NEWSFLASH...
Startup
ανάγνωση

Green Pharm-I: Ο ελληνικός πρεσβευτής της τάσης “Βιομηχανία 4.0”

Green Pharm-I: Ο ελληνικός πρεσβευτής της τάσης “Βιομηχανία 4.0”

Η Green Parm-I αποτελείται από μια ομάδα 4 ατόμων (3 βασικά μέλη και 1 με υποστηρηκτικό ρόλο) με διαφορετικό αντικείμενο σπουδών και ενασχόλησης. Ο Μανώλης Παπαδάκης είναι χημικός μηχανικός με διδακτορικό στην σύνθεση χημικών/φαρμακευτικών διεργασιών και ανάπτυξη μαθηματικών μοντέλων. Η Μαρίνα Φεντόροβα είναι χημικός μηχανικός με διδακτορικό στην ανάπτυξη μαθηματικών μοντέλων καθώς και υπολογιστικών εργαλείων για τον σχεδιασμό χημικών προϊόντων και διεργασιών. Ο Νίκος Χρυσανθόπουλος είναι πτυχιούχος του τμήματος Ηλεκτρολόγων Μηχανικών του ΕΜΠ, με Μεταπτυχιακό στα Οικονομικά και υποψήφιος διδάκτορας στο ΕΜΠ, πάνω στη θεωρία παιγνίων και συμμετέχει υποστηρικτικά στις δράσεις της ομάδας. Τέλος, η Μαρία Παπαθανασίου, η οποία κα μίλησε στο epixeiro.gr, είναι Χημικός Μηχανικός με διδακτορικό πάνω στην ανάπτυξη μαθηματικών μοντέλων και συστημάτων ελέγχου και αυτοματισμού διεργασιών παραγωγής φαρμακευτικών προϊόντων.

Η Green Pharm-I είναι στην ουσία πρεσβευτής της γενικής τάσης “Βιομηχανία 4.0” - της στροφής της βιομηχανίας προς αυτοματοποιημένες λύσεις, οι οποίες συνδυάζουν τον διαδικτυακό τόπο με τη βιομηχανική παραγωγή. Στη βάση της είναι μια συμβουλευτική εταιρία με εξειδίκευση στη φαρμακοβιομηχανία και τη βιομηχανία παραφαρμακευτικών προϊόντων. Το όραμα είναι μια πιο πράσινη βιομηχανία με μειωμένο κόστος/χρόνο παραγωγής. Κύριο ενδιαφέρον είναι τόσο η παροχή συμβουλευτικών υπηρεσιών, όσο και η ανάπτυξη υπολογιστικών μεθόδων/εργαλείων τα οποία θα λειτουργήσουν ως καταλύτες για την λήψη διαφόρων αποφάσεων κατά την παραγωγική διαδικασία (π.χ. βέλτιστη θερμοκρασία/πίεση, επιλογή βέλτιστων διαλυτών κ.ο.κ).

Τι το ξεχωριστό προσφέρει η Green PharmI, σε ποιους απευθύνεται και ποια τα οφέλη;

Απευθυνόμαστε σε κάθε εταιρία/βιομηχανία σχετική με φαρμακευτικά και παραφαρμακευτικά προϊόντα, η οποία έχει στόχο να αναβαθμίσει τις λειτουργίες της μέσω της χρήσης υπολογιστικών εργαλείων. Οι υπηρεσίες και τα προϊόντα μας κινούνται γύρω από την φιλοσοφία της “Βιομηχανίας 4.0”, η οποία στηρίζει την αυτοματοποίηση των βιομηχανικών διεργασιών και τη συνδυαστική τους χρήση με online λύσεις (Internet of Things). Επίσης, ένας σημαντικός άξονας των υπηρεσιών και προϊόντων μας είναι η στροφή σε πιο “πράσινες” λύσεις, φιλικές προς το περιβάλλον. Η πλειοψηφία των υπηρεσιών/προϊόντων που προσφέρουμε είναι προσαρμοσμένη (tailor-made) στις ανάγκες του εκάστοτε προβλήματος/πελάτη.

Με πολύ απλά λόγια, αναπτύσσουμε και υποστηρίζουμε με υπολογιστικές μεθόδους και λύσεις οι οποίες μπορούν να χρησιμοποιηθούν για την ανάλυση και εξερεύνηση μιας παραγωγικής διαδικασίας η οποία αποτελείται από μονάδες αντιδράσεων για την παραγωγή προϊόντων, μονάδες διαχωρισμού και απομόνωσης του προϊόντος από παραπροϊόντα και τυχόν ακαθαρσίες (impurities) και μονάδες παρασκευής φαρμάκου (από χημική ουσία σε κάψουλα) με σκοπό να βοηθήσουν την εκάστοτε βιομηχανία να εξερευνήσει τα όρια και τις δυνατότητες της παραγωγικής της μονάδας σε πολύ χαμηλό κόστος. Συνοψίζοντας, οι υπηρεσίες μας βασίζονται στην ανάπτυξη και χρήση εργαλείων μαθηματικής φύσεως τα οποία μπορούν να χρησιμοποιηθούν για: (1) σύνθεση και (2) προσομοίωση βιομηχανικών διεργασιών, (3) βελτιστοποίηση της γραμμής παραγωγής ή/και τμημάτων αυτής, (4) εύρεση και σχεδιασμό των βέλτιστων συνθηκών λειτουργίας των μονάδων παραγωγής και (5) ανάπτυξη συστημάτων αυτόματου ελέγχου. Δεδομένης της φύσης τους, τα μοντέλα αυτά παρέχουν τη δυνατότητα διεξαγωγής παράλληλων “εικονικών” πειραμάτων σε χαμηλό κόστος. Επίσης, τα υπολογιστικά αυτά εργαλεία δίνουν τη δυνατότητα στους μηχανικούς παραγωγής να πάρουν μια αρκετά καλή ιδέα για το τι συμβαίνει σε σημεία της διεργασίας στα οποία οι μετρήσεις δεν είναι δυνατές. Μπορούν επίσης να αναπτυχθούν/χρησιμοποιηθούν με στόχο τη διεξαγωγή οικονομικών αναλύσεων καθώς και αναλύσεων βιωσιμότητας.

Παράθεση - epixeiro.gr

Το ερώτημα είναι εάν και πώς μπορείς εσύ να διαφοροποιηθείς από τη μάζα και αν έχεις την υπομονή και επιμονή που χρειάζεται για να κάνεις την ιδέα σου πράξη. Εκεί είναι όλο το παιχνίδι, στην τόλμη! - Μαρία Παπαθανασίου -

Ποιο είναι τα ανταγωνιστικό σας πλεονέκτημα;

Ο ανταγωνισμός είναι μεγάλος, δε στο κρύβω. Παρόλα αυτά, θα έλεγα ότι το πακέτο των υπηρεσιών/εργαλείων που προσφέρουμε εμείς διαφέρει κατά πολύ από τα ήδη υπάρχοντα. Η διαφορά από τα υπάρχοντα που αποτελεί και το ανταγωνιστικό μας πλεονέκτημα είναι η δημιουργία μιας online πλατφόρμας (web-application), ανεπτυγμένη πάνω στις ανάγκες του εκάστοτε πελάτη. Στην πλατφόρμα αυτή, ο πελάτης θα έχει τη δυνατότητα να προσομοιώσει τη διεργασία του και να κάνει κάποια αρχικά “εικονικά” πειράματα αυτόνομα σε ένα φιλικό προς τον χρήστη περιβάλλον, εύκολα και αποδοτικά. Επομένως, το ανταγωνιστικό μας πλεονέκτημα, θα λέγαμε ότι έγκειται στην παροχή customized συμβουλευτικών υπηρεσιών και υπολογιστικών εργαλείων για την βελτιστοποίηση βιομηχανικών διεργασιών για την παραγωγή φαρμακευτικών ουσιών. Ο πελάτης είναι εκείνος που μας υποδεικνύει το λογισμικό το οποίο θα προτιμούσε να χρησιμοποιήσει καθώς και το προφίλ της “πρότυπης” διεργασίας. Επιπροσθέτως, τα εργαλεία που αναπτύσσονται, παραδίδονται στον εκάστοτε πελάτη μαζί με την απαιτούμενη εκπαίδευση ώστε να είναι σε θέση να τα χρησιμοποιήσει και χωρίς τη δική μας υποστήριξη, κάτι το οποίο λείπει αυτή τη στιγμή από την αγορά. Ακόμη, τα εργαλεία αυτά έχουν τη δυνατότητα να προσαρμοστούν σχετικά εύκολα ώστε να χρησιμοποιηθούν σε ανάλογες διεργασίες του ίδιου πελάτη.

Ποια ήταν η ιδέα, η έμπνευση πίσω από την δημιουργία;

Οι “εμπνευστές” της ήμασταν ο Μανώλης κι εγώ. Ξεκίνησε κάπως “στην πλάκα”, σε ένα καφέ που πίναμε στο Λονδίνο το Νοέμβριο του 2016. Τελειώναμε κι οι δύο τα διδακτορικά μας και ήμασταν σε αυτήν την κλασσική φάση “ωραία...και τώρα τι;”

“Ξέρεις”, του λέω, “σκεφτόμουν πόσο ωραία θα ήταν να μπορούσαμε ανεξάρτητα, να εφαρμόσουμε όσα μάθαμε ώστε πραγματικά να δούμε το “impact” της δουλειάς μας στη βιομηχανία.” - “Εννοείται”, μου λέει, “κι εγώ το ίδιο σκεφτόμουν και θέλω εναλλαγή στον επαγγελματικό τομέα, βαριέμαι τη μονιμότητα”. Ε, δεν μας πήρε πάνω από 5 λεπτά να καταλάβουμε πως βρήκαμε το επαγγελματικό μας ταίρι. Ο Μανώλης πρότεινε τη Μαρίνα ως ειδική στη δημιουργία υπολογιστικών εργαλείων, εγώ τον Νίκο ως γνώστη ενεργειακών συστημάτων και δικτύων και κάπως έτσι από 2, γίναμε 4.  

Τι εμπόδια συναντήσατε στις αρχές και πώς τα ξεπεράσατε;

Για να είμαστε απόλυτα ειλικρινείς, είμαστε ακόμη στην αρχή! Μπορώ όμως να σου πω, πως ήδη νιώθουμε πιο “ώριμοι” απ’ ότι ένα χρόνο πριν. Το πρώτο και σημαντικότερο εμπόδιο ήταν να το πάρουμε απόφαση ότι θα κυνηγήσουμε το όνειρό μας. Για μεγάλο διάστημα παλεύαμε με την ανασφάλεια του διαφορετικού κι αυτό ήταν το πρώτο στοίχημα που κερδίσαμε. Μετά ήταν η επιλογή της ομάδας και το να σιγουρευτούμε ότι όλοι έχουμε τον ίδιο στόχο και μπορούμε να συνεργαστούμε με σύμπνοια. Θα μου πεις οκ, αυτό δεν το ξέρεις ποτέ 100%, αλλά παρόλα αυτά οι βάσεις μπαίνουν στην αρχή κι εμείς το κάναμε. Στη δική μας περίπτωση, όντας φίλοι για αρκετό καιρό πριν έπρεπε επίσης να διαχωρίσουμε την φιλική από την επαγγελματική σχέση! Προφανώς, υπήρχαν και υπάρχουν προκλήσεις αναφορικά με την έδρα της εταιρίας, τους βραχυπρόθεσμους στόχους κλπ αλλά με συνεργασία, πρόγραμμα και πάρα πολύ σκληρή δουλειά αυτά λύνονται επιτυχώς.

Λάβατε την 3η θέση (μαζί με άλλες 2 ομάδες) στον 7ο Διαγωνισμό Επιχειρηματικής Ιδέας ΟΠΑ. Μιλήστε μας για αυτήν την εμπειρία σας, τι σημασία είχε αυτός ο διαγωνισμός για εσάς και τι αποκομίσατε από αυτόν;

Αρχικά συγχαρητήρια σε όλες τις ομάδες που συμμετείχαν στο διαγωνισμό! Νομίζω πάνω και από βραβείο το οποίο αποσπάσαμε, για εμάς μέτρησε το ταξίδι. Ήταν πραγματικά αναζωογονητικό να βλέπεις πόσοι νέοι άνθρωποι έχουν πάθος να κυνηγήσουν το όνειρό τους και να τολμήσουν να ξεκινήσουν τη δική τους επιχείρηση. Ειδικά στην “Ελλάδα της κρίσης” που ακούμε συνεχώς γι' αυτό το λεγόμενο “brain drain” μας έδωσε μεγάλη ελπίδα να δούμε πως η Ελλάδα έχει πολλά καλά μυαλά, άτομα αξιέπαινα που είναι διατεθειμένα να δουλέψουν σκληρά ώστε να πετύχουν τους στόχους τους. Στο ίδιο πλαίσιο, ο διαγωνισμός έδωσε και σε εμάς τους ίδιους την ευκαιρία να δούμε πώς μπορούμε με την ιδέα μας να βοηθήσουμε πρακτικά τη χώρα μας και τη βιομηχανία της, επιστρέφοντας την τεχνογνωσία που έχουμε αποκομίσει όλα αυτά τα χρόνια στο εξωτερικό. Επίσης, ο διαγωνισμός του ΟΠΑ έδωσε σε όλους τους συμμετέχοντες μια πρώτης τάξης ευκαιρία να λάβουν πολύτιμο feedback από τους καθηγητές και όλη την επιτροπή και να βελτιώσουν το επιχειρηματικό τους πλάνο. Ως ομάδα, αποκομίσαμε επίσης σημαντικές εμπειρίες σε επικοινωνιακά θέματα σχετικά με την προώθηση των προϊόντων της συμβουλευτικής εταιρίας καθώς ήταν για εμάς η πρώτη φορά που παρουσιάσαμε την ιδέα μας σε κοινό. Επίσης, τόσο η συμμετοχή μας, όσο και η θέση που λάβαμε, είναι μια πολύ σημαντική αναγνώριση για την ιδέα μας και σίγουρα ενισχύει τόσο την αξιοπιστία της επικείμενης εταιρίας μας όσο και τη δημοσιότητα αυτής. Τέτοιου τύπου διαγωνισμοί είναι εξαιρετικές ευκαιρίες, οι οποίες δεν πρέπει να χάνονται. Τους συστήνουμε ανεπιφύλακτα και επαναλαμβάνουμε πως σημασία έχει το ταξίδι και τι μαθαίνεις σ’ αυτό!

Ποια είναι τα επόμενα βήματα για την Green Pharm – I;

Έχουμε ήδη ξεκινήσει κάποιες ανεπίσημες συζητήσεις με άτομα του χώρου για πιθανές συνεργασίες. Μετά την επίσημη έναρξη της Green Pharm-I (μέσα στον Ιανουάριο του 2018), θα προχωρήσουμε στην επισημοποίηση συνεργασιών (είτε με φαρμακευτικές βιομηχανίες είτε με άλλες ερευνητικές ομάδες) ώστε να αναπτυχθούν προτάσεις για έργα με σκοπό την προσέλκυση κεφαλαίων. Παράλληλα, συμμετέχουμε σε διαγωνισμούς αντίστοιχους αυτού του ΟΠΑ και είμαστε σε συζητήσεις με άλλες ερευνητικές ομάδες για συνεργασία καθώς και για την συγγραφή και κατάθεση προτάσεων σε διεθνή προγράμματα χρηματοδότησης. Επίσης, είμαστε στη δημιουργική φάση του σχεδιασμού του ιστοτόπου μας καθώς και στην αναζήτηση πιθανών μελών να ενισχύσουν την ομάδα μας.  Για όποιον ενδιαφέρεται μπορεί να επικοινωνήσει μαζί μας εδώ: greenpinnovation@gmail.com 

Μπορεί κανείς να ξεκινήσει μια startup χωρίς λεφτά και χωρίς επενδυτές;

Εξαρτάται. Στην δική μας περίπτωση μπορούμε να ξεκινήσουμε με μια σχετικά μικρή επένδυση, και με αρκετή προσωπική δουλειά θα μπορούμε να αναπτύξουμε ένα πρωτότυπο έτσι ώστε να μπορούμε να προσελκύσουμε κάποια έργα, συνεργασίες ή και κεφάλαια. Γενικώς, το αρχικό κεφάλαιο είναι απαραίτητο ειδικά στα πρώτα βήματα μιας startup, παρόλα αυτά η έλλειψη αυτού δεν πρέπει να αποτελεί εμπόδιο για κάποιον να κυνηγήσει το όνειρό του. Ακόμη και στην περίπτωση που απαιτείται μεγαλύτερο κεφάλαιο, το οποίο δεν είναι δυνατόν να καλυφθεί από προσωπικές επενδύσεις, μπορεί κανείς να βρει άλλους τρόπους. Διαγωνισμοί όπως αυτός του ΟΠΑ είναι μια πολύ καλή ευκαιρία για μια αρχική υποστήριξη. Στη συνέχεια, υπάρχει και το λεγόμενο crowd funding, όπου μπορεί κανείς να συλλέξει χρήματα για την ιδέα του από άτομα τα οποία πιστεύουν σε αυτήν και θέλουν να την στηρίξουν οικονομικά.

Τι συμβουλές έχετε να δώσετε σε επιχειρηματίες που τώρα είναι στο ξεκίνημα;

Θα ξεκινήσω με μια φράση του Walt Disney: If you can dream it, you can do it!!! Είναι πέρα για πέρα αληθινή. Μπορείς να κάνεις ό,τι φανταστείς. Κατά την γνώμη μας, αν κάποιος έχει μια ιδέα, ας μην χάνει χρόνο! Ας την “βάλει κάτω”, να την αναλύσει, να δημιουργήσει ερωτηματολόγια για να διερευνήσει την πιθανή αγορά, να συζητήσει με άτομα που έχουν γνώσεις, τα οποία θα του δώσουν σημαντικές συμβουλές (επιχειρηματικές ή ανάπτυξης δικτύου γνωριμιών) και τέλος να συμμετάσχει σε διαγωνισμούς (όπως ο 7ος Διαγωνισμός Επιχειρηματικής Ιδέας ΟΠΑ). Με αυτόν τον τρόπο, σε μικρό χρονικό διάστημα, η ιδέα θα είναι σε μια μορφή όπου θα μπορέσει να αξιολογηθεί για τα περαιτέρω βήματα. Προερχόμενοι από τον χώρο της έρευνας, πιστεύουμε 100% πως δεν υπάρχει παρθενογένεση. Ειδικά στην δική μας εποχή, του διαδικτύου και των social media, είναι τόσα τα ερεθίσματα που στην πλειοψηφία των περιπτώσεων την ιδέα σου την έχει σκεφτεί και κάποιος άλλος. Το ερώτημα είναι εάν και πώς μπορείς εσύ να διαφοροποιηθείς από τη μάζα και αν έχεις την υπομονή και επιμονή που χρειάζεται για να κάνεις την ιδέα σου πράξη. Εκεί είναι όλο το παιχνίδι, στην τόλμη! Κι όπως λένε, η τύχη είναι με τους τολμηρούς!!!

... σχόλια | Κάνε click για να σχολιάσεις
Επιχειρώ - epixeiro.gr
Επιχειρώ - epixeiro.gr