NEWSFLASH...
Ειδήσεις | Έρευνες, Εκθέσεις, Μελέτες
ανάγνωση

Ευρωπαϊκό λιανεμπόριο: Κεντρική και Ανατολική Ευρώπη κερδίζουν έδαφος

Ευρωπαϊκό λιανεμπόριο: Κεντρική και Ανατολική Ευρώπη κερδίζουν έδαφος

Η GfK δημοσίευσε μία λεπτομερή ανάλυση σχετικά με το λιανεμπόριο σε 32 Ευρωπαϊκές χώρες. Η μελέτη εξετάζει την αγοραστική δύναμη, τη δαπάνη του πληθυσμού στο λιανεμπόριο, το πληθωρισμό, την αποδοτικότητα των πωλήσεων ανά περιοχή, καθώς και τις προβλέψεις των πωλήσεων για το 2017. Η μελέτη συμπεριλαμβάνεται στη νέα έκδοση του περιοδικού ACROSS και θα παρουσιαστεί στο Ευρωπαϊκό συνέδριο ICSC European Marketing Conference στη Βιέννη.

Η αγοραστική δύναμη το 2016: Υψηλότερη ανάπτυξη σε Κεντρική και Ανατολική Ευρώπη


Η μείωση της ανεργίας και η ελαφρά αύξηση στα επίπεδα εισοδήματος έχουν θετικό αντίκτυπο σε πολλούς τομείς. Το 2016, οι καταναλωτές των 28 χωρών της ΕΕ διέθεταν κατά μέσο όρο €16,153 ανά άτομο, το οποίο ανέρχεται σε + 0,7 τοις εκατό (καθαρή αξία) περισσότερη αγοραστική δύναμη σε σχέση με το προηγούμενο έτος. Αλλά είναι σημαντικό να σημειωθεί ότι οι διαφορές των συναλλαγματικών ισοτιμιών επηρεάζουν αρνητικά αυτόν τον ρυθμό αύξησης, ιδιαίτερα η υποτίμηση της βρετανικής λίρας. Οι χώρες της Κεντρικής και Ανατολικής Ευρώπης παρουσίασαν τα υψηλότερα ποσοστά ανάπτυξης.

Πρόβλεψη πωλήσεων για το 2017: Σημαντική ανάπτυξη για τις 28 Ευρωπαϊκές χώρες


Η GfK προβλέπει σταθερή αύξηση του κύκλου εργασιών κατά +1,4 τοις εκατό για τις 28 χώρες της ΕΕ το 2017. Εξαιρώντας την Μεγάλη Βρετανία, ο κύκλος εργασιών λιανικής αυξάνεται κατά +2,2 τοις εκατό. Οι περιοχές που παρουσίασαν ανάπτυξη το προηγούμενο έτος είναι και πάλι μεταξύ των πρωτοπόρων για το 2017. Η Ρουμανία (+9,8 τοις εκατό) και η Ουγγαρία (+5,7 τις εκατό) παρουσιάζουν ιδιαίτερα δυναμικούς ρυθμούς ανάπτυξης. Η GfK δείχνει αύξηση του κύκλου εργασιών μεταξύ 4 και 5,5 τις εκατό για την Κροατία, τη Βουλγαρία και τις χώρες της Βαλτικής. Αύξηση του κύκλου εργασιών της τάξης του 5,3 τοις εκατό προβλέπεται για την Πολωνία λόγω της ανατίμησης του πολωνικού ζλότι καθώς και της αύξησης των εισοδημάτων και των τιμών. Μετά από δύο έτη πτώσης του κύκλου εργα- σιών στο λιανεμπόριο, στην Ελλάδα αναμένεται ελαφρά αύξηση της τάξης του 1 τοις εκατό για το 2017.

Το μερίδιο των λιανικών πωλήσεων στο σύνολο της ιδιωτικής καταναλωτικής δαπάνης: Η αύξηση της αγοραστικής δύναμης, εν μέρει επωφελής για το λιανικό εμπόριο


Η μακρόχρονη τάση μείωσης της ιδιωτικής κατανάλωσης στο λιανεμπόριο συνεχίστηκε το 2016. Τα αναθεωρημένα στοιχεία δείχνουν ότι το ποσοστό δαπάνης στο λιανεμπόριο ανέρχεται σε 31,3 τοις εκατό στις 28 Ευρωπαϊκές χώρες το 2016, ενώ το μερίδιο του προηγούμενου έτους ανέρχονταν στο 31,4 τοις εκατό. Οι Ευρωπαίοι ξοδεύουν ολοένα και περισσότερο το διαθέσιμο εισόδημά τους στους τομείς της υγείας και της γαστρονομίας, καθώς επίσης στις online αγορές και σε κόστη διαβίωσης.

Πληθωρισμός: Σταδιακή αύξηση τιμών Πανευρωπαϊκά

Με +0,3 τοις εκατό, ο ρυθμός αύξησης των τιμών στις 28 Ευρωπαϊκές χώρες το 2016 ήταν μόλις λίγο πάνω από τον μηδενικό πληθωρισμό που χαρακτηρίστηκε το 2015. Το 2016, έντεκα ευρωπαϊκά έθνη σημείωσαν ακόμη και αποπληθωρισμό. Αυτή ήταν συγκεκριμένα η περίπτωση σε χώρες της Ανατολικής και Νοτιοανατολικής Ευρώπης. Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή προβλέπει πληθωρισμό 1,8 τοις εκατό για το 2017 στις 28 χώρες της ΕΕ. Οι Εσθονοί (2017: +2,8 τοις εκατό) και ιδιαίτερα οι Βρετανοί καταναλωτές (2017: +2,5 τοις εκατό) καλούνται λοιπόν να προσαρμοσθούν το 2017 σε αυτές τις συνθήκες.

Επιφάνεια πωλήσεων κατά κεφαλή: Άνιση ανάπτυξη των Ευρωπαϊκών εμπορικών χώρων


Συνολικά, η επιφάνεια πωλήσεων αυξήθηκε κατά +0,7 τοις εκατό στις 28 Ευρωπαϊκές χώρες το 2016. Λόγω της ταυτόχρονης αύξησης πληθυσμού την ίδια περίοδο, η κατά κεφαλήν επιφάνεια πωλήσεων αυξήθηκε κατά 0,4 τοις εκατό σε 1,17m2. Ωστόσο, οι τιμές διαφοροποιούνται σε μεγάλο βαθμό στην Ευρώπη. Τόσο η Αυστρία όσο και η Ολλανδία, δεν μπόρεσαν να επιτύχουν τις ίδιες απόλυτες και κατά κεφαλήν τιμές το 2016 σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος. Παρόλα αυτά, οι δύο αυτές χώρες μαζί με το Βέλγιο εξακολουθούν να έχουν την υψηλότερη κατά κεφαλή επιφάνεια πωλήσεων μεταξύ των χωρών της ΕΕ που εξετάζονται στη μελέτη. Αύξηση παρουσίασε και η Κεντρική και Ανατολική Ευρώπη σε συνάρτηση με την καλή διάθεση των καταναλωτών και τους υψηλότερους ρυθμούς αύξησης λιανικής σε σχέση με τον μέσο όρο. Οι επεκτάσεις και τα νέα ανοίγματα μεγάλων καταστημάτων συνέβαλαν επίσης στην αύξηση επιφάνειας πωλήσεων στην Ισπανία και την Ιταλία.

Παραγωγικότητα πωλήσεων ανά τετραγωνικό μέτρο: Η ανοδική τάση συνεχίζεται


Η ενοποίηση των δικτύων των καταστημάτων και η επιβράδυνση της ανάπτυξης του διαδικτυακού λιανικού εμπορίου για συγκεκριμένες προϊοντικές κατηγορίες στις κορεσμένες δυτικοευρωπαϊκές αγορές είχαν θετική επίδραση στην παραγωγικότητα πωλήσεων για το σύνολο του παραδοσιακού λιανεμπορίου. Εξαιρώντας τη Μεγάλη Βρετανία λόγω της προαναφερθεί- σας ανισότητας των συναλλαγματικών ισοτιμιών, η παραγωγικότητα πω λήσεων ανά τετραγωνικό μέτρο αυξήθηκε κατά 0,9 τοις εκατό στις 27 Ευρωπαϊκές χώρες. Σε πολλές περιπτώσεις και κυρίως στο λιανικό εμπόριο τροφίμων, η αύξηση αυτή συνδέεται επίσης με προδραστικές και φιλόδοξες προσπάθειες προσέλκυσης καταναλωτών μέσω βελτιωμένων προσφορών. Όπως και τα προηγούμενα έτη, το Λουξεμβούργο, η Ελβετία, η Νορβηγία και η Σουηδία είχαν την υψηλότερη παραγωγικότητα πωλήσεων. Αντίθετα, στη τελευταία θέση η Ουκρανία είχε μόλις το 27 τοις εκατό της παραγωγικότητας του Λουξεμβούργου.

"Η Ευρώπη πλέει επί του παρόντος σε ταραγμένα νερά", εξηγεί η επικεφα- λής της μελέτης και ειδικός της GfK στο τομέα της λιανικής Antje Hille. "Η συνοχή της Ευρωπαϊκής Ένωσης δοκιμάστηκε πολλές φορές το 2016. Μαζί με πολυετή ζητήματα όπως το μεταναστευτικό και η τρομοκρατία, νέες προκλήσεις προέκυψαν από την ψηφοφορία του Brexit, την άνοδο των εθνικιστικών τάσεων σε όλα σχεδόν τα κράτη μέλη και τις αυξανόμενες πολιτικές εντάσεις στην Τουρκία. Παρά τις εξελίξεις αυτές, η ευρωπαϊκή οικονομία αποδείχθηκε ανθεκτική, με αποτέλεσμα μία καλή πορεία το προηγούμενο έτος. Η ιδιωτική κατανάλωση σε ολόκληρη την Ευρώπη συμβάλλει και πάλι στην οικονομική ανάπτυξη. Το λιανικό εμπόριο κέρδισε από αυτό, ακόμη και αν οι απόλυτοι ρυθμοί ανάπτυξης παρουσιάζουν σημαντικές διακυμάνσεις στις υπό εξέταση ευρωπαϊκές χώρες."

... σχόλια | Κάνε click για να σχολιάσεις
Επιχειρώ - epixeiro.gr
Επιχειρώ - epixeiro.gr