NEWSFLASH...
Startup
ανάγνωση

Socital: Η Ελληνική startup που επεκτείνεται στις αγορές της Αγγλίας και της Νοτιοανατολικής Ασίας

Socital: Η Ελληνική startup που επεκτείνεται στις αγορές της Αγγλίας και της Νοτιοανατολικής Ασίας

Ο Θεόφιλος Βασιλειάδης είναι serial entrepreneur με εμπειρία από διοίκηση internet businesses σε 13 χώρες. Από το 1997 οπότε και δημιούργησε το Kariera.gr μαζί με τον Φάνη Ρήγα, το οποίο και αποτέλεσε το πρώτο ελληνικό startup major exit, έχει επενδύσει σε πάνω από 10 επιχειρήσεις της νέας οικονομίας και πλέον, ως Ιδρυτής και Πρόεδρος της Socital δραστηριοποιείται έντονα, κάνοντας focus στην περιοχή της Νοτιοανατολικής Ασίας και στη Μεγάλη Βρετανία.

Κύριε Βασιλειάδη πείτε μας μερικά πράγματα για τη Socital: Τι κάνει η πλατφόρμα σας και λίγα λόγια για την ομάδα σας.

Η Socital είναι ένα on line εργαλείο που βοηθά εταιρίες e-commerce στο να αυξήσουν τις πωλήσεις τους, μέσω personalized recommendations και campaigns. Οι αλγόριθμοί μας δίνουν τη δυνατότητα στον digital marketeer ή τον ecommerce manager να ματσάρει τον κατάλληλο πελάτη με το κατάλληλο προϊόν, μέσω της συλλογής και στη συνέχεια της ανάλυσης των δημογραφικών στοιχείων, αλλά και κυρίως τον ενδιαφερόντων του πελάτη. Στην ομάδα μας είναι συνολικά 16 άτομα εκ των οποίων οι 2 στο γραφείο μας στο Λονδίνο. 

Πώς ξεκίνησε η ιστορία με τη Socital;

Μετά την εξαγορά του kariera.gr ανέλαβα τη διοίκηση θυγατρικών εταιριών του CareerBuilder (της μητρικής εταιρίας) σε διάφορες χώρες του κόσμου, και πιο συγκεκριμένα στη Σιγκαπούρη, την Ινδία, το Ντουμπάι, κ.α. Έχοντας λοιπόν μία ευρεία γνώση σημαντικών αγορών, αλλά και της σημασίας της ανάλυσης μεγάλων όγκων δεδομένων, προέκυψε η ιδέα για την αξιοποίηση του «ψηφιακού αποτυπώματος» των χρηστών του internet με σκοπό το personalization υπηρεσιών και προϊόντων και εκτός του χώρου του HR. Η σύγχρονη πραγματικότητα εκεί οδηγεί, καθώς ο κάθε ένας από εμάς, βρίσκεται καθημερινά μπροστά σε υπερβολικά πολλές πληροφορίες που είναι αδύνατον να διαχειριστούμε, οπότε χρειαζόμαστε λύσεις που θα προσαρμόσουν αυτά τα δεδομένα με βάση τα ενδιαφέροντά μας και σε προσωπικό και επαγγελματικό επίπεδο.

Παράθεση - epixeiro.gr

Όσο πιστεύω στην επιχειρηματικότητα ως λύση για την ανάπτυξη στην Ελλάδα, άλλο τόσο φοβάμαι το buzz γύρω από τα startups, που μπορεί να τραβήξει και κόσμο, ο οποίος δεν μπορεί να αναγνωρίσει ότι δεν είναι ένα ταξίδι χωρίς αναταράξεις! -Θεόφιλος Βασιλειάδης-

Ποιο είναι το δυνατό σας χαρτί, που σας διαφοροποιεί από τον ανταγωνισμό;

Στη Socital έχουμε στήσει μια πλατφόρμα όπου ένας digital marketer ή ecommerce manager μπορεί να δημιουργήσει smart social engagement points με τους πελάτες του, με στόχο να δημιουργήσει ολοκληρωμένα προφίλ γύρω από τα ενδιαφέροντα και τα χαρακτηριστικά τους και στη συνέχεια να τους προσφέρει personalized recommendations και content. Πιο συγκεκριμένα, οι αλγόριθμοί μας αναλύουν τα δεδομένα που συγκεντρώνουμε μέσω τεχνητής νοημοσύνης, machine learning και αλγορίθμων γλωσσικής ανάλυσης (natural language processing) και βοηθούν τον πελάτη να καταλάβει καλύτερα το κοινό του και να μετατρέψει τους άγνωστους χρήστες και σε καλά αναλυμένα segments. Όσο για το ανταγωνιστικό μας πλεονέκτημα, αυτό έγκειται στην ομάδα in house ανάλυσης δεδομένων, που δημιουργεί τους αλγόριθμους για την ανάλυση και στη συνέχεια τα καινοτόμα εργαλεία που προσφέρουν καλύτερο conversion για εταιρίες e-commerce, μέσω data driven personalized recommendations & campaigns.

Πρόσφατα, λανσάρατε ένα νέο αλγόριθμο με ακόμη πιο αξιόπιστα αποτελέσματα. Ποια είναι η καινοτομία του;

Πράγματι, η ομάδα μας, το τελευταίο διάστημα, έχει δημιουργήσει ένα νέο αλγόριθμο, ο οποίος μπορεί να εκτοξεύσει τις πωλήσεις. Ειδικότερα, ο συγκεκριμένος αλγόριθμος προχωρά σε ανάλυση φύλου από προϋπάρχουσα βάση δεδομένων/emails, που διαχωρίζει τους άνδρες από τις γυναίκες σε ποσοστό 75% και στη συνέχεια οδηγεί σε personalized recommendations με βάση τα ενδιαφέροντα του πελάτη. Για παράδειγμα, μόλις οι επισκέπτες εγγραφούν σε ένα ενημερωτικό δελτίο ή ζητήσουν έκπτωση, μαζί με το μήνυμα εμφανίζεται ένα εξατομικευμένο recommendation προϊόντων, με βάση το φύλο και τα brands για τα οποία δείχνουν ενδιαφέρον.

Πρόσφατα η Socital ολοκλήρωσε το δεύτερο round χρηματοδότησής της, με νέα κεφάλαια ύψους 670 χιλ.  δολαρίων από 3 επενδυτικά σχήματα, φτάνοντας το συνολικό ποσό του 1,080 εκ δολαρίων στη μέχρι τώρα χρηματοδότησή της, από την πρώτη ημέρα ίδρυσής της. Που πιστεύετε οφείλεται αυτή η εμπιστοσύνη των επενδυτών στην εταιρία σας;

Η πορεία της ομάδας έως σήμερα στον κόσμο των επιχειρήσεων, αλλά και τα καινοτόμα εργαλεία της Socital, ήταν καθοριστικά για να μας εμπιστευτούν οι επενδυτές. Αυτό βέβαια δεν σημαίνει ότι επαναπαυόμαστε. Επόμενος στόχος είναι να εξασφαλίσουμε μια νέα χρηματοδότηση από institutional funds, στις αρχές του νέου χρόνου, για να αυξήσουμε την παρουσία μας στο εξωτερικό και ειδικότερα στην Αγγλία.

Η Socital δραστηριοποιείται πέρα από την Ελλάδα και στις αγορές της Αγγλίας και της Νοτιοανατολικής Ασίας. Μάλιστα στην Αγγλία το πελατολόγιό σας έχει αυξηθεί σημαντικά, το τελευταίο διάστημα.

Ναι πράγματι, η αγορά της Αγγλίας έχει υποδεχτεί πολύ θερμά τη Socital και τις υπηρεσίες που προσφέρει. Οι πελάτες μας, το τελευταίο δίμηνο, έχουν τριπλασιαστεί. Αναμφίβολα πρόκειται για μία μεγάλη αγορά, όπως και αυτή της Νοτιοανατολικής Ασίας, που μπορούν να αξιοποιήσουν σύγχρονα τεχνολογικά εργαλεία με μεγάλη ευκολία.

Αυτό δεν σημαίνει ότι βγάζουμε από το παιχνίδι την ελληνική αγορά. Θέλουμε, να καθιερώσουμε τη Socital και στην εγχώρια αγορά ως μία καινοτόμο εταιρία με δυναμική προοπτική.

Μπορεί κανείς να ξεκινήσει μια startup χωρίς λεφτά και χωρίς επενδυτές;

Ναι σίγουρα μπορεί αν μιλάμε για το χώρο της τεχνολογίας, αρκεί ένα τουλάχιστον άτομο της ομάδας να είναι developer. Στην ουσία αυτό που έχει σημασία στο ξεκίνημα είναι να βρει κάποιος την ομάδα, που θα στελεχώσει τη startup. Η ομάδα είναι πιο σημαντική και από την αρχική ιδέα και φυσικά από τα χρήματα, γιατί αυτά τελειώνουν γρήγορα.

Τι συμβουλές έχετε να δώσετε σε επιχειρηματίες που τώρα είναι στο ξεκίνημα;

Για να ξεκινήσει κάποιος το «ταξίδι» της επιχειρηματικότητας θα πρέπει να είναι πολύ σίγουρος για το ποια ανάγκη θέλει να καλύψει στην αγορά και να είναι διατεθειμένος να αντέξει τις δυσκολίες ενός startup. Η ζωή μιας νέας επιχείρησης δεν είναι πάντα TED talks και συνεντεύξεις σε startup sites, αλλά έχει και πολλές δυσκολίες όταν πχ φτάνει το τέλος του μήνα και πρέπει να πληρώσεις τους υπαλλήλους σου. Με λίγα λόγια, όσο πιστεύω στην επιχειρηματικότητα ως λύση για την ανάπτυξη στην Ελλάδα, άλλο τόσο φοβάμαι το buzz γύρω από τα startups, που μπορεί να τραβήξει και κόσμο, ο οποίος δεν μπορεί να αναγνωρίσει ότι δεν είναι ένα ταξίδι χωρίς αναταράξεις.

Οπότε, η συμβουλή σε κάποιον που κάνει τώρα το πρώτο βήμα είναι να βρει κάτι που πραγματικά θεωρεί ότι χρειάζεται αλλαγή, να πιστέψει στις ιδέες του με πάθος, αλλά να δουλέψει μακριά από τα φώτα με στόχο να φτιάξει ένα εξαιρετικό προϊόν, που η αγορά θα αγαπήσει.

... σχόλια | Κάνε click για να σχολιάσεις
Επιχειρώ - epixeiro.gr
Επιχειρώ - epixeiro.gr