NEWSFLASH...
neoecommerce
ανάγνωση

Luxury: Το ηλεκτρονικό εμπόριο μοχλός ανάπτυξης του κλάδου πολυτελείας

Luxury: Το ηλεκτρονικό εμπόριο μοχλός ανάπτυξης του κλάδου πολυτελείας

Σύμφωνα με μια έρευνα της McKinsey, οι παγκόσμιες δαπάνες για πολυτελή αγαθά μέσω διαδικτύου ανέρχονται στα 6,2 δισ. ευρώ. Επιπλέον, περίπου το 20% των αγορών που πραγματοποιούνται στα φυσικά σημεία πώλησης, έχουν πηγή ενημέρωσης το διαδίκτυο και η συνολική τους αξία εκτιμάται στα 34 δισ. ευρώ.

Ο σύνδεσμος των πολυτελών Brands Alta Gamma προβλέπει για τις διαδικτυακές πωλήσεις μια ετήσια αύξηση της τάξεως του 20% έως το 2015 με τον τζίρο να ανέρχεται στα 11 δισ. ευρώ. Τα δερμάτινα είδη, τα υποδήματα, τα αξεσουάρ καθώς και τα κοσμήματα είναι τα προϊόντα με το μεγαλύτερο ποσοστό ανάπτυξης της τάξεως του 10% στον κλάδο των πολυτελών αγαθών. Ενώ οι αγορές με τη μεγαλύτερη ανάπτυξη για πολυτελή αγαθά είναι κατά σειρά κατάταξης η Ασία, η Λατινική Αμερική, η Μέση Ανατολή, η Νότια Αμερική και τέλος η Ευρώπη. Το πόσο σημαντικός είναι ο κλάδος πολυτελών αγαθών για την Ευρώπη το δείχνουν τα νούμερα (δείτε την έρευνα σε pdf). Σύμφωνα με τα στοιχεία της Alta Gamma, η Ευρώπη αντιπροσωπεύει το 70% της παγκόσμιας οικονομίας πολυτελών αγαθών συμπεριλαμβανομένου και των Gourmet τροφίμων και ποτών.

Το τελευταίο διάστημα, οι επενδύσεις των εταιρειών πολυτελών αγαθών στο ηλεκτρονικό εμπόριο ολοένα και αυξάνονται. Πρόσφατα ο όμιλος πολυτελών brands PPR στην οποία ανήκουν μεταξύ άλλων η Gucci, η Yves Saint Laurent, η Brioni και η Sergio Rossi ανακοίνωσε την έναρξη συνομιλιών με τον ιταλικό διαδικτυακό έμπορο μόδας Yoox για τη δημιουργία μιας κοινής θυγατρικής εταιρείας ηλεκτρονικού εμπορίου.

alt

H Yoox ανάπτυξε εξαιρετικά τα τελευταία χρόνια κάτω από τη διεύθυνσή της 34 Μono-Brand-Stores (δείτε αναλυτικά την παρουσίαση σε pdf) και από τα οποία προέρχεται το 30% του τζίρου της. Στο παρελθόν είχαμε παρουσιάσει ένα διαδικτυακό κατάστημα της Yoxx τo Shoescribe.com με το οποίο αφυπνίζει εξαιρετικά τις γυναικείες αισθήσεις για πολυτελή υποδήματα. Με την παραπάνω στρατηγική, η PPR θέλει να αποκτήσει περισσότερο έλεγχο στις δραστηριότητες που προέρχονται από το ηλεκτρονικό εμπόριο. Σύμφωνα με την Bloomberg, η PPR προβλέπει τα έσοδα της από το διαδίκτυο μέχρι το 2020 να ανέλθουν στο 1 δισ. ευρώ.

{youtube}JgLJloMOxlM{/youtube}

Αντίστοιχα, ένα άλλο πολυτελές brand, η Burberry δείχνει με εξαιρετικό τρόπο πώς μπορεί να λειτουργήσει το συναισθηματικό «πολυτελές» shopping. Για την καμπάνια της φθινοπωρινής-χειμερινής κολεξιόν γύρισε 4 βίντεο κλιπ με τη συμμετοχή του τραγουδιστή Roo Panes και της αγγλίδας ηθοποιού Gabriella Wilde. Τα ρούχα και τα αξεσουάρ που φοριούνται από τους επώνυμους καλλιτέχνες στα συγκεκριμένα βίντεο μπορούν να αγοραστούν απευθείας από τους χρήστες του διαδικτυακού καταστήματος.

Τέλος, αναρωτιέμαι πού είναι τα ελληνικά πολυτελή αγαθά και υπηρεσίες που θα κερδίσουν όλες τις παραπάνω αγορές που αναφέραμε; H πολυτέλεια αφορά μία εμπειρία. Η βιωματική εμπειρία βέβαια είναι η απόλυτη πολυτέλεια. Διότι όσα αυτοκίνητα, ακίνητα, ρολόγια ή ρούχα και να έχει κάποιος, αυτό που δεν μπορεί να έχει σε αφθονία είναι οι βιωματικές εμπειρίες. Αυτό λοιπόν που χρειάζεται είναι να δημιουργήσουμε - σκηνοθετήσουμε τέτοιες «αξέχαστες» βιωματικές υπηρεσίες (δείτε εδώ ένα εξαιρετικό παράδειγμα) τα οποία θα εμπλέξουν τους ανθρώπους με έναν αυθόρμητο και προσωπικό τρόπο, κάνοντας αυτή τη σχέση βαθύτερη, μέσω βιωματικών αγαθών, είτε αυτά είναι υπηρεσίες είτε απλώς ο (ελλαδικός) χώρος. Είμαι αισιόδοξος για το ότι στο μέλλον η Ελλάδα θα γίνει το πλατό και η πηγή τέτοιων μοναδικών βιωματικών εμπειριών.

Δείτε εδώ το άρθρο του Ευστάθιου Ιντζεϊδη, στο neocommerce.gr.

... σχόλια | Κάνε click για να σχολιάσεις
Επιχειρώ - epixeiro.gr
Επιχειρώ - epixeiro.gr