NEWSFLASH...
Ειδήσεις | Επιχειρηματικά Νέα
ανάγνωση

Ο ΟΛΘ δημιουργεί «κέντρο καινοτομίας» - Η στρατηγική και οι επενδύσεις της εταιρείας

Ο ΟΛΘ δημιουργεί «κέντρο καινοτομίας» - Η στρατηγική και οι επενδύσεις της εταιρείας

Διάκριση του λιμανιού της Θεσσαλονίκης, μέσω της ανάδειξης του Προέδρου Δ.Σ. & Διευθύνοντα Συμβούλου της ΟΛΘ Α.Ε., Σωτήριου Θεοφάνη σε Port Professional of the Month, για το μήνα Απρίλιο, από τον Ευρωπαϊκό Οργανισμό Λιμένων ESPO (European Sea Ports Organization).

Το λιμάνι της Θεσσαλονίκης αποτελεί κύρια πύλη για τα Βαλκάνια και τη Νοτιοανατολική Ευρώπη, λόγω της θέσης του, των υποδομών του, του ευρέος φάσματος παρεχόμενων υπηρεσιών και του σημαντικού πελατολογίου του, τόσο στη Β. Ελλάδα όσο και στις γειτονικές χώρες, επισήμανε ο κ.Θεοφάνης σε συνέντευξη που παραχώρησε και φιλοξενείται στο διαδικτυακό τόπο του European Sea Ports Organization με αφορμή την ανάδειξή του σε Port Professional of the Month.

Στην ίδια συνέντευξη ανέφερε ότι σύμφωνα με την κίνηση του πρώτου τριμήνου, το 2019 η διακίνηση των εμπορευματοκιβωτίων αναμένεται να φτάσει στα 450.000 TEUs και του συμβατικού φορτίου σε 4.500.000 τόνους, ενώ το 2018 η διακίνηση ήταν 425.000 TEUs και 3.850.000 τόνους αντίστοιχα.

Σε ότι αφορά τη διαδικασία ιδιωτικοποίησης του λιμανιού της Θεσσαλονίκης, η οποία ολοκληρώθηκε μετά από διεθνή διαγωνισμό και την απόκτηση του πλειοψηφικού πακέτου των μετοχών της ΟΛΘ Α.Ε. (67%) από την εταιρεία ειδικού σκοπού (South East Gateway Thessaloniki, SEGT), ο ίδιος επισήμανε ότι μοιάζει, έως ένα βαθμό, με το μοντέλο που χρησιμοποιήθηκε σε αντίστοιχη περίπτωση στο λιμάνι της Σιγκαπούρης.

Σχετικά με τις μελλοντικές επενδύσεις ο κ. Θεοφάνης τόνισε πως το κομβικό σημείο είναι η επέκταση του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων κατά 460 μέτρα και με ωφέλιμο βάθος -17.6μ. Το έργο αυτό ανήκει στις υποχρεωτικές επενδύσεις που έχει αναλάβει η ΟΛΘ Α.Ε. και η ολοκλήρωσή του, που αναμένεται στο τέλος του 2022, θα επιτρέπει την εξυπηρέτηση πλοίων χωρητικότητας 18.000 TEUs (Super Post New Panamax) και θα αυξήσει τη χωρητικότητα του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων σε 1.300.000 TEUs, δίνοντας ένα σημαντικό συγκριτικό πλεονέκτημα στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης.

Εκτός από τις υποχρεωτικές επενδύσεις η ΟΛΘ Α.Ε. σχεδιάζει δύο μεγάλες επενδύσεις στο Σταθμό Συμβατικού Φορτίου, συνολικού ύψους 120.000.000 ευρώ που αφορούν: την επέκταση του κρηπιδώματος 24 κατά 410m (βάθος -16,5μ.), δίνοντας τη δυνατότητα εξυπηρέτησης πλοίων τύπου Panamax, και την ενοποίηση των προβλητών 4 και 5, δημιουργώντας νέο βαθύτερο κρηπίδωμα μήκους 600μ. Η ολοκλήρωση των έργων αυτών αναμένεται να αυξήσει τη χωρητικότητα του Συμβατικού Σταθμού κατά 4.000.000 τόνους.

Το λιμάνι της Θεσσαλονίκης ανήκει στο Κεντρικό δίκτυο των Διευρωπαϊκών Δικτύων Μεταφοράς Orient-East Med Core Network Corridor of the Trans-European Transport Network (TEN-T), και σύμφωνα με τον κ.Θεοφάνη μπορεί να αναπτυχθεί μία Χερσαία Γέφυρα Μικρών Αποστάσεων (Mini Land Bridge) προς το λιμάνι του Burgas στη Μαύρη Θάλασσα, καθώς και πρόσβαση στην Κεντρική Ευρώπη. Όλα τα παραπάνω είναι στο ίδιο μήκος κύματος με τη στρατηγική της εταιρείας για τη δημιουργία «δορυφόρων» εμπορευματικών κέντρων (dry ports) στις γειτονικές χώρες, δημιουργώντας τις συνθήκες ώστε η πύλη του λιμανιού να βρίσκεται στις νέες αγορές-στόχους.

Τη σπουδαιότητα σε παγκόσμιο επίπεδο για τη λιμενική βιομηχανία αλλά και την προοπτική που αναπτύσσεται στο πλαίσιο του υλοποιούμενου ιστορικού σχεδίου για τους Νέους Δρόμους του Μεταξιού, θαλάσσιο και χερσαίο, το γνωστό σχέδιο «Belt and Road Initiative» για το λιμάνι της Θεσσαλονίκης, αναφέρθηκε ο κ.Θεοφάνης, καθώς εκτιμά ότι η θέση του λιμανιού της Θεσσαλονίκης είναι στρατηγική και οι επενδύσεις που θα πραγματοποιηθούν θα ενισχύσουν σημαντικά το ρόλο του λιμανιού στις νέες συνθήκες που διαμορφώνονται.

Για τις προκλήσεις στο τομέα της κρουαζιέρας και της επιβατικής κίνησης, ο κ.Θεοφάνης αναφέρθηκε στη στρατηγική της εταιρείας να προσελκύσει τις εταιρείες κρουαζιέρας στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης, στη συνεργασία που έχει ξεκινήσει με τις τοπικές αρχές σε επίπεδο Δήμου και Περιφέρειας, αλλά και με τους εμπλεκόμενους επαγγελματίες προκειμένου να δημιουργηθεί ένα «προϊόν κρουαζιέρας» ελκυστικό για τις εταιρείες. Σημεία κλειδιά για τον ίδιο, θα αποτελέσουν η αξιοποίηση του εμβληματικού κτιρίου του Παλαιού Τελωνείου και η ανάπτυξη μη-λιμενικών δραστηριοτήτων εντός του λιμανιού.

Ο κ.Θεοφάνης επισήμανε ότι το νέο επενδυτικό σχήμα έχει ένα μακροπρόθεσμο στρατηγικό στόχο για τη μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος των λιμενικών δραστηριοτήτων της εταιρείας και στο πλαίσιο αυτό αναφέρθηκε στην ομόφωνη απόφαση των μετόχων για τη συμμετοχή της εταιρείας στο δίκτυο Green Award, ως Πάροχος Κινήτρων (Incentive Provider), προσφέροντας έκπτωση 15% στα λιμενικά τέλη στα πιστοποιημένα με Green Award πλοία που επισκέπτονται το Λιμάνι της Θεσσαλονίκης.

Τέλος αναφέρθηκε στην εφαρμογή νέων τεχνολογιών στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης, σημειώνοντας ότι τα στελέχη της εταιρείας παρακολουθούν τις τάσεις στον τομέα της ψηφιοποίησης (digitalization) σε παγκόσμιο επίπεδο, ενώ παράλληλα η ΟΛΘ Α.Ε. συμμετέχει σε πολλά ερευνητικά προγράμματα χρηματοδοτούμενα από την ευρωπαϊκή ένωση με αντικείμενο την εφαρμογή νέων τεχνολογιών. Ένα πλάνο εφαρμογής νέων τεχνολογιών στο Σταθμό Εμπορευματοκιβωτίων αναμένεται να καταρτιστεί το επόμενο διάστημα, ενώ στα άμεσα σχέδια της εταιρείας είναι η δημιουργία ενός Κέντρου Καινοτομίας (Ιnnovation Hub) σε θέματα λιμενικών δραστηριοτήτων, εμπορευματικών μεταφορών και logistics.

... σχόλια | Κάνε click για να σχολιάσεις
Επιχειρώ - epixeiro.gr
Επιχειρώ - epixeiro.gr