NEWSFLASH...
Marketing & Sales | Digital Marketing
ανάγνωση

Organic vs Paid Traffic: Πώς θα σε βρουν στις μηχανές αναζήτησης;

Organic vs Paid Traffic: Πώς θα σε βρουν στις μηχανές αναζήτησης;
Φωτογραφία: freepik

​Το πρώτο βήμα για την επιτυχία και αποδοτικότητα του κάθε website (ανεξαρτήτως του είδους του) είναι το traffic. Ξεκινώντας με αυτή την παραδοχή, θα δούμε ποιοι είναι οι τρόποι να φέρουμε κίνηση στο site μας και πόση δουλειά απαιτεί ο κάθε ένας από αυτούς.

Αν έχεις άλλα δικά σου digital properties όπως email ή/και social media channels, είναι μια καλή αρχή για να φέρεις ορισμένο κόσμο μέσα στο website σου, ωστόσο το μαζικό traffic θα έρθει συνήθως μέσα από τις μηχανές αναζήτησης. Αυτό σημαίνει πως το πραγματικό challenge είναι να πείσεις τον κόσμο, που αναζητά περιεχόμενο γύρω από το αντικείμενό σου, να μπει στο website σου και να ασχοληθεί με αυτό.

Πώς, λοιπόν, θα σε βρουν στις μηχανές αναζήτησης;

Κάθε αναζήτηση εμφανίζει στον χρήστη δύο ειδών αποτελέσματα: τα οργανικά και τα πληρωμένα. Στα οργανικά εμφανίζεσαι κάνοντας SEO, ενώ στα πληρωμένα με PPC. Ο συνδυασμός των δύο ονομάζεται SEM (Search Engine Marketing).

Στα παρακάτω screenshots μπορούμε να δούμε πώς απεικονίζονται στην Google τα πληρωμένα και τα οργανικά αποτελέσματα αντίστοιχα. Ας υποθέσουμε ότι ψάχνουμε ένα ξενοδοχείο στην Θεσσαλονίκη: Τα Paid αποτελέσματα για ξενοδοχεία στη Θεσσαλονίκη, ξεχωρίζουν καθώς έχουν το χαρακτηριστικό «ad»¬ icon δίπλα από το url της σελίδας:

organicvspaid1.jpg?mtime=20190518164610#asset:125656

Αντίθετα, τα οργανικά αποτελέσματα (που συνήθως είναι κάτω από τα paid) δεν φέρουν καμία ένδειξη:

organicvspaid2.jpg?mtime=20190518164653#asset:125657

Ας δούμε αναλυτικά τι είναι το κάθε ένα.

SEO

Το SEO είναι μια διαδικασία που απαιτεί συντονισμένες ενέργειες οι οποίες αφορούν αφενός το τεχνικό κομμάτι του site όσο και το περιεχόμενο μέσα και έξω από αυτό (technical, on & off site SEO). Οι ενέργειες αυτές αποσκοπούν στο να γίνει το site μας φιλικό στις μηχανές αναζήτησης, ώστε με τη σειρά τους να μας «σερβίρουν» υψηλότερα σε σχετικές αναζητήσεις.

organicvspaid3.jpg?mtime=20190518164709#asset:125658

Πολλοί θεωρούν ότι το SEO είναι δωρεάν ακριβώς επειδή η θέση είναι οργανική και άρα δεν πληρώνεις τα click. Η αλήθεια ωστόσο απέχει πολύ από αυτό, καθώς το SEO είναι μια συνεχής επένδυση μέσα από την οποία το site αποκτά σταδιακά όλο και καλύτερη θέση στις μηχανές αναζήτησης, θεωρείται πιο αξιόπιστο και αποκτά ποιοτικά clicks. Για τον λόγο αυτό, χρειάζεται συνεχής δουλειά και ενασχόληση, ώστε τα αποτελέσματα να διατηρηθούν, διαφορετικά το site θα αρχίσει να χάνει έδαφος.

PPC

To PPC είναι όλες εκείνες οι ενέργειες που κάνουμε για να φέρουμε κόσμο στο site μας πληρώνοντας με το click (Pay Per Click). Μέσα από την στοχευμένη διαφήμιση του site μας στις μηχανές αναζήτησης, μπορούμε να έχουμε άμεσα αποτελέσματα καθώς και πλήρη εικόνα όχι μόνο του τι ξοδεύουμε, αλλά και τι παίρνουμε πίσω (ROAS, ROI).

Το αδύναμο σημείο της πρακτικής αυτής είναι ότι τα αποτελέσματα διαρκούν για όσο κάνουμε paid ενέργειες. Η διαδικασία γίνεται μέσα από Google (ή Bing κτλ) Ads, όπου αρχικά επιλέγουμε τα keywords που επιθυμούμε να στοχεύσουμε και το κόστος/κλικ που θέλουμε να πληρώσουμε. Στη συνέχεια, μπαίνουμε σε ένα είδος «δημοπρασίας» με τους υπόλοιπους διαφημιζόμενους που στοχεύουν τα ίδια keywords και μέσα από μια σύνθετη διαδικασία καθορίζεται η τελική κατάταξη.

SEO vs PPC - Ποιος στην πραγματικότητα κερδίζει;

Φυσικά, η απάντηση εδώ δεν είναι απλή και δύσκολα θα μπορούσε κάποιος να επιλέξει ανάμεσα σε PPC και SEO, αποκλείοντας τελείως το ένα ή το άλλο. Η απάντηση για το ποια τακτική θα ακολουθήσετε εξαρτάται από το stage που βρίσκεται το site σας σε PPC & SEO, δίνοντας την ανάλογη βαρύτητα στο κάθε ένα.

Η πιο συνήθης πρακτική είναι στα αρχικά στάδια να εστιάζουμε στο PPC, ώστε να φέρουμε άμεσα κόσμο στο site μας, ενώ ταυτόχρονα να χτίζουμε το SEO. Αν επιστρέψουμε στο παράδειγμα των ξενοδοχείων, θα δούμε ότι μεγάλες εταιρείες (όπως η Booking) επενδύουν και στα δύο. Στον αντίποδα, υπάρχουν μεγάλες εταιρείες που επιλέγουν να επενδύσουν μόνο σε ένα κανάλι (πχ η Skroutz επενδύει αποκλειστικά στο SEO), γεγονός που εξαρτάται και από τους δικούς τους business σκοπούς.

... σχόλια | Κάνε click για να σχολιάσεις
Επιχειρώ - epixeiro.gr
Επιχειρώ - epixeiro.gr