NEWSFLASH...
neoecommerce
ανάγνωση

Curated Shopping: Ο βοηθός αγορών…για αυτούς που βαριούνται τα ψώνια

Curated Shopping: Ο βοηθός αγορών…για αυτούς που βαριούνται τα ψώνια

Τα πλεονεκτήματα του διαδικτυακών αγορών, όπως η μεγάλη ποικιλία, οι χαμηλές τιμές και η άμεση διαθεσιμότητα είναι πάνω-κάτω γνωστά. Παρ' όλα αυτά, ορισμένες αδυναμίες τους εξακολουθούν να υφίστανται.

Πέρα από την επιλογή του σωστού μεγέθους των ρούχων και την απουσία βίωσης της «ζωντανής» αγοραστικής εμπειρίας, ο καταναλωτής δεν μπορεί να είναι σίγουρος ότι το προϊόν το οποίο μόλις αγόρασε θα ανταποκριθεί στις προσδοκίες του. Η κατ' τα άλλα «πλούσια» ψηφιακή ενημέρωση προσφέρει ιδίως στο ανδρικό κοινό, το οποίο παραδοσιακά έχει μια «ιδιαίτερη» αντιπάθεια στο να σπαταλάει τον χρόνο του για την εύρεση του σωστού ρουχισμού, και ένα επιπλέον μειονέκτημα, το «ξεφύλλισμα» εκατοντάδων ιστοσελίδων καθώς και το φιλτράρισμα των «ιδανικών» προϊόντων. Αξιοσημείωτο γεγονός είναι ότι μια απλή αναζήτηση στην Google για τα ποια είναι τα «trendy ανδρικά υποδήματα για το 2013» εμφανίζει πάνω από 6,3 εκατομμύρια αποτελέσματα!

Αρχικά, το παραπάνω πρόβλημα αντιμετωπίσθηκε με τη χρήση των αξιολογήσεων των πελατών, όπως το εφήρμοσε η Amazon. Εδώ και λίγο καιρό, όμως, έκανε την εμφάνισή του ένα άλλο ενδιαφέρον επιχειρηματικό μοντέλο του Ηλεκτρονικού Εμπορίου, το Curated Shopping.

Curated Shopping σημαίνει «επιμελημένες αγορές» και λειτουργεί ως εξής: Οι διαδικτυακοί έμποροι μειώνουν μέσω του Curated Shopping το εύρος της προσφοράς τους προς τους πελάτες τους. Η επιλογή γίνεται με βάση τις προτιμήσεις και το στυλ των χρηστών με τη βοήθεια των «έξυπνων αλγορίθμων». Από αυτούς η καινοτόμος είναι η hunch, η οποία από πρόπερσι ανήκει στην ebay. Οι εγγεγραμμένοι χρήστες έχουν ήδη γνωστοποιήσει τα παραπάνω, μέσω ενός κουίζ στο οποίο έχουν αναφέρει τις προτιμήσεις τους για το στυλ των ρούχων, τις προτιμήσεις τους στα χρώματα, το μέγεθος των ρούχων καθώς και το επάγγελμά τους.

Ο πελάτης λαμβάνει στη συνέχεια ένα δέμα με επιλεγμένα ρούχα, όπως διάφορα πουκάμισα, παντελόνια, κάλτσες, που επιλέγονται από τον προσωπικό σύμβουλό των αντίστοιχων διαδικτυακών καταστημάτων. Το «πρωτοφιλτάρισμα» του εμπόρου ακολουθεί την αρχή «λίγα και καλά», ενώ οι πελάτες μπορούν να επιλέξουν ποια από τα παραπάνω ρούχα θα κρατήσουν και τα υπόλοιπα τα επιστρέφουν, χωρίς κανένα κόστος, πίσω στον έμπορο.

Η προσωπική ενασχόληση αξίζει τον κόπο, καθώς η εμπιστοσύνη του καταναλωτή αυξάνεται μετά την πρώτη αγορά και ο προσωπικός στυλίστας μαθαίνει καλύτερα τον πελάτη του με κάθε «νέο πακέτο». Οι «επιμελημένες αγορές» βασίζονται στη μακροχρόνια πελατειακή σχέση, ενώ οι ευχαριστημένοι πελάτες λιγοστεύουν τις επιστροφές προϊόντων οι οποίες, όπως είχαμε δει στο παρελθόν, μπορούν να δημιουργήσουν ειδικά στους μικρούς εμπόρους, σοβαρό πρόβλημα. Μερικοί διαδικτυακοί έμποροι, όπως η γερμανική 8Select (ρουχισμός για επιχειρηματίες) για την ελαχιστοποίηση των επιστροφών, προσφέρουν ένα ψηφιακό Showroom με τα επιλεγμένα από τον προσωπικό στυλίστα ρούχα τους. Αυτό εξασφαλίζει στον έμπορο την σιγουριά ότι ο πελάτης θα παραγγείλει μόνο τα ρούχα αυτά που θα εγκρίνει ο ίδιος.

Trunk ClubΠρωτίστως, αμερικάνικες εταιρείες έχουν εφαρμόσει το παραπάνω επιχειρηματικό μοντέλο, όπως η Trunkclub (ανδρικός ρουχισμός), η Cakestyle (γυναικείος ρουχισμός) η Frank & Oak (ανδρικός ρουχισμός), η Shoedazzle (γυναικεία υποδήματα) και η JustFab (γυναικεία υποδήματα και αξεσουάρ).

CakestyleΕπιπλέον πέρα από τον κλάδο της μόδας, το επιχειρηματικό μοντέλο του Curated Shopping βρήκε εφαρμογή και σε άλλα προϊόντα, όπως κρασιά (Navinum.de) έργα τέχνης (Artsicle.com), δώρα (Hipstery.com) με (Ahalife) και μαγειρική (Hellofresh.de).

ArtsicleΔιαφορετικές μορφές του Curated Shopping επωφελούνται από την τάση που παρατηρείται στις μεγάλες πλατφόρμες για τη χρήση «έξυπνων φίλτρων». Έτσι πρόσφατα η Zappos λάνσαρε μια νέα πλατφόρμα κοινωνικού εμπορίου με την επωνυμία Glance. Σε αυτήν, οι χρήστες της θα βρούνε επιμελημένες προτάσεις μόδας. Η παραπάνω κίνηση κρίθηκε απαραίτητη από τη Zappos, καθώς τα 127.000 στυλ των 1.000 διαφορετικών μάρκων της, κάνανε ολοένα και πιο δύσκολο το εγχείρημα επίτευξης μιας ικανοποιητικής αγοραστικής εμπειρίας στους πελάτες της.

GlanceΜερικοί πάροχοι τέτοιων υπηρεσιών προσφέρουν τα αγαπημένα προϊόντα κοινών ανθρώπων, ενώ άλλοι αφήνουν την επιμέλεια σε διασημότητες αλλά και σε γνωστούς bloggers, μουσικούς και σχεδιαστές. Η διαδικασία αυτή επιτρέπει αυτοί οι λιανοπωλητές να συνεργαστούν με τους πελάτες τους και να προσφέρουν ένα πιο εξατομικευμένο προϊόν ή μια υπηρεσία που βελτιώνει την αγοραστική εμπειρία του πελάτη.

Παρ' όλα αυτά, οι «επιμελημένες αγορές» πρέπει να απαντήσουν σε μερικά κρίσιμα ερωτήματα όπως:

  • Σε ποιόν απευθύνεται μια τέτοια υπηρεσία; Οι ήδη «μοδάτοι» αγοραστές θα την απορρίψουν, καθώς η αναζήτηση, η σύγκριση και η επαφή με τα προϊόντα αποτελούν την κεντρική πτυχή της αγοραστικής εμπειρίας τους. Για δε την περίπτωση του αδιάφορου με τη μόδα, τίθεται το ερώτημα, με ποιο τρόπο ο προσωπικός στυλίστας θα παρακινήσει τον «αδιάφορο» να πραγματοποιήσει τις αγορές του;
  • Επιπλέον, δεν υπάρχουν στοιχεία για το ποσοστό επιστροφών των ρούχων για τα καταστήματα που εφαρμόζουν το επιχειρηματικό μοντέλο του Curated Shopping. Αυτό που ξέρουμε σίγουρα είναι το ποσοστό επιστροφής στον κλάδο του ρουχισμού κυμαίνεται μεταξύ 30 – 50%. Οπότε ο έμπορος θα πρέπει να εξασφαλίσει τη βιωσιμότητά του μέσω της ελαχιστοποίησης του ποσοστού επιστροφών.

Κατά τη γνώμη μου, το παραπάνω επιχειρηματικό μοντέλο κρύβει εξαιρετικές δυνατότητες, εάν και εφόσον αυτό εφαρμοστεί συνδυαστικά με άλλα επιχειρηματικά μοντέλα του Ηλεκτρονικού Επιχειρείν, όπως το Αbo-Commerce και τα Shopping Parties (π.χ. μέσω των Shopping Parties ο καταναλωτής βιώνει-δοκιμάζει ζωντανά τα προσφερόμενα προϊόντα, ενώ ο έμπορος προωθεί τις απευθείας πωλήσεις της συνδρομητικής υπηρεσίας του. Μέσω αυτής, ο πελάτης θα λάβει τελικά τα επιμελημένα προϊόντα του).

Αυτό που μένει τώρα είναι να σχεδιαστεί μια νέα υπηρεσία, αυτή των «επιμελημένων αποφάσεων», η οποία μέσω ενός προσωπικού «χρηματοοικονομικού-οικιακού» συμβούλου θα βοηθήσει τον καταναλωτή να κρίνει εάν μια συγκεκριμένη αγορά που θέλει να πραγματοποιήσει είναι απαραίτητη ή όχι. Το παραπάνω προϋποθέτει την ύπαρξη εξατομικευμένης επικοινωνίας του παρόχου μιας τέτοιας υπηρεσίας με τον πελάτη. Και να είστε σίγουροι, ότι σύντομα αυτή θα γίνει πραγματικότητα, καθώς μια από τάσεις του μέλλοντος είναι η «Αναγνώριση»!

Δείτε εδώ το άρθρο του Ευστάθιου Ιντζεϊδη, στο neoecommerce.gr.

... σχόλια | Κάνε click για να σχολιάσεις
Επιχειρώ - epixeiro.gr
Επιχειρώ - epixeiro.gr