NEWSFLASH...
Μαθητική Επιχειρηματικότητα
ανάγνωση

Τα ωραιότερα ενθύμια για αποφοιτήσεις είναι της μαθητικής επιχείρησης «mythos by»

Τα ωραιότερα ενθύμια για αποφοιτήσεις είναι  της μαθητικής επιχείρησης «mythos by»

Η αρχική ιδέα των 16χρονων παιδιών με τη συμμετοχή τους στο πρόγραμμα Μαθητική «Εικονική Επιχείρηση» του Σωματείου Επιχειρηματικότητας Νέων/Junior Achievement Greece  ήταν η δημιουργία ιδιαίτερων, οικολογικών ενθυμίων από την πόλη της Θεσσαλονίκης με τη βοήθεια πρωτοπόρων καλλιτεχνών της πόλης. Έτσι και έγινε. Τα ενθύμια της «επιχείρησης» «mythos by», των μαθητών του  Αρσακείου Λυκείου Θεσσαλονίκης με τη βοήθεια  της εταιρείας «hellofrom», ήταν εξαιρετικά και έγιναν ανάρπαστα.

Όλα πήγαιναν καλά και πήγαν ακόμα καλύτερα όταν τα παιδιά δέχθηκαν μία πρόταση να αναλάβουν να σχεδιάσουν ενθύμια για τους απόφοιτους της Γ’ Λυκείου του σχολείου τους. Η πρόκληση ήταν μεγάλη και τότε ήταν που γεννήθηκε η σπουδαία ιδέα: Η δημιουργία μιας εφαρμογής που δέχεται παραγγελίες και δημιουργεί αποκλειστικά αναμνηστικά για αποφοιτήσεις. Είναι ένα παράδειγμα μιας δυναμικής επιχείρησης στην οποία η πρώτη καλή ιδέα, δημιουργεί μία νέα. Το καταναλωτικό κοινό εκφράζει την επιθυμία του και η επιχείρηση εξελίσσεται, αναπτύσσεται και σε αυτή την περίπτωση, εξειδικεύεται.   

«Μετά από μεγάλη έρευνα που έκαναν τα παιδιά για να δημιουργήσουν τα πιο ιδιαίτερα αναμνηστικά για αποφοιτήσεις, επέλεξαν να συνεργαστούν με την εταιρεία PHEE που είναι πολύ κοντά στη δική τους φιλοσοφία και να αγοράσουν από αυτήν ένα κουτί, το οποίο είναι κατασκευασμένο από τα νεκρά φύλλα της Ποσειδωνίας και από βιολογικές ρητίνες. Μέσα σε αυτό τοποθέτησαν χώμα από τα Στάγειρα, την πατρίδα του Αριστοτέλη, για να συνδέει τους απόφοιτους με τη θύμηση ενός από τους μεγαλύτερους φιλοσόφους» δήλωσε η υπεύθυνη καθηγήτρια του προγράμματος Μαθητική «Εικονική Επιχείρηση» στο Αρσάκειο Λύκειο Θεσσαλονίκης, Ολυμπία Σφυρίδου και συνέχισε:  «Παράλληλα, οι απόφοιτοι που αγοράζουν το συγκεκριμένο αναμνηστικό, συνδέονται μεταξύ τους μέσω της εφαρμογής της «mythos by» και επικοινωνούν μεταξύ τους αλλά και με την εταιρεία και να παρακολουθούν όλοι μαζί την εξέλιξη ο ένας του άλλου» κατέληξε η κ. Σφυρίδου, η οποία δεν παρέλειψε να επισημάνει τη σημαντική βοήθεια στην υλοποίηση αυτής της ιδέας του κ. Δημήτρη Δημητριάδη της Business Development Director της εταιρείας Brainbox Technology. Τα έσοδα διατίθενται σε φιλανθρωπικές δράσεις οι οποίες επίσης επικοινωνούνται μέσω της εφαρμογής.

mythos-by-logo.jpg?mtime=20180619174429#asset:90595

Η κα Σφυρίδου είναι καθηγήτρια Πληροφορικής και η κα Αναστασία Πιλωνά, οικονομολόγος και σύμβουλος επαγγελματικού προσανατολισμού. Οι δύο σπουδαίες καθηγήτριες υποστήριξαν ενεργά την προσπάθεια των παιδιών καθώς οι ίδιες και συνολικά το Αρσάκειο Λύκειο Θεσσαλονίκης πιστεύει πολύ στο πρόγραμμα Μαθητική «Εικονική Επιχείρηση» του Σωματείου Επιχειρηματικότητας Νέων/Junior Achievement Greece. «Βλέπουμε ότι σε ένα συνεχώς μεταβαλλόμενο οικονομικό περιβάλλον το πρόγραμμα αυτό δίνει τη δυνατότητα στους νέους να έρθουν σε επαφή με οικονομικές έννοιες, να αναπτύξουν σημαντικές επαγγελματικές και κοινωνικές δεξιότητες, τις οποίες μάλιστα θα συνδέσουν με το εργασιακό περιβάλλον, να καλλιεργήσουν τη δημιουργικότητα και την κριτική σκέψη», δηλώνει η κ. Πιλωνά και τονίζει: «Το πιο βασικό είναι ότι τους αρέσει πολύ και το απολαμβάνουν. Από την αρχή του προγράμματος παθιάστηκαν με την «επιχείρησή» τους έδειξαν ιδιαίτερο ενδιαφέρον στη διαδικασία του καταιγισμού ιδεών, στην ανάδειξη των ικανοτήτων τους, στις πρωτοβουλίες που έπρεπε να πάρουν για την οργάνωση της επιχείρησής τους, στην επικοινωνία τους με προμηθευτές και χορηγούς. Ακόμη και το επιχειρηματικό ρίσκο που έπρεπε να πάρουν, τους βοήθησε να επιδείξουν μεγαλύτερη υπευθυνότητα στη λήψη επιμέρους  αποφάσεων σε θέματα της επιχείρησης».

Οι μαθητές και οι μαθήτριες της ομάδας για να παρουσιάσουν την επιχείρησή τους και να επικοινωνούν μεταξύ τους άμεσα και ανέξοδα δημιούργησαν σελίδα της «mythos by» και ομάδα στο facebook. Αυτό που δυσκόλεψε τα παιδιά στην αρχή είναι η τήρηση των χρονοδιαγραμμάτων και η αντίληψη των ορίων κάθε αρμοδιότητας, της Γενικής Διεύθυνσης, του Τμήματος Οικονομικών, του Μάρκετιγκ, των Δημοσίων Σχέσεων, κάτι που είναι διαπιστωμένο ότι συμβαίνει σε όλες τις ομάδες, σε όλα τα σχολεία, καθώς δεν είναι συνηθισμένα να δουλεύουν σε ομάδες. Στην πορεία όλα εξομαλύνονται και αυτό είναι το μεγαλύτερο κέρδος από τη συμμετοχή τους στη Μαθητική «Εικονική Επιχείρηση». Μαθαίνουν να δουλεύουν σε ομάδες, να είναι «συνάδελφοι» σε μια «εταιρεία» και έτσι εντάσσονται όταν ενηλικιωθούν με πολύ μεγαλύτερη επιτυχία στην αγορά εργασίας. Επίσης, όπως επισημαίνει και η κ. Πιλωνά έμαθαν πως λειτουργεί η αγορά και εντόπισαν τα ταλέντα τους.

«Η οικονομική διαχείριση αποτελεί μια σημαντική επιχειρηματική γνώση που απέκτησαν οι μαθητές και οι μαθητριές μου», τόνισε η κ. Πιλωνά. «Οι έννοιες έσοδα, έξοδα, έρευνα, πελάτες, προμηθευτές, περιθώριο κέρδους, ζημία, απέκτησαν πραγματική υπόσταση στο μυαλό τους. Εμένα, ως καθηγήτρια το πρόγραμμα της Εικονικής Επιχείρησης μου δίνει κάθε χρόνο που το εφαρμόζω τη δυνατότητα να κάνω πολλά παραπάνω από το επίσημο εκπαιδευτικό πρόγραμμα: να κινητοποιήσω τους μαθητές με βιωματικό τρόπο, να αναπτύξουν προσωπικές δεξιότητες και χαρίσματα, να αποκτήσουν αυτογνωσία και κριτική σκέψη και κυρίως να «μυηθούν στον κόσμο των μεγάλων» με όλα τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις που συνεπάγεται αυτό. Αποτελεί μεγάλο προνόμιο και προσωπική ικανοποίηση για τον καθηγητή να είναι καθοδηγητής και συνοδοιπόρος των μαθητών του σε αυτό το ταξίδι». Και καταλήγει:

«Το εκπαιδευτικό σύστημα πρέπει να είναι έτσι σχεδιασμένο που να εκπαιδεύει «επιχειρηματικά» τους νέους. Αυτό δεν σημαίνει απαραίτητα ότι η επιχειρηματικότητα στην εκπαίδευση θα συνδέεται αποκλειστικά και μόνο με την ίδρυση και ανάπτυξη μιας επιχείρησης. Το επιχειρηματικό πνεύμα δεν είναι απαραίτητο μόνο στους επιχειρηματίες. Είναι σε κάθε σύγχρονο άνθρωπο που θέλει να συμμετέχει στο κοινωνικό, πολιτικό και οικονομικό γίγνεσθαι. Ουσιαστικά, θα πρέπει να καλλιεργηθεί μια επιχειρηματική κουλτούρα που θα κινητοποιεί τα ταλέντα και τις δυνατότητες του για έκφραση και δημιουργία, θα μετατρέπει τις επιστημονικές του γνώσεις και ιδέες σε καινοτόμες εφαρμογές, θα δίνει την ικανότητα διάγνωσης και αναγνώρισης των νέων ευκαιριών και τη δυνατότητα αξιοποίησής τους με την ανάληψη επιχειρηματικού κινδύνου. Αυτό που θεωρούμε πολύ βασικό είναι η εκπαίδευση αυτή να ξεκινάει από το Δημοτικό, να συνεχίζεται στο Γυμνάσιο και το Λύκειο. Τα προγράμματα του ΣΕΝ/JA Greece είναι τα μοναδικά στην Ελλάδα που το κάνουν αυτό και είναι εξαιρετικά. Ακόμη, τα προγράμματα και οι δράσεις επιχειρηματικότητας καλό είναι να συνδεθούν με συγκεκριμένα μαθήματα, όπως Οικιακή Οικονομία, Κοινωνική και Πολιτική Αγωγή, Πληροφορική, ΣΕΠ για το Γυμνάσιο και Πολιτική Παιδεία και Πληροφορική για το Λύκειο. Ίσως στο αναλυτικό πρόγραμμα θα πρέπει να ενσωματωθεί μάθημα επιχειρηματικότητας, που θα εξοικειώνει τους μαθητές με οικονομικές έννοιες». 

... σχόλια | Κάνε click για να σχολιάσεις
Επιχειρώ - epixeiro.gr
Επιχειρώ - epixeiro.gr