NEWSFLASH...
Startup
ανάγνωση

Μια δυνατή ομάδα είναι το συστατικό μιας καλής start up

Μια δυνατή ομάδα είναι το συστατικό μιας καλής start up

​Η Μαρίνα Χατσόπουλος, επιχειρηματίας και επενδύτρια startup επιχειρήσεων μίλησε στο epixeiro.gr για το τι κάνει μια startup «κατάλληλη» για τους επενδυτές.

Η Μαρίνα Χατσόπουλος είναι επιχειρηματίας, διευθύντρια και angel investor (επιχειρηματικός άγγελος). Είναι Πρόεδρος του Δ.Σ. και επενδυτής στο  Levitronix Technologies. Είναι διευθύντρια του Cynosure Inc. και μέλος της Συμβουλευτικής Επιτροπής του  Nantucket [technology] Conference, του προγράμματος επιτάχυνσης the EGG στην Ελλάδα και του MIT Enterprise Forum Greece.

Τι κάνει μια startup «κατάλληλη» για να επενδύσει κανείς σ’ αυτήν;

Προσωπικά ψάχνω για μία δυνατή ομάδα και μια αρκετά καλή αγορά. Θα πρέπει να υπάρχει μία σημαντική διαφοροποίηση προϊόντος σε σχέση με τον ανταγωνισμό, η οποία προτιμώ να είναι η τεχνολογία. Ιδανικά ο ανταγωνισμός να μην είναι μεγάλοι φορείς, ειδάλλως υπάρχει ένα εγγενές πλεονέκτημα στο να είσαι μια startup επιχείρηση. Επίσης, επειδή έχω περιορισμένες δυνατότητες σε θέματα χρόνου ως μεμονωμένος επενδυτής, ψάχνω για επιχειρήσεις στις οποίες να γνωρίζω την αγορά.

Τι πιστεύετε ότι είναι σημαντικό προσόν για μια επιτυχημένη επιχείρηση; Η ιδέα; Οι ιδρυτές; Η ομάδα;

Το πιο σημαντικό είναι η ομάδα.. Μια δυνατή ομάδα θα ξεπεράσει τις προκλήσεις, και μπορεί να αλλάξει κατεύθυνση αν υπάρξουν προβλήματα με την επιχειρηματική στρατηγική. Η ιδέα είναι επίσης σημαντική, αλλά ακόμα και μία «καλή» ιδέα συχνά δεν είναι και η πιο σωστή,  η δυνατή ομάδα είναι που θα ανακαλύψει πού πραγματικά βρίσκεται η αγορά.

Παράθεση - epixeiro.gr

Συχνά η μεγαλύτερη πρόκληση για τους επιχειρηματίες είναι να καταλάβουν τον ανταγωνισμό, και αυτό μπορεί να είναι καταστρεπτικό λάθος.

Σύμφωνα με την εμπειρία σας, ποιοι οι 3 βασικοί λόγοι για μια κακή επένδυση;

Το πρώτο είναι να νομίζεις ότι ξέρεις κάτι για το οποίο στην πραγματικότητα δεν έχεις εμπειρία. Έχω διαπιστώσει ότι η καταναλωτική αγορά είναι εξαιρετικά απαιτητική.  Το παρελθόν μου είναι σε B2B τεχνολογικές επιχειρήσεις, επομένως γνωρίζω ότι οι βασικές αρχές και τα οικονομικά των πωλήσεων και του marketing είναι εντελώς διαφορετικά. Είναι επικίνδυνο να κάνεις υποθέσεις για μία αγορά που δεν ξέρεις πολλά γι΄ αυτήν.  

Το δεύτερο είναι να κρίνεις λάθος την ομάδα. Μπορεί να είναι έξυπνοι και παθιασμένοι αλλά να τους λείπει η επιχειρηματική κρίση, η οποία εμφανίζεται σε μετέπειτα στάδια. Είναι πολύ δύσκολο να αλλάξεις την ομάδα στα πρώιμα στάδια του «χτισίματος» μία startup.

Το τρίτο είναι να θεωρείς ότι ένα καλό προϊόν ισούται με μία καλή επιχείρηση. Υπάρχουν πολλά περισσότερα στο να χτίζεις μία δυνατή, βιώσιμη επιχείρηση πέρα από ένα καλό προϊόν. Ένα καλό προϊόν είναι απαραίτητο αλλά όχι αρκετό.

Μπορείτε να βοηθήσετε τους αναγνώστες με το να τους εξηγήσετε τους τρόπους που μπορούν να έρθουν σε επαφή με εσάς; Και αν το κάνουν συνήθως πόσο γρήγορα θα λάβουν απάντηση;

Το Linkedin είναι το καλύτερο για επαγγελματικούς λόγους. Έχω και Facebook και μου αρέσει να έχω Έλληνες φίλους αλλά δεν προορίζεται γι΄ αυτό.  Συνήθως απαντώ σε μια μέρα.

Ποια είναι η συμβουλή σας για τους νέους επιχειρηματίες;

Συμβουλεύω τους νέους επιχειρηματίες να βρουν τα πραγματικά προβλήματα του κόσμου – ειδικά αν έχει υπάρξει κάποιου είδους ασυνέχεια εξ αιτίας της νομοθεσίας ή άλλων δυναμικών της αγοράς. Αν υπάρξει κάποια ξαφνική αλλαγή που δημιουργεί πρόβλημα ή μία νέα ευκαιρία, τότε οι startups βρίσκονται σε πλεονεκτούσα θέση να εκμεταλλευτούν αυτή την ευκαιρία σε σχέση με τους μεγάλους φορείς.

Συχνά η μεγαλύτερη πρόκληση για τους επιχειρηματίες είναι να καταλάβουν τον ανταγωνισμό, και αυτό μπορεί να είναι καταστρεπτικό λάθος. Σχετικό με αυτό είναι και το να κατανοείς τον πελάτη. Συμβουλεύω τους επιχειρηματίες να βρουν πελάτες και να προ-πωλήσουν το προϊόν τους πριν καν το αποκτήσουν. Αυτό θα τους δώσει την εικόνα του τι πραγματικά ενδιαφέρει τον πελάτη και το για τι είναι διατεθειμένος να πληρώσει. Το να έχεις στενή επαφή με τους πελάτες στα πρώιμα στάδια είναι εξαιρετικά κρίσιμο.

Συγκεκριμένα, προτείνω να χρησιμοποιείται το δίκτυο (network) σου, να εκπληρώνεις πάντα αυτά που λες ότι θα κάνεις και να απαντάς απευθείας όταν σου προσφέρεται μια σύσταση ή κάποια άλλη βοήθεια.

Επίσης, συμβουλεύω να παίρνει κανείς επιχειρηματική καθοδήγηση και να υπάρχει ένα δίκτυο υποστήριξης. Τα Incubators και οι επιταχυντές (accelerators) όπως το MIT Enterprise Forum Greece, το EGG και το OK!Thess είναι πολύ καλά παραδείγματα τέτοιους είδους προγραμμάτων που μπορούν να βοηθήσουν την προώθηση μίας startup.

... σχόλια | Κάνε click για να σχολιάσεις
Επιχειρώ - epixeiro.gr
Επιχειρώ - epixeiro.gr