NEWSFLASH...
neoecommerce
ανάγνωση

Ποιός είναι άραγε ο πραγματικός τζίρος του Ηλεκτρονικού Εμπορίου στην Ελλάδα;

Ποιός είναι άραγε ο πραγματικός τζίρος του Ηλεκτρονικού Εμπορίου στην Ελλάδα;

Ο τζίρος των ηλεκτρονικών αγορών B2C, από επιχείρηση προς καταναλωτή, στην Ελλάδα για το 2013 εκτιμάται ότι θα ανέλθει στα 3,5 δισ. ευρώ έναντι των 2,9 δισ. ευρώ την περασμένη χρονιά, σημειώνοντας αύξηση κατά 20,69%, όπως αναφέρθηκε στο πλαίσιο συνέντευξης τύπου του Ελληνικού Συνδέσμου Ηλεκτρονικού Εμπορίου (GRECΑ) και σύμφωνα με τον καθηγητή Γιώργο Δουκίδη, διευθυντή του Εργαστηρίου Ηλεκτρονικού Εμπορίου του ELTRUN.

Λαμβάνοντας υπόψη την κλιμάκωση του τζίρου των ηλεκτρονικών αγορών της εξαετίας 2008-2013, τότε αυτή παρουσιάζει μια θεαματική αύξηση της τάξεως του 600%.

B2C-E-Commerce-Sales-GreeceΣτο παρελθόν, είχα αναφερθεί στον προβληματισμό μου σχετικά με το εάν οι τζίροι του Ηλεκτρονικού Εμπορίου είναι «πραγματικοί» καθώς και στην έλλειψη «ελληνικής» λίστας που να απεικονίζει τους τζίρους των μεγαλυτέρων διαδικτυακών καταστημάτων. Επίσης είχα επισημάνει την αναγκαιότητα της καταγραφής των Offline εξ αποστάσεως αγορών (δηλ. αγορές μέσω τηλεόρασης, καταλόγων, φυλλαδίων, καταχωρήσεων, τηλεφώνου) για να έχουμε μια πλήρη εικόνα της αγοράς των πωλήσεων από απόσταση. Ενώ είχα τονίσει ότι με την ολοένα και μεγαλύτερη διείσδυση της πολυκαναλικής εμπειρίας στις αγορές των καταναλωτών, θα πρέπει να συμβιβαστούμε με την ιδέα ότι το ηλεκτρονικό εμπόριο συμπεριλαμβάνει όλες τις αγορές που πραγματοποιούνται μέσω όλων των ηλεκτρονικών συσκευών, άσχετα από τη συσκευή και το μέρος που πραγματοποιήθηκαν αυτές οι διαδικτυακές αγορές.

Τέλος, είχα σχολιάσει το γεγονός ότι στην ελληνική αγορά υπάρχουν δύο κοινοί φορείς «GRECA – ΕΠΑΜ: Δύο φορείς ηλεκτρονικού εμπορίου – σε μία αγορά;» και είχα κρίνει επιτακτική τη «συγχώνευση» της GRECA και της ΕΠΑΜ (Ελληνική Ένωση Πωλήσεων από Απόσταση και Ηλεκτρονικού Εμπορίου). Ενώ είχα επισημάνει ότι πρώτιστο μέλημα των φορέων της ελληνικής αγοράς θα πρέπει να είναι η διαφάνεια της ελληνικής αγοράς του Ηλεκτρονικού Εμπορίου, η οποία με τη σειρά της θα οδηγήσει και στην ανάπτυξή του. Ενώ ιδιαίτερα θετικό είχα βρει το γεγονός ότι ο Πρόεδρος της GRECΑ κος Νίκος Γουλής σε απάντηση του παραπάνω σχόλιου μου, και με προσωπική επιστολή του, μου είχε ενημέρωσε ότι θα ανοίξει ένας διάλογος με την ΕΠΑΜ για πιθανή συγχώνευση ή απορρόφηση. Δυστυχώς, όμως, από τότε πέρασε πάνω από ένας χρόνος και δεν έχω δει καμία εξέλιξη στο συγκεκριμένο θέμα.

Τι, όμως, θα πρέπει να κάνουμε, για να είμαστε σε θέση να υπολογίσουμε το πραγματικό μέγεθος των ηλεκτρονικών αγορών;

I. Κατά αρχάς, για να έχουμε ασφαλή και λεπτομερή στοιχεία, θα πρέπει ο σχεδιασμός της έρευνας, το μέγεθος του δείγματος αλλά και η μεθοδολογία της να αναπτύσσονται συνεχώς. Όσο μεγαλύτερο δείγμα ερωτηθέντων καταναλωτών έχουμε τόσο πιο ασφαλή θα είναι τα δεδομένα. Προς αυτήν τη κατεύθυνση κινήθηκε και η Γερμανική Ομοσπονδιακή Ένωση για το εξ Αποστάσεως Εμπόριο (BVH), η οποία αύξησε το δείγμα των ερωτηθέντων καταναλωτών από 30.000 άτομα σε 40.000. Επιπλέον, μισοί από αυτούς ερωτήθηκαν μέσω τηλεφώνου, οι δε άλλοι μισοί μέσω διαδικτύου.

II. Στη συνέχεια θα πρέπει να φιλτράρουμε τα διαφορετικά κανάλια πώλησης, όπου δημιουργούνται οι τζίροι. Σε αυτούς δε θα πρέπει να καταγραφούν μόνοι οι διαδικτυακοί τζίροι των (λιανικού) εμπορίου, αλλά και οι παραγγελίες που πραγματοποιήθηκαν μέσω των Marketplaces, όπως αυτών της Amazon και της eBay και γενικώς του διασυνοριακού ηλεκτρονικού επιχειρείν. Ειδάλλως, όπως είχα επεξηγήσει σε άρθρο μου με τίτλο «Ποιοι άραγε φοβούνται το πραγματικό μέγεθος των ηλεκτρονικών αγορών» θα έχουμε παραπλανητικά στοιχεία, τα οποία για τους παίκτες της ελληνικής αγοράς θα έχουν μοιραίες συνέπειες – από άστοχες επιχειρηματικές στρατηγικές μέχρι και λάθος επενδυτικές αποφάσεις.

Η ταξινόμηση τυπολογίας των καναλιών των διαδικτυακών πωλήσεων θα μπορούσε να ήταν η εξής:

I. IPP (Internet Pure Player – αποκλειστικά διαδικτυακοί παίκτες)

II. OMP (Online Marketplaces – π.χ. Amazon, eBay, Richardo)

III. TVS (Teleshopping – π.χ. Τηλεμάρκετινγκ)

IV. SΟS (Stationery – παραδοσιακοί έμποροι)

V. ΜΑS (Manufactures – κατασκευαστές)

VI. FAS (Φαρμακεία)

VII. ΚAS (Εταιρείες κατάλογου)

VIII. MCS (Multichannel = KAS + FAS + SOS + TVS)

IX. Άλλα (δεν μπορούν να ταξινομηθούν)

Λαμβάνοντας υπόψη τα παραπάνω, είμαι σίγουρος ότι ο (νέος) πραγματικός τζίρος των ηλεκτρονικών αγορών (B2C) στην Ελλάδα θα προκαλούσε δέος στην αγορά του λιανεμπορίου, ενώ θα έδειχνε περίτεχνα την πλήρη δυναμική των ηλεκτρονικών αγορών και τις διαδικτυακές προοπτικές του Εμπορίου. Επιπλέον, εάν αυτό συνεχίσει να αναπτύσσεται με τους ίδιους ρυθμούς ανάπτυξης, τότε δε θα μιλάμε πια απλώς για E-Commerce αλλά για «υπέρ» E-Commerce.

... σχόλια | Κάνε click για να σχολιάσεις
Επιχειρώ - epixeiro.gr
Επιχειρώ - epixeiro.gr