NEWSFLASH...
Startup
ανάγνωση

Πώς είναι να δημιουργείς παιχνίδια;

Πώς είναι να δημιουργείς παιχνίδια;

Οι ιδρυτές της Traptics, Μιχάλης Παπαγαθαγγέλου, Κατερίνα Ματαράγκα και Αλέξανδρος Παναγιώτου, μίλησαν στο epixeiro.gr για την startup που δημιουργεί ελληνικά video games.

Οι Traptics είναι μια μικρή ομάδα δημιουργίας ψηφιακών παιχνιδιών. Ξεκίνησαν πριν από περίπου 5 χρονιά και από τότε δεν έχουν σταματήσει να σχεδιάζουν παιχνίδια. Έχουν δημιουργήσει περισσότερα από 10 παιχνίδια για PC, Mac, Linux, Android, IOS, Windows Phone, browser, Facebook, ενώ αυτή τη στιγμή ετοιμάζουν το πρώτο παιχνίδι για Xbox. Εστιάζουν κατά κύριο λόγο σε 2D games, χωρίς ωστόσο να περιορίζονται μόνο σ’ αυτό. Ξεκίνησαν με Tactical RPGs (εξ ου και το όνομα Traptics, από τις λέξεις "trap" και "tactics"), συνέχισαν με casual puzzle games, ενώ πρόσφατα δημιούργησαν ένα action brawler. Δημιουργούν τόσο δικά τους παιχνίδια, όσο και παιχνίδια για τρίτους.

Πείτε μας λίγα λόγια για εσάς, από ποιους και γιατί δημιουργήθηκε η Traptics και ποιος  ο σκοπός της;

Ξεκινήσαμε πολύ πειραματικά και ερασιτεχνικά με σκοπό να φτιάξουμε ένα συγκεκριμένο video game που θέλαμε. Λεγόταν Ten Aces και ήταν ένα αρκετά απαιτητικό project το οποίο δυστυχώς δεν ολοκληρώσαμε ποτέ αλλά μας βοήθησε να μάθουμε πάρα πολλά. Σημειωτέων η εμπειρία που είχαμε στο αντικείμενο ήταν ανύπαρκτη και λίγο πολύ κανείς μας δε ήξερε πως θα εξελιχθεί όλο αυτό. Μετά από αυτό το project αρχίσαμε να μπαίνουμε σιγά σιγά στον επαγγελματικό χώρο, μέχρι που κάποια στιγμή το πήραμε απόφαση να ανοίξουμε εταιρία και να ασχοληθούμε επαγγελματικά με το game development. Στην ομάδα βρίσκονταν επίσης και οι Κρητικός Δημήτρης και Γιώργος Καζαμίας.

Παράθεση - epixeiro.gr

Μια καλή ομάδα είναι πολύ πιο σημαντική από μια καλή ιδέα. Ξεκινήστε από κει.

Τι το ξεχωριστό προσφέρει η Traptics, σε ποιους απευθύνεται και ποια τα οφέλη;

Η εταιρία μας έχει 2 βασικά μοντέλα γύρω από τα οποία λειτουργεί. Το ένα είναι ότι δημιουργούμε videogames για τρίτους και το άλλο είναι ότι κάνουμε δικά μας video games τα οποία διανέμονται σε διάφορων ειδών stores. Σημαντικό ρόλο στη πορεία της εταιρείας μας έχει παίξει η δυνατότητα μας να είμαστε ευέλικτοι και να προσαρμοζόμαστε στη ραγδαία εξελισσόμενη βιομηχανία, αλλά και η προσοχή στη λεπτομέρεια που έχουμε για τα προϊόντα μας.

Τι είδους παιχνίδια δημιουργείτε; Δώστε μας μερικά παραδείγματα από αυτά που έχετε ήδη δημιουργήσει.

Έχουμε σίγουρα κάποια είδη τα οποία προτιμούμε περισσότερο όπως τα πιο στρατηγικά και mind-based παιχνίδια, αλλά λίγο πολύ κάνουμε τα πάντα, από εκπαιδευτικά παιχνίδια μέχρι περίεργα artistic games. Όπως ανέφερα η ευελιξία και η προσαρμοστικότητα της ομάδας μας είναι χαρακτηριστικό μας.

Ποια είναι η διαδικασία δημιουργίας ενός παιχνιδιού; Πώς πάτε από την ιδέα στην εκτέλεση;

Η «ιδέα» όπως λέμε στη πραγματικότητα είναι κάτι πολύ μικρό που σχεδόν είναι ανούσιο στο τέλος της ημέρας. Η ουσία βρίσκεται στην εκτέλεση. Εν συντομία η διαδικασία είναι ότι όταν σκεφτούμε κάποιο design ή δούμε κάτι που μας δώσει έμπνευση, καθόμαστε το αναλύουμε να δούμε αν μπορούμε να το υλοποιήσουμε, πόσο θα κοστίσει και τι θα μας φέρει πίσω. Όπως κάθε επιχειρηματική ιδέα.

Ποιο συγκεκριμένα το κάθε παιχνίδι απαιτεί διαφορετική διαδικασία υλοποίησης. Αλλά λίγο πολύ το development ξεκινάει από τα πιο κρίσιμα και δύσκολα κομμάτια και στη πορεία προθέτονται γραφικά και ήχος.

Τι εμπόδια συναντήσατε στις αρχές και πώς τα ξεπεράσατε;

Το πρώτο εμπόδιο που συναντήσαμε ήταν το οικονομικό διότι δε υπήρχε κανένας φορέας που να υποστηρίζει το game development και πρακτικά είναι λίγο πολύ αδύνατο να διεκδικήσεις κάποια χρηματοδότηση ή κάποια επένδυση. Αλλά αυτό ισχύει στις περισσότερες start ups. Στη δικιά μας περίπτωση πιο ουσιώδες πρόβλημα ήταν και παραμένει η εύρεση κάλων συνεργατών. Το game development είναι ένας αρκετά εξειδικευμένος τομέας που απαιτεί συνδυασμό πολλών ειδικοτήτων. Λόγω του υποανάπτυκτου εγχωρίου τομέα υπάρχουν πολύ λίγοι με τους οποίους μπορούμε να συνεργαστούμε.

Πού πιστεύετε πως κρύβεται το μέλλον του gaming;

Μακάρι να ξέραμε. Χαρακτηριστικό του χώρου είναι ότι κάθε χρόνο αλλάζει τόσο πολύ που είναι αδύνατο να το προβλέψεις.

Τι θέλετε να δείτε η Traptics να κατορθώνει σε 5 χρόνια από τώρα;

Να είναι μια εταιρία που είναι βιώσιμη από τα παιχνίδια που παράγει και εκμεταλλεύεται η ίδια.

Τι συμβουλές έχετε να δώσετε σε νέους επιχειρηματίες που τώρα είναι στο ξεκίνημα;

Θα λέγαμε ότι μια καλή ομάδα είναι πολύ πιο σημαντική από μια καλή ιδέα. Ξεκινήστε από κει.

Σχόλια

... σχόλια | Κάνε click για να σχολιάσεις
Επιχειρώ - epixeiro.gr
Επιχειρώ - epixeiro.gr

Ροή

ειδήσεων

    Επιχειρώ - epixeiro.gr
Επιχειρώ - epixeiro.gr

Top5

σήμερα

    Επιχειρώ - epixeiro.gr