζονται με αυτήν. Είναι, δηλαδή, η αφαίρεση του μέσου κόστους διανομής από το μέσο μεικτό κέρδος.

Από αυτά, προκύπτει στη συνέχεια μια σειρά υπολογισμών. Για διευκόλυνση της κατάστασης, προσφέρεται και ο σχετικός υπολογιστής οικονομικών μονάδος delivery. Μέσω αυτού, μπορεί κάθε ενδιαφερόμενος να δει κατά πόσο είναι υγιή τα περιθώρια κέρδους μιας επιχείρησης που κάνει delivery αλλά και να ελέγξει, με μια ματιά, που θα πρέπει να εστιάσει τις προσπάθειες για βελτίωση του αποτελέσματος. Και στο τελευταίο, ας μείνουμε για λίγο.

Τα καλύτερα αποτελέσματα (ανάλογα και με την περίπτωση) φαίνεται πως «έρχονται» με δύο πιθανούς τρόπους. Ο πρώτος από αυτούς είναι να αυξήσει ο επιχειρηματίας τον απόλυτο αριθμό του μέσου μεικτού κέρδους. Αυτό μπορεί να επιτευχθεί είτε με ειδικές προσφορές για πολλαπλές παραγγελίες, είτε με αύξηση της ελάχιστης αξίας της παραγγελίας, είτε με άλλες, παραπλήσιες, μεθόδους.

Ο δεύτερος είναι να αυξήσει ο επιχειρηματίας τον αριθμό των παραγγελιών ανά ώρα. Εδώ προβλέπεται η μείωση της ακτίνας εξυπηρέτησης (ούτως ώστε να εξυπηρετούνται γρηγορότερα περισσότερες παραγγελίες) και η καλύτερη επιχειρησιακή διαδικασία για αύξηση του αριθμού διανομών σε ανά δρομολόγιο. Γενικότερα, σύμφωνα με το MyJobNow, οι τρεις μεταβλητές που επηρεάζουν την κερδοφορία είναι το μέσο μεικτό κέρδος, το συνολικό εταιρικό κόστος του διανομέα ανά ώρα και ο μέσος αριθμός παραγγελιών ανά ώρα, ανά διανομέα.

Πειραματίστηκα λίγο με το σχετικό εργαλείο υπολογισμού. Λαμβάνοντας εξαρχής υπόψιν πως η αγορά χρειάζεται καλύτερες αποδοχές και συνθήκες εργασίας, είναι εμφανές πως μια από τις βάσεις αποτελεί το κόστος του διανομέα. Από εκεί, είναι σαφές πως απαιτούνται υψηλά έσοδα ανά παραγγελία (και υψηλός αριθμός αυτών), σε μια διαδικασία που επηρεάζεται σημαντικά από το μεικτό κόστος. Προσοχή πως ρόλο παίζει και η προμήθεια της εκάστοτε διαδικτυακής πλατφόρμας μέσω της οποίας είναι διαθέσιμα τα προϊόντα.

Γενικώς, είναι μια καλή ευκαιρία για να δει μια επιχείρηση αν τη συμφέρει το delivery, με ένα απλό, στην χρήση, εργαλείο. Και αυτό γιατί, ακόμη και αν υπάρχει μεγάλη ζήτηση για το προϊόν που προσφέρει, το περιθώριο κέρδους ανά παραγγελία είναι που κρίνει το αποτέλεσμα, καθώς μπορεί η διανομή να είναι μικρής σημασίας ή και ζημιογόνα στα συνολικά οικονομικά της επιχείρησης.

... σχόλια | Κάνε click για να σχολιάσεις
Επιχειρώ - epixeiro.gr
Επιχειρώ - epixeiro.gr