NEWSFLASH...
neoecommerce
ανάγνωση

Re-Commerce: Το κοινωνικό επιχειρείν μεταχειρισμένων αντικειμένων

Re-Commerce: Το κοινωνικό επιχειρείν μεταχειρισμένων αντικειμένων

Στην κοινωνία της υπερκατανάλωσης, πλήθος αγορασμένων αντικειμένων βρίσκονται στις ντουλάπες και τις αποθήκες των νοικοκυριών χωρίς να χρησιμοποιούνται ενώ, όπως είχα αναφέρει στο παρελθόν, πάνω από το 50% του συνόλου των τροφίμων του Δυτικού Κόσμου πετιέται, προτού να φτάσει ποτέ στην κατανάλωση.

Το παραπάνω φαινόμενο τροφοδότησε την ανάπτυξη της τάσης του Re-Commerce (reverse commerce). Με αυτήν εννοούμε ένα επιχειρηματικό μοντέλο με το οποίο έχουν αναπτυχθεί ιδιαίτερα έξυπνες λύσεις για τη μεταπώληση μεταχειρισμένων προϊόντων (σε άριστη ή κακή κατάσταση) όπως βιβλίων, κινητών τηλεφώνων, φορητών υπολογιστών, CDs, ρουχισμού και άλλων αγαθών και το οποίο έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον και για την ελληνική αγορά.

Στην αγορά λειτουργούν δύο τέτοια επιχειρηματικά μοντέλα. Στο πρώτο, οι επιχειρήσεις αγοράζουν μεταχειρισμένα αντικείμενα, τα οποία και ανακατασκευάζουν – «γυαλίζουν», για να τα μεταπωλήσουν μετέπειτα τόσο στις ίδιες πλατφόρμες όσο και σε άλλες όπως στην Amazon και την eBay με κέρδος. Τέτοιες είναι οι γερμανικές πλατφόρμες της Momox με τζίρο 60 εκατ. ευρώ και της reBuy με τζίρο 40 εκατ. ευρώ, οι αμερικανικές Gazelle και abundatrade.com και η γαλλική bak2. Ενώ στο δεύτερο προσφέρονται πλατφόρμες C2C (consumer to consumer) μέσω των οποίων οι ίδιοι οι χρήστες γίνονται έμποροι, καθώς μεταπωλούν τα μεταχειρισμένα αντικείμενά τους σε άλλους χρήστες (βλέπε την πλατφόρμα μεταπώλησης ενδυμάτων της Treadflip την οποία σας είχα παρουσιάσει στο παρελθόν καθώς και αυτές που ακολουθούν).

Thredup.comΕν τω μεταξύ, τους τελευταίους μήνες, το Re-Commerce βρήκε ιδιαίτερα εφαρμογή στον χώρο της μόδας με πλήθος νέων λανσαρισμάτων. Έτσι έχουμε την εφαρμογή του Re-Commerce σε παιδικά ρούχα όπως αυτή της αμερικανικής Thredup και των γερμανικών Mamikreisel και Kironodo, ενώ στο γυναικείο ρουχισμό είχαμε το λανσάρισμα των αμερικάνικων Tradesy, της twice και πρόσφατα της Bib + Tuck. Αντίστοιχα στη Γερμανία, σύντομα θα έχουμε το λανσάρισμα των γερμανικών Glamloop και Rebelle.de που θα προσφέρουν πολυτελή ρουχισμό.

Stuffle.itΣτον αντίποδα, η αμερικανική Poshmark και η γερμανική Stuffle προσφέρoυν παρόμοιες υπηρεσίες μέσω των εφαρμογών τους για «έξυπνα» κινητά τηλέφωνα.

Εκτός από τα παραπάνω, το Re-Commerce βρήκε πρόσφατα εφαρμογή και στον κλάδο των επίπλων με την Chairish, την οποία σας παρουσίασα πρόσφατα.

Ενώ ήδη έκαναν την εμφάνισή τους και τα πρώτα aggregators (βλέπε Flipchecker) μέσω των οποίων οι χρήστες μπορούν να συγκρίνουν τις τιμές-προσφορές των παρόχων υπηρεσιών Re-commerce.

Φυσικά από την παραπάνω άκρως ενδιαφέρουσα αγορά δε θα μπορούσαν να λείψουν οι μεγάλοι παίκτες. Έτσι, εκτός από την Amazon που εδώ και αρκετό καιρό λειτουργεί την υπηρεσία Trade-in για βιβλία και βιντεοπαιχνίδια, η eBay προσφέρει αντίστοιχη υπηρεσία Re-Commerce μέσω της συνεργασίας της με τη Flip4new, στην οποία συμμετέχει με μειοψηφικό πακέτο η Media-Saturn. Ενώ πρόσφατα η Apple ανακοίνωσε την πρόθεσή της να τρέξει το πρόγραμμα Trade-In ανταλλαγής παλαιών κινητών συσκευών με νέες.

Ποιοι, όμως, είναι οι παράγοντες που κάνουν το παραπάνω επιχειρηματικό μοντέλο τόσο ενδιαφέρον;

  1. Η οικονομική κρίση, καθώς το παραπάνω επιχειρηματικό μοντέλο μπορεί να αποτελέσει τόσο πηγή νέων εσόδων όσο και πηγή «ευκαιριών» για πολλούς συμπολίτες.
  2. Ο μειωμένος κύκλος ζωής των ηλεκτρικών ή ψηφιακών ειδών, όπως των κινητών συσκευών, όπου σε πολύ λίγο χρονικό διάστημα παράγονται νέα και καλύτερα μοντέλα.
  3. Η ολοένα αυξανόμενη οικολογική ευαισθητοποίηση των καταναλωτών-πολιτών, όπως συμβαίνει και στην περίπτωση του Collaborative Consumption (συνεργατική κατανάλωση) ή αλλιώς Sharing Commerce.
  4. Ο μικρός διαθέσιμος χώρος των κατοικιών και ιδίως των ενοικιαζόμενων διαμερισμάτων στα μεγάλα αστικά κέντρα.
  5. Η ανάγκη για ζωντανή επικοινωνία μεταξύ πωλητών και αγοραστών (social commerce). Με αποτέλεσμα οι κινητές εφαρμογές της Poshmark και της Stuffle να είναι ζωντανές κοινότητες, οι οποίες χρησιμοποιούνται από τους χρήστες τους επίσης και ως εργαλείο γνωριμιών.

 

alt
alt

Ευστάθιος Ιντζεΐδης

Ο Ευστάθιος Ιντζεΐδης είναι εκδότης του blog neoecommerce.gr και Director Media και Ε-Business στην INTZEIDIS Consulting με ειδικότητα σε θέματα βιομηχανίας των ΜΜΕ και του Ηλεκτρονικού Εμπορίου. Έχει συνεργαστεί ως σύμβουλος με πλήθος ελληνικών και γερμανικών εταιρειών ΜΜΕ στην ανάπτυξη στρατηγικών συνεργασιών και νέων επιχειρηματικών μοντέλων. Διαθέτει πολυετή εμπειρία στον κλάδο των μέσων μαζικής επικοινωνίας και του ηλεκτρονικού εμπορίου τόσο ως σύμβουλος όσο και ως ηγετικό στέλεχος. Οι γνώσεις του καλύπτουν τους τομείς: Ηλεκτρονικό Εμπόριο, Τ-Commerce, Call TV, Mobile, Print, Διαφήμιση και Εμπορική Εκμετάλλευση ΜΜΕ.

Ο Ευστάθιος Ιντζεϊδης έχει σπουδάσει οικονομικές επιστήμες με μετεκπαίδευση στο ηλεκτρονικό εμπόριο και είναι κάτοχος MBA στη διοίκηση των Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης του Πανεπιστημίου Steinbeis-University Berlin, SDA Bocconi University Milan και NYU Stern School of Business in New York.

alt alt alt
... σχόλια | Κάνε click για να σχολιάσεις
Επιχειρώ - epixeiro.gr
Επιχειρώ - epixeiro.gr