NEWSFLASH...
Επιχειρήσεις & Know-how
ανάγνωση

Αλφειός - Ρόδι: Μια πολυσυμμετοχική εταιρεία με «πρωταγωνιστή» το ρόδι [Συνέντευξη]

Αλφειός - Ρόδι: Μια πολυσυμμετοχική εταιρεία με «πρωταγωνιστή» το ρόδι [Συνέντευξη]

Ο Παρασκευάς Παρασκευόπουλος, Πρόεδρος της Αλφειός - Ρόδι, μας παρουσιάζει τη συγκεκριμένη προσπάθεια, «ένα μοντέλο συλλογικής επιχειρηματικότητας σε μια νέα καλλιέργεια».

Μιλήστε μας για την Αλφειός - Ρόδι, το αντικείμενο εργασιών αυτής και τον τρόπο λειτουργίας ως «κοινωνική πολύ-συμμετοχική αυτό-διαχειριζόμενη ανώνυμη εταιρεία».

Η Αλφειός - Ρόδι Α.Ε ιδρύθηκε πριν από εφτά χρόνια, οι πρώτοι ροδώνες φυτεύτηκαν έναν χρόνο αργότερα ενώ το εργοστάσιο παραγωγής χυμού βρίσκεται στον τρίτο χρόνο λειτουργίας του. Σήμερα, είμαστε 250 μέτοχοι με 180 πρότυπους ροδώνες συνολικής έκτασης 2.000 στρεμμάτων ροδιάς σε Πελοπόννησο, Στερεά Ελλάδα και Αττική. Πρόκειται για μια ολοκληρωμένη διαχείριση από το ροδώνα έως τον τελικό αποδέκτη, τον καταναλωτή. 

Αποτελεί μια πολυσυμμετοχική Ανώνυμη Εταιρεία με αυξημένη την ατομική ευθύνη του εκάστοτε παραγωγού μετόχου.

Τι ήταν αυτό που σας οδήγησε στη δημιουργία μιας εταιρείας αυτού του τύπου, με τη δική σας μονάδα παραγωγής; Με άλλα λόγια, γιατί όχι μόνο καλλιέργεια, αλλά και παραγωγή και διάθεση στο εμπόριο;

Εδώ έγκειται και η καινοτομία, όχι ως σοβιετικό μοντέλο, αλλά ως ολοκληρωμένη παραγωγή και λειτουργία με σχέδιο και κλίμακες που υπακούν στις βασικές αρχές οικονομίας και  επιχειρηματικότητας. Η ζωή και η οικονομική ιστορία μας έχουν δείξει ότι η πρωτογενής παραγωγή, αποκλειστικά στο χωράφι χωρίς προστιθέμενη αξία από την συνέχειά του, καθιστά τη δραστηριότητα μη βιώσιμη.

Ποια είναι τα προϊόντα που παράγει, αυτή τη στιγμή, η επιχείρηση σας, με βάση το ρόδι; Έχετε επικεντρωθεί σε αυτά ή υπάρχουν σχέδια περαιτέρω εμπλουτισμού της γκάμας;

Αυτή τη στιγμή, η επιχείρηση διαθέτει τη μισή παραγωγή της ως νωπό φρούτο και η υπόλοιπη χυμοποιείται και εμφιαλώνεται στο σύγχρονο εργοστάσιό μας στο Κολίρι Πύργου Ηλείας. Ήδη, στα τρία χρόνια λειτουργίας του εργοστασίου, προχωρήσαμε με γρήγορα αλλά σταθερά βήματα στην ανάπτυξη νέων κωδικών, πέρα από τους φυσικούς χυμούς ροδιού, με νέες γεύσεις με βάση το ρόδι (βύσσινο, αρώνια) και έξι εξαιρετικούς κωδικούς στο χώρο εστίασης (μαρμελάδα, βαλσάμικο, σως, γρανίτα, smoothie, σιρόπι παγωτού). Στους κωδικούς αυτούς, με βάση το σχεδιασμό μας, θα συμπεριληφθούν άλλοι τέσσερις κωδικοί που αφορούν στο χώρο της κοσμετολογίας με βάση το λάδι που ήδη καταφέραμε και παράγαμε πιλοτικά από τον πυρήνα – κουκούτσι του ροδιού.

ΚΕΤΕΚ-Τρίπολης-25.jpg?mtime=20180928211014#asset:99678

Γενικότερα, πως προέκυψε η επιλογή της καλλιέργειας ροδιού; Ήταν ένα προϊόν με το οποίο ασχολούνταν από πριν οι καλλιεργητές-μέτοχοι ή το υιοθέτησαν στο πλαίσιο του συνεταιρισμού;

Εδώ είναι πολλές οι συμπτώσεις. Η Αλφειός Ρόδι Α.Ε είναι παιδί της κρίσης, ένα μοντέλο συλλογικής επιχειρηματικότητας σε μια νέα καλλιέργεια. Η πλειοψηφία των μετόχων είναι νέο - καλλιεργητές, παρόλα αυτά υπήρξε και ένα ποσοστό που ήδη καλλιεργούσαν το ρόδι.

Ποια είναι τα σημαντικότερα οφέλη αλλά και οι βασικότερες δυσκολίες από τη λειτουργία και τη συμμέτοχή σε έναν συνεταιρισμό; Υπάρχει στήριξη από την Πολιτεία σε προσπάθειες όπως η δική σας;

Η Αλφειός - Ρόδι Α.Ε είναι ένα συλλογικό επιχειρηματικό υποκείμενο που υπακούει στις αρχές ενός σύγχρονου συνεργατισμού και αξιοποιεί τη δύναμη και τα πλεονεκτήματα της ομάδας. Ένα βασικό πλεονέκτημα είναι το μέγεθος. Σε καθιστά αναγνωρίσιμο και υπολογίσιμο στις αγορές, σε ισχυροποιεί διαπραγματευτικά, ωστόσο έχει δυσκολίες και αδυναμίες.

Η πολιτεία παρακολουθεί με ιδιαίτερο ενδιαφέρον το επιχείρημά μας. Αξίζει να αναφερθεί ότι το έχει επιβραβεύσει και υιοθετήσει εμπράκτως και ποικιλοτρόπως η Ευρωπαϊκή Επιτροπή.

Είναι η πρωτογενής οικονομική δραστηριότητα μια διέξοδος απέναντι στην οικονομική κρίση, για κάποιον άνεργο ή μια οικογένεια;

Τον πρωτογενή τομέα δεν έπρεπε να τον αναζητήσουμε στις συνθήκες κρίσης αλλά σε συνθήκες κανονικότητας. Μπορούσε και μπορεί να είναι πυλώνας οικονομικής ανάπτυξης, ζωτικός χώρος απασχόλησης νέων ανθρώπων και οικογενειών υπό προϋποθέσεις. Με άλλο κράτος, με άλλη διοίκηση που θα στηρίζει την προοπτική της ανάπτυξης στον πρωτογενή τομέα, όχι στη λογική την επιδοματική αλλά στην ισχυροποίηση της παραγωγής με μέτρα και ενέργειες που θα μας καθιστούν δυνατούς στις παγκόσμιες αγορές.

ΚΕΤΕΚ-Τρίπολης-25_2.jpg?mtime=20180928212115#asset:99679

Που βρίσκει κάποιος, σήμερα, τα προϊόντα σας και πως μπορεί ένας επιχειρηματίας να τα διαθέσει, μέσω του καταστήματος του;

Έχουμε αναπτύξει ένα ισχυρό δίκτυο σε πολλές περιοχές, κυρίως σε Αθήνα και Πελοπόννησο. Τα προϊόντα μας διακινούνται σε 1.000 σημεία πώλησης στην Αττική και σε άλλα τόσα στην υπόλοιπη Ελλάδα. Οι καταναλωτές μπορούν να ενημερωθούν σχετικά από το site της εταιρείας, ενώ στο προσεχές διάστημα θα τεθεί σε λειτουργία το e-shop της εταιρείας.

Το νωπό φρούτο μας ταξιδεύει σε περισσότερες από 10 χώρες και ο χυμός με τα υπόλοιπα προϊόντα, πέρα από την Ελλάδα, διακινούνται σε Γερμανία, Ελβετία, Αυστρία και σε Βαλκανικές χώρες, με δεσπόζουσα θέση και σε εθνικό επίπεδο στη Σερβία.

Ποια είναι τα επόμενα σχέδια της Αλφειός-Ρόδι; Υπάρχουν πλάνα περαιτέρω επέκτασης των δραστηριοτήτων ή της διάθεσης των προϊόντων, για παράδειγμα στις διεθνείς αγορές;

Βασική μας επιδίωξη αποτελεί η ποιότητα των προϊόντων μας και η σταθεροποίηση της παρουσίας μας στις αγορές. Η ανάπτυξη των δραστηριοτήτων μας, μας απέδειξε ότι τα παράγωγα από το ρόδι και το χυμό δεν είναι απλώς μια συμπληρωματική δραστηριότητα αλλά βασικός πυλώνας πάνω στον οποίο σχεδιάζουμε να υλοποιήσουμε το επενδυτικό μας σχέδιο και στηρίζουμε τη διαδικασία αύξησης μετοχικού κεφαλαίου.    

... σχόλια | Κάνε click για να σχολιάσεις
Επιχειρώ - epixeiro.gr
Επιχειρώ - epixeiro.gr