NEWSFLASH...
Κοινωνική Επιχειρηματικότητα | Get Inspired
ανάγνωση

Unique Minds: Φοιτητές συμβουλεύουν Μαθητές

Unique Minds: Φοιτητές συμβουλεύουν Μαθητές

Οι Διάνα Βουτυράκου και Παύλος Σύμεντης δημιούργησαν την Unique Minds, με σκοπό να γεφυρωθεί το χάσμα μεταξύ σχολείου και πανεπιστημίου. Ο στόχος είναι να εξοικειωθεί ο μαθητής με την ακαδημαϊκή πραγματικότητα και το αντικείμενο σπουδών πανεπιστημιακών τμημάτων. Επιθυμία των δύο νεαρών παιδιών είναι να φέρουν σε επαφή μαθητές με φοιτητές, ώστε οι τελευταίοι μέσα από τα βιώματα τους και τις γνώσεις τους για τη σχολή τους να λύσουν άμεσα και κατανοητά κάθε δυνητική μαθητική απορία.

Ποιες είναι οι δράσεις που πραγματοποιείτε;

Η Unique Minds διοργανώνει ένα σύνολο δράσεων με σκοπό να φέρει σε επαφή μαθητές και φοιτητές των ακαδημαϊκών ιδρυμάτων της χώρας.

Αυτές είναι:

  • Oι UΝΙque Days: ημερίδες στις οποίες ο μαθητής γνωρίζει σφαιρικά ένα πανεπιστήμιο και όλα τα επιμέρους τμήματα του μέσα από: παρουσιάσεις τμημάτων, ανοιχτούς διαλόγους με φοιτητές, βραβευμένα project, φοιτητικές ομάδες και συμμετοχή σε προσομοιώσεις εργαστηρίων.
  • Το UNIbuddies: η πρώτη διαδικτυακή πλατφόρμα που συνδέει μαθητές με φοιτητές. Αυτή τη στιγμή έχουμε διαθέσιμους 78 φοιτητές/μέντορες από 36 διαφορετικές σχολές της Ελλάδος.
  • Το UNIlearning: 10λεπτες παρουσιάσεις βίντεο, όπου φοιτητές εξηγούν όσα πρέπει να γνωρίζει ένας μαθητής πριν εισαχθεί στη σχολή τους, ή αλλιώς όσα θα ήθελαν να ήξερε ο μαθητής εαυτός τους.
  • Side Events: Παρουσίαση σχολών και επιστημονικών πεδίων σε μαθητές, ώστε να εξοικειωθούν με την ακαδημαϊκή πραγματικότητα της Ελλάδας. Παράλληλα γίνεται προσπάθεια να μεταδώσουμε μέσα από αυτά τη σημασία του να ακολουθεί κανείς το όνειρό του και τη σχέση προσωπικής ευτυχίας και επαγγελματικής επιτυχίας.

Ποιο είναι τα οφέλη από τα προγράμματά σας;

Η Unique Minds έρχεται να καλύψει ένα μεγάλο κενό στην σύγχρονη Ελληνική κοινωνία. Να γεφυρώσει το χάσμα σχολείου και πανεπιστημίου. Το πετυχαίνουμε αυτό , όντας ο μόνος φορέας που κάνει ακαδημαϊκό προσανατολισμό, καθώς στη χώρα μας η έννοια αυτή θεωρείται ταυτόσημη με τον επαγγελματικό προσανατολισμό.

Λόγω της φοιτητικής μας ιδιότητας, έχουμε πρόσβαση σε ένα ευρύ φοιτητικό δίκτυο στο οποίο και απευθυνόμαστε προκειμένου να στελεχωθούν οι δράσεις και η ομάδα μας. Παράλληλα η αγάπη μας για το αντικείμενο ενασχόλησης μας και το γεγονός ότι συμμεριζόμαστε την κατάσταση του μαθητή που προετοιμάζεται για πανελλήνιες, καθώς ήμασταν στη θέση του πριν λίγα χρόνια, μας βοηθάει να παρέχουμε στο μαθητή άμεση και βιωματική ενημέρωση για την καθημερινότητα του ως φοιτητής, ως αναπόσπαστο δηλαδή τμήμα του ακαδημαϊκού οικοσυστήματος. Παράλληλα ως φοιτητές γνωρίζουμε όλες τις ευκαιρίες που δίνονται σε ένα πανεπιστήμιο και τα προγράμματα, ενώ μπορούμε να απαντήσουμε σε κάθε πιθανή ερώτηση για την μετάβαση από το σχολείο στο πανεπιστήμιο.

Παράθεση - epixeiro.gr

Η δύναμη της ιδέας και η χαρά της δημιουργίας είναι αρκετά για να ξεπεράσει κάποιος τα εμπόδια και να πραγματώσει το στόχο του!

Ποια ήταν η ιδέα, η έμπνευση πίσω από την δημιουργία;

Δ: Μπαίνοντας στη σχολή συνειδητοποίησα την έλλειψη ενημέρωσης από πλευράς συμφοιτητών μου. Όταν κάτι για εσένα αποτελεί μοναδική επιλογή και βλέπεις πως οι γύρω σου βρέθηκαν στη σχολή επειδή κάποιος τους την πρότεινε ή επειδή έγραψαν καλά στις πανελλήνιες, καταλαβαίνεις πως αυτή η νοοτροπία και τα στερεότυπα της ελληνικής κοινωνίας πρέπει να καταργηθούν. Γιατί αυτός ο φοιτητής που βρέθηκε “επειδή έτυχε” στη σχολή του, θα είναι ανενεργός και δεν θα συνεισφέρει στη βελτίωση του πανεπιστημίου του. Αποφασίζοντας λοιπόν να συνεισφέρω στην αλλαγή της νοοτροπίας αυτής πριν 2 χρόνια σχεδίασα και διοργάνωσα την NTUni dAy, όπου το ΕΜΠ υποδέχθηκε περίπου 1000 μαθητές λυκείου για να το γνωρίσουν. Πίστευα και πιστεύω πως αν ο μαθητής βρει αυτό που του αρέσει, τότε θα γίνει ενεργός φοιτητής με σεβασμό στο πανεπιστήμιο του και αυτό είναι κάτι που πρέπει να γίνει πριν συμπληρώσει το μηχανογραφικό του.

Π: Όταν πέρασα στο Μάρκετινγκ του ΟΠΑ, αντιλήφθηκα ότι ελάχιστοι συμφοιτητές μου, στο Τμήμα και στο Πανεπιστήμιο συμμερίζονταν τον ενθουσιασμό μου για τις σπουδές τους. Δυστυχώς οι περισσότεροι φοιτητές λόγω έλλειψης ενημέρωσης για τα αντικείμενα σπουδών ή λόγω εισαγωγής σε σχολές δεύτερης ή τρίτης επιλογής τους, γίνονται ανενεργοί και αδιάφοροι καθώς δεν έχουν μεγάλο ενδιαφέρον για τις σπουδές τους. Όλες αυτές οι εικόνες και εμπειρίες σε συνδυασμό με μια υποτροφία για μια εκπαιδευτική επίσκεψη μου στο ΜΙΤ ,αποτέλεσαν καθοριστικό παράγοντα στο να συνειδητοποιήσω ότι χρειάζεται να γίνει μια συντονισμένη προσπάθεια σε εθνικό επίπεδο για να αλλάξουν τα πράγματα.

Η γνωριμία μου δε με τη Διάνα που συμμετείχε στο ίδιο πρόγραμμα, είχε βιώσει μία άλλη διάσταση του ίδιου προβλήματος και με την οποία μοιραζόμασταν το ίδιο πάθος για τις σπουδές μας και όραμα για αλλαγή, ήταν εν τέλη αυτή που μας οδήγησε να ξεκινήσουμε μαζί την Unique Minds.

unique_minds_m1.jpg?mtime=20170918143413#asset:62242

Τι εμπόδια συναντήσατε στις αρχές και πώς τα ξεπεράσατε;

Η βασικότερη πρόκληση που αντιμετωπίσαμε ήταν ότι όντας ένας νεοσύστατος οργανισμός που εισάγει ένα καινούριο brand, το οποίο ο κόσμος δεν γνώριζε, χρειάστηκε  να οικοδομήσουμε από το μηδέν σχέσεις εμπιστοσύνης και συνεργασίας με όλα τα ενδιαφερόμενα μέρη του οργανισμού, όπως για να βρούμε χρηματοδότηση για τις δράσεις μας, να αναζητήσουμε εθελοντές για να τις στελεχώσουν και να προσεγγίσουμε το μαθητικό κοινό.

Ο τρόπος λοιπόν που την αντιμετωπίζουμε είναι με το να αποδεικνύουμε συνεχώς την αξία και τις ικανότητες μας, να απαντάμε δηλαδή στην ερώτηση γιατί εμείς, γιατί εμείς είμαστε οι πιο κατάλληλοι για το συγκεκριμένο εγχείρημα και κυρίως γιατί η Ελλάδα χρειάζεται ένα τέτοιο εγχείρημα. Και μέχρι στιγμής, σε λιγότερο από ένα χρόνο, έχουμε καταφέρει να έχουμε ως συνεργάτες μεγάλες εταιρείες, έχουμε εμπνεύσει να μας στηρίξουν πάνω από 200 εθελοντές φοιτητές και ενημερώσαμε μέσω των δράσεων μας σχεδόν 3.000 μαθητές.

Η Unique Minds είναι μία ΜΚΟ, που σημαίνει πως δεν έχετε κέρδη.  Πως το έχετε διαχειριστεί προσωπικά έτσι ώστε να καλύπτετε τις οικονομικές σας ανάγκες; Είναι απαραίτητη προϋπόθεση να κάνετε και μια δεύτερη δουλειά;

Μια ΜΚΟ δεν μπορεί να έχει κέρδη, μπορεί όμως να έχει έσοδα δηλαδή να πληρώνει μισθό σε όσους εργάζονται σε αυτή. Συνεπώς δεν είναι απαραίτητο αν έχεις κάνει σωστό sustainability plan να έχεις δεύτερη δουλειά για να βιοπορίζεσαι.

Παρόλα αυτά, καθώς για εμάς ο σκοπός είναι η κινητήριος δύναμη πίσω από τη Unique και όχι ο βιοπορισμός, έχουμε αποφασίσει να καλύπτουμε τις ανάγκες μας με δεύτερη δουλειά. Η Unique είναι για εμάς ένας εθελοντικός οργανισμός με αυτοσκοπό να ενημερώσει τους μαθητές για την ακαδημαϊκή πραγματικότητα και τις σχολές που τους ενδιαφέρουν οπότε βιοποριζόμαστε από δεύτερες δουλειές, η Διάνα ως καθηγήτρια εκπαιδευτικής ρομποτικής και ο Παύλος ως εκπαιδευτής Soft Skills.

unique_minds_m2.jpg?mtime=20170918143513#asset:62243

Ποιος πιστεύετε ότι μπορεί να είναι ο ρόλος των δήμων ώστε, συνεργατικά με τη Unique Minds, οι νέοι να γνωρίσουν καλύτερα τα εκπαιδευτικά ιδρύματα της χώρας μας;

Σε επίπεδο τοπικής αυτοδιοίκησης, οι βασικές δυνατότητες συνεργασίας με την Unique Minds στα πλαίσια ενημέρωσης των μαθητών για τα ακαδημαϊκά ιδρύματα εντοπίζονται πάνω στους εξής βασικούς άξονες:

  • Ενημέρωση: δηλαδή οι δήμοι να ενημερώνουν τα σχολεία της περιφέρειάς τους για τις σημαντικές μας δράσεις όπως και έγινε φέτος με τον δήμο Αθηναίων και συγκεκριμένα το “Γραφείο για το Παιδί”, με το οποίο είχαμε μια εξαιρετική συνεργασία
  • Παραχώρηση χώρου: ενδεχομένως κάποιο πολιτιστικό κέντρο, για την υλοποίηση δωρεάν δράσεων για τους μαθητές των σχολείων του εκάστοτε δήμου όπως μας παραχωρήθηκε από το δήμο Περιστερίου, τον οποίο και ευχαριστούμε.
  • Μετακίνηση: Διευκόλυνση προσέλευσης μαθητών στις δράσεις, με τη διάθεση μέσων μεταφοράς

Τι θέλετε να δείτε η Unique Minds να κατορθώνει σε 5 χρόνια από τώρα;

Θα θέλαμε να έχει ενεργή παρουσία στα μεγαλύτερα Ακαδημαϊκά Ιδρύματα της Αθήνας και της Περιφέρειας καθώς επίσης και να αποτελεί το βασικό μέσο ενημέρωσης όλων των μαθητών που δίνουν πανελλήνιες και ενδιαφέρονται να εισαχθούν στην τριτοβάθμια εκπαίδευση όπου και θα συμμετέχουν σε δράσεις μας πριν τη συμπλήρωση του μηχανογραφικού τους.

Τι συμβουλές έχετε να δώσετε σε επιχειρηματίες που τώρα είναι στο ξεκίνημα;

Να ρωτάει, να ψάχνει, να μη φοβάται να αποτύχει, γιατί από τις αποτυχίες μας μαθαίνουμε. Η δύναμη της ιδέας και η χαρά της δημιουργίας είναι αρκετά για να ξεπεράσει τα εμπόδια και να πραγματώσει το στόχο του.

Σχόλια

... σχόλια | Κάνε click για να σχολιάσεις
Επιχειρώ - epixeiro.gr
Επιχειρώ - epixeiro.gr

Ροή

ειδήσεων

    Επιχειρώ - epixeiro.gr
Επιχειρώ - epixeiro.gr

Top5

σήμερα

    Επιχειρώ - epixeiro.gr