NEWSFLASH...
Ειδήσεις | Έρευνες, Εκθέσεις, Μελέτες
ανάγνωση

Το καταναλωτικό κλίμα της ΕΕ βρίσκεται στα υψηλότερα επίπεδα των τελευταίων 9 ετών

Το καταναλωτικό κλίμα της ΕΕ βρίσκεται στα υψηλότερα  επίπεδα των τελευταίων 9 ετών

Το θετικό κλίμα μεταξύ των Ευρωπαίων καταναλωτών συνεχίστηκε κατά το πρώτο τρίμηνο του 2017. Αφού καταγράφηκαν, στα τέλη Δεκεμβρίου του 2016, τα υψηλότερα επίπεδα από τον Ιανουάριο του 2008, τον Ιανουάριο το καταναλωτικό κλίμα για τις 28 χώρες τις ΕΕ αυξήθηκε κατά άλλες 2 μονάδες, φτάνοντας στις 19,9 μονάδες, καταλήγοντας τελικά στις 18,9 μονάδες το Μάρτιο. Αυτό είναι ένα από τα αποτελέσματα της έρευνας της GfK Consumer Climate (Καταναλωτικό Κλίμα) στην Ευρώπη για το πρώτο τρίμηνο του 2017.

Όσον αφορά τους δείκτες οικονομικών και εισοδηματικών προσδοκιών ξεχωριστά, για άλλη μία φορά παρουσιάστηκαν διαφοροποιήσεις μεταξύ των χωρών που συμμετείχαν στην έρευνα. Αυτές οφείλονται στις διαφορετικές οικονομικές εξελίξεις και στην κατάσταση της αγοράς εργασίας ανά χώρα. Η επιρροή κυρίαρχων θεμάτων σε πανευρωπαϊκό επίπεδο, όπως για παράδειγμα το Brexit, η ενίσχυση των εθνικιστικών κομμάτων, η νέα κυβέρνηση στις ΗΠΑ και ο πόλεμος στη Συρία, δεν επηρέασαν, την πορεία των επιμέρους δεικτών ισομερώς σε όλες τις χώρες.

Ελλάδα: Μακροχρόνια χαμηλές προσδοκίες εισοδήματος

Οι οικονομικές προσδοκίες των Ελλήνων καταναλωτών ανέκαμψαν ελαφρώς κατά το τελευταίο έτος. Ωστόσο, κατά το πρώτο τρίμηνο του 2017, επέστρεψαν στα χαμηλά επίπεδα που είχαν καταγραφεί κατά την ίδια περίοδο του 2016. Έχοντας διαμορφωθεί στις -51 μονάδες, ο δείκτης παρουσίασε, κατά τα τέλη Μαρτίου, μια από τις πιο αδύναμες τιμές σε ολόκληρη την ΕΕ, παραμένοντας ουσιαστικά αμετάβλητος σε σύγκριση με το Μάρτιο του 2016, όπου και είχε διαμορφωθεί στις -50,6 μονάδες. Οι χαμηλές οικονομικές προσδοκίες αντανακλούν τη συνεχιζόμενη δύσκολη οικονομική και πολιτική κατάσταση που επικρατεί στη χώρα.

Όσον αφορά τις εισοδηματικές προσδοκίες των Ελλήνων καταναλωτών, η εικόνα που παρουσιάζεται είναι ακόμα πιο δυσμενής. Στο τέλος του πρώτου τριμήνου, ο δείκτης υποχώρησε στα χαμηλότερά του επίπεδα από τον Οκτώβριο του 2012, αγγίζοντας τις -52,3 μονάδες στα τέλη Μαρτίου, δηλαδή παραπάνω από επτά μονάδες χαμηλότερος από τα επίπεδα του προηγούμενου έτους. Η συνεχιζόμενη τεταμένη κατάσταση στην ελληνική αγορά εργασίας μειώνει τις προσδοκίες των καταναλωτών ως προς τη διεύρυνση θέσεων εργασίας και βελτίωσης της κατάστασης όσον αφορά τα εισοδήματα τους.

Ως αποτέλεσμα, οι Έλληνες καταναλωτές εξακολουθούν να είναι διστακτικοί ως προς την πραγματοποίηση αγορών πέρα αυτών που καλύπτουν τις καθημερινές τους ανάγκες. Έχοντας διαμορφωθεί στις -44,6 μονάδες στο τέλος του πρώτου τριμήνου του τρέχοντος έτους, ο δείκτης πρόθεσης αγοράς, παρουσιάζει μείωση άνω των επτά μονάδων, σε σχέση με το Μάρτιο του προηγούμενου έτους

... σχόλια | Κάνε click για να σχολιάσεις
Επιχειρώ - epixeiro.gr
Επιχειρώ - epixeiro.gr