NEWSFLASH...
Επιχειρήσεις & Know-how
ανάγνωση

Wineshop: Με στόχο την προβολή του οινικού πλούτου της Ελλάδας

Wineshop: Με στόχο την προβολή του οινικού πλούτου της Ελλάδας

Ο Γιώργος Παπανικολάου, ιδρυτής και ιδιοκτήτης του ηλεκτρονικού καταστήματος Wineshop.gr, μιλάει στο epixeiro.gr για το αντικείμενο της πώλησης εμφιαλωμένων ποτών, με αφορμή και την πρόσφατη βράβευση της εταιρείας του στα επιχειρηματικά βραβεία «Στέλιος Χατζηιωάννου, επιχειρηματικό ξεκίνημα χρονιάς 2018».

Μιλήστε μας για το Wineshop, για το πως προέκυψε η ιδέα της δημιουργίας του και η δική σας ενασχόληση με την πώληση εμφιαλωμένων ποτών.

Ξεκίνησα ως μηχανικός αυτοματισμών στην βιομηχανία τροφίμων και συσκευασιών. Εκεί, είχα την ευκαιρία να εξοικειωθώ με την τεχνολογία της ετικετοποίησης και έφτιαξα, στον ελεύθερο μου χρόνο, ένα site απ’οπου μπορούσε ο επισκέπτης να διαλέξει από μία γκάμα ετικετών και να την συνδέσει με ένα κρασί, από 15 περίπου επιλογές που είχαμε τότε.

Συνεργάστηκα με τους δύο παραγωγούς που δέχτηκαν την πρόταση μου για τα προσωπικά κρασιά, από τους περίπου 20 που χτύπησα την πόρτα. Το site ονομάστηκε Wine Art και λειτουργούσε από το σπίτι, έως ότου αγόρασα το site Wineshop.gr, την περίοδο που τελείωνα το μεταπτυχιακό πρόγραμμα Athens MBA. Παραιτήθηκα από την πρωινή μου δουλειά και αφοσιώθηκα στο στήσιμο της νέας επιχείρησης. Στο εγχείρημα αυτό με ακολούθησε η αρραβωνιαστικιά μου και μετέπειτα σύζυγος, Ειρήνη.

Ποια θα λέγατε πως είναι τα ποτά που επιλέγουν σήμερα οι Έλληνες; Έχουν υπάρξει αλλαγές στις καταναλωτικές συνήθειες λόγω της οικονομικής κρίσης;

Οι Έλληνες αγαπούν το τσίπουρο. Δυστυχώς, το χύμα παράνομο τσίπουρο, κατά 90%. Το υπόλοιπο 10% είναι το νόμιμο, τυποποιημένο τσίπουρο που πουλάμε από το site μας, όπως και αυτό που θα βρείτε στα ράφια άλλων καταστημάτων και super market.

Γενικά, μέσα στην κρίση, στα σκληρά ποτά έχει μετατοπιστεί η ζήτηση από το ουίσκι και τη βότκα στο τσίπουρο. Σε αυτό φταίει και η φορολογία. Όχι ότι δεν υπάρχει κατανάλωση σε όλα τα ξένα ποτά, απλά αυτή είναι μειωμένη.

Στο κρασί τα πράγματα είναι λίγο πιο αισιόδοξα. Το ποιοτικό, εμφιαλωμένο κρασί είναι υψηλά στις προτιμήσεις των καταναλωτών οι οποίοι, χρόνο με τον χρόνο, ενημερώνονται περισσότερο για τις ποικιλίες, τους παραγωγούς και τους γευστικούς συνδυασμούς των κρασιών με το φαγητό. Βέβαια, και στο κρασί το χύμα καλά κρατεί, με ένα ποσοστό γύρω στο 60% της συνολικής κατανάλωσης να είναι χύμα, μη τυποποιημένο, προϊόν που καταναλώνεται κατά κύριο λόγο στις ταβέρνες.

Επικεντρώνοντας στο κρασί, είναι κατά τη γνώμη σας μια κατηγορία όπου «καλό» σημαίνει και «ακριβό»;

Στο κρασί συνήθως η τιμή συμβαδίζει με την ποιότητα. Όμως, το τι είναι καλό και τι ακριβό δεν είναι το ίδιο για κάθε πελάτη. Δηλαδή, άλλος πελάτης μπορεί να θεωρεί ένα κρασί των 10 ευρώ ακριβό και άλλος φτηνό. Εμείς έχουμε κρασιά για όλες τις τσέπες, ξεκινώντας από τα τρία ευρώ και φτάνοντας πολύ υψηλά, ειδικά σε ξένα ακριβά κρασιά. Στα ξένα, αυτά, ακριβά κρασιά μπαίνει βέβαια και ένας επιπλέον παράγοντας πέραν της ποιότητας: ο μύθος. Ο μύθος είναι δύσκολο να αποτιμηθεί. Αυτό που κατά την γνώμη μου είναι σημαντικό όταν επιλέγουμε, είναι το κρασί να είναι καλό για την τιμή του. Και σε αυτό μπορούμε να καθοδηγήσουμε τον πελάτη επαρκώς.

Παράθεση - epixeiro.gr

Δύσκολα θα βρει κάποιος κρασί ανάλογης ποιότητας, γεύσης και απόλαυσης όπως τα καλά ελληνικά κρασιά

Με μια περιήγησή στο e-shop σας, βλέπει κανείς πως διαθέτετε κρασιά από διάφορες χώρες, με τα περισσότερα να προέρχονται από την Ελλάδα. Είναι το ελληνικό κρασί ανταγωνιστικό απέναντι σε προϊόντα άλλων χωρών;

Βεβαίως και είναι! Τα τελευταία 10 χρόνια θα έλεγα ότι το επίπεδο έχει ανέβει τόσο ώστε όχι μόνο είναι ανταγωνιστικό, αλλά δύσκολα θα βρει κάποιος κρασί ανάλογης ποιότητας, γεύσης και απόλαυσης όπως τα καλά ελληνικά κρασιά.

Στην χώρα μας έχουμε περί τα 1.000 οινοποιεία. Δεν μπορεί όλα αυτά να φτιάχνουν θαυμαστά κρασιά. Όμως σε μία ή και δύο χούφτες επιλεγμένων παραγωγών, τα κρασιά – λευκά και κόκκινα – είναι αχτύπητα. Η Ελλάδα, με το κλίμα της, έχει εξαιρετικές συνθήκες καλλιέργειας αμπέλου και το μικροκλίμα σε οινοποιητικές περιοχές όπως η Νεμέα, το Αμύνταιο, η Ραψάνη και η Σαντορίνη, μεταξύ άλλων, δίνει καρπό που όταν δουλευτεί με τις σωστές τεχνικές στο οινοποιείο προσφέρει απίστευτα αποτελέσματα. Οι Έλληνες οινοποιοί έχουν σπουδάσει και έχουν όλα τα εφόδια να ανταγωνιστούν τους ξένους, παράγοντας αξιοζήλευτα προϊόντα προς όφελος των οινόφιλων.

Ποιες ήταν οι σημαντικότερες δυσκολίες που αντιμετωπίσατε στη δημιουργία του Wineshop; Ποιος είναι ο ανταγωνισμός που υπάρχει σήμερα στην αγορά της διαδικτυακής πώλησης εμφιαλωμένων ποτών και η στρατηγική σας σε αυτό το θέμα;

Το Wineshop, σαν ανώνυμη εταιρεία εδώ και δύο χρόνια, έχει να αντιμετωπίσει όλες τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν οι ελληνικές επιχειρήσεις. Γραφειοκρατεία, φορολογία κλπ. Όμως, να μην σταθούμε σε αυτά. Είμαστε εταιρεία που δραστηριοποιείται πέραν της λιανικής μέσω του site και στην χονδρική αγορά. Εκεί, δυστυχώς, ερχόμαστε αντιμέτωποι με κακές και παράνομες πρακτικές άλλων εταιρειών, όπως το λαθρεμπόριο και τα βρώμικα ποτά.

Αυτά δεν μπορούμε να τα ανταγωνιστούμε. Απλά απομακρυνόμαστε από τον εκάστοτε πελάτη επιχειρηματία που μας προβάλλει σαν ανταγωνιστικό προϊόν αμφιβόλου προελεύσεως. Στο διαδίκτυο ο ανταγωνισμός είναι έντονος. Εμείς προτιμάμε να έχουμε σαν βασικό ανταγωνιστή τον εαυτό μας και τα δικά μας νούμερα και κάθε χρόνο να τα ξεπερνάμε. Αυτή είναι η στρατηγική μας: κάθε χρόνο και καλύτερα.

Ένα θέμα είναι η κατανάλωση αλκοόλ από ανήλικους. Πως μπορεί ένα ηλεκτρονικό κατάστημα να διασφαλίσει ότι τα προϊόντα δεν θα διατεθούν σε ανήλικους, με βάση και το σχετικό νομικό πλαίσιο;

Τα στελέχη στο τμήμα εξυπηρέτησης πελατών και οι οδηγοί μας είναι εκπαιδευμένοι για να εντοπίζουν τέτοιες περιπτώσεις. Με παρόμοιες πρακτικές εντοπίζουμε και κρούσματα απάτης, κακοπληρωτών αλλά και περιπτώσεις αλκοολισμού. Σε όλες αυτές τις περιπτώσεις δεν παραδίδουμε τα προϊόντα μας και κρατάμε «απόσταση ασφαλείας», δημιουργώντας red flags στα συγκεκριμένα πρόσωπα για αποφυγή περιστατικών στο μέλλον.

Η εταιρεία σας διακρίθηκε πρόσφατα στα βραβεία «Στέλιος Χατζηιωάννου, Επιχειρηματικό Ξεκίνημα Χρονιάς 2018». Πως προέκυψε αυτό το αποτέλεσμα και τι σημαίνει η συγκεκριμένη διάκριση για εσάς;

Αυτό που κάνει ο Στέλιος είναι θαυμάσιο. Δίνει πραγματικά βραβεία και εμπνέει τους επιχειρηματίες με την φιλοσοφία του. Κάναμε μια αίτηση από μια ενημέρωση που είδαμε στο Facebook, ακολούθησε μια διαδικασία αξιολόγησης από τους ανθρώπους του ιδρύματος Stelios και ύστερα διακριθήκαμε. Έχουμε χορτάσει από αιτήσεις για βραβεία που μας ζητούν να πληρώνουμε για να λάβουμε μέρος. Σε αυτή την φάμπρικα βραβείων δεν θέλουμε να λαμβάνουμε μέρος. Το βραβείο του Στέλιου είναι μία ευχάριστη έκπληξη στην προσπάθεια μας για πρόοδο. Τον ευχαριστούμε από καρδιάς για το έργο του και ευχόμαστε να το συνεχίσει να στηρίζει την επιχειρηματικότητα με πραγματικές πράξεις όπως ξέρει.

Ποια είναι τα επόμενα σχέδια σας για το Wineshop;

Να αναπτυχθούμε εντός και εκτός συνόρων, αξιοποιώντας και προβάλλοντας τον οινικό πλούτο της Ελλάδας.

... σχόλια | Κάνε click για να σχολιάσεις
Επιχειρώ - epixeiro.gr
Επιχειρώ - epixeiro.gr