NEWSFLASH...
Επιχειρήσεις & Know-how
ανάγνωση

Monolith Greece: Από τα ράφια στην κουζίνα σας με άρωμα Ρωσίας

Monolith Greece: Από τα ράφια στην κουζίνα σας με άρωμα Ρωσίας

Η ιδέα για την ίδρυση της Monolith Greece γεννήθηκε στις αρχές τις δεκαετίας του 90' από τους αδερφούς Κεσίδη, Χριστόφορο και Παναγιώτη, Έλληνες Ποντιακής καταγωγής οι οποίοι παλινόστησαν στην Ελλάδα το 1992 από το Σοχούμι Γεωργίας. Εκείνη την περίοδο υπήρξε μαζική εγκατάσταση Ελλήνων Ποντίων στον Ελλαδικό χώρο από κράτη της πρώην Σοβιετικής Ένωσης. Τα δύο αδέρφια διέκριναν την ανάγκη για προϊόντα οικεία προς τους νεοαφιχθέντες στην Ελλάδα, οι οποίοι είχαν υιοθετήσει διατροφικές συνήθειες από τις χώρες που προηγουμένως διέμεναν. «Μην ξεχνάμε ότι εκείνη την εποχή η πλειοψηφία αυτών των ανθρώπων δεν μιλούσε νεοελληνικά παρά μόνο ποντιακά και ρωσικά και, ως αποτέλεσμα, αναζητούσε κάτι γνώριμο» αναφέρει ο κ. Χριστόφορος Κεσίδης, ο οποίος μιλάει σήμερα στο epixeiro.gr​.

Η Monolith Greece ιδρύθηκε με σκοπό να καλύψει αυτήν την ανάγκη, προσφέροντας προϊόντα διατροφής από τις χώρες της πρώην Σοβιετικής Ένωσης. Η αρχή έγινε από ένα μικρό κατάστημα στη Δυτική Θεσσαλονίκη και μέσα σε σύντομο χρονικό διάστημα άρχισε να προμηθεύει ολόκληρη την χώρα με τα περιζήτητα «ρώσικα προϊόντα». Έκτοτε, βασικό αντικείμενο της αποτελεί η εισαγωγή, αντιπροσωπεία και εμπορία προϊόντων διατροφής από χώρες της σημερινής Ανατολικής Ευρώπης.

Πού βρίσκεται σήμερα η εταιρία; Ποιοι είναι οι σταθμοί στην πορεία της;

Η εταιρία διανύει το 23ο έτος λειτουργίας της στην ελληνική αγορά και κατέχει ηγετική θέση στον κλάδο των «ρώσικων προϊόντων». Το 1996 αποτέλεσε χρονιά – σταθμό για την Monolith Greece, καθώς έγινε μέλος του Monolith–Gruppe, του μεγαλύτερου ευρωπαϊκού ομίλου στον κλάδο. Το 1999 επεκτείναμε τη δραστηριότητα μας στην νότιο Ελλάδα ανοίγοντας το υποκατάστημα Αθηνών.

Το 2005 το κατάστημα Θεσσαλονίκης μεταφέρθηκε σε νέες ιδιόκτητες εγκαταστάσεις, χωρητικότητας 2500 τ.μ. εξοπλισμένες με υπερσύγχρονα μέσα, αναβαθμίζοντας έτσι τη δυναμική της εταιρίας, ανταποκρινόμενη πλέον σε ευρωπαϊκές προδιαγραφές. Ταυτόχρονα, διευρύνθηκε σημαντικά το πελατολόγιο της, καθώς ο ανανεωμένος ιδιόκτητος στόλος της διανέμει τα προϊόντα σε κάθε γωνιά της χώρας.

Σταθμός στην πορεία της είναι η δημιουργία δικής της αλυσίδας καταστημάτων λιανικής πώλησης το 2008, τα Mix Markt, τα οποία σήμερα απαριθμούν 18 καταστήματα σε Βόρεια και Νότια Ελλάδα, με τρία νέα καταστήματα να ανοίγουν το καλοκαίρι του 2019.

monolith1.jpg?mtime=20190504182145#asset:123932

Μιλήστε μας για τα προϊόντα σας με άρωμα Ρωσίας και Ανατολής και για το target group σας. Πόσο ισχυρή είναι η ρωσόφωνη πελατεία στην Ελλάδα;

Όταν ξεκίνησε η εταιρία, το βασικό target group ήταν παλιννοστούντες Έλληνες Πόντιοι. Οι άνθρωποι αυτοί εγκαταστάθηκαν κυρίως στη Βόρεια Ελλάδα και στην Αττική. Σε όλη την Ελλάδα υπολογίζεται πως ζουν σήμερα περίπου 400.000 ρωσόφωνοι. Σήμερα, με σιγουριά σας αναφέρω ότι το target group περιλαμβάνει όλη την Ελλάδα, καθώς η εταιρία έχει ενσωματώσει στον κατάλογο της μεγάλη ποικιλία εισαγόμενων προϊόντων, αλλά και προϊόντα τοπικών παραγωγών.

Χαρακτηριστικά προϊόντα της εταιρίας μας με άρωμα Ρωσίας και Ανατολής είναι τα βραστά και καπνιστά αλλαντικά μας, τα τυροκομικά, όπως η κρέμα γάλακτος “Σμετάνα” που δίνει γεύση σε ότι συνοδεύει, καπνιστά ψάρια, χαβιάρι, παγωτά και όσπρια όπως το φαγόπυρο και ζαχαρώδη. Φυσικά από τη λίστα δεν μπορούν να λείψουν τα Πελμένι (ζυμαρικά ασιατικής προέλευσης με γέμιση κρέας, τυρί, πατάτα), τα Βαρένικι (γνωστά από τους Πόντιους εκ Ρωσίας) καθώς και η σε όλους γνωστή Ρώσικη Βότκα.

Με ιδιαίτερη χαρά μπορώ να πω ότι τα τελευταία χρόνια παρουσιάζεται μεγάλο ενδιαφέρον από το ελληνικό κοινό, καθώς όλο και περισσότεροι ταξιδεύουν στο εξωτερικό και, ως εκ τούτου, θέλουν να δοκιμάσουν το κάτι διαφορετικό, το κάτι άλλο. Άλλωστε, αποτελεί σλόγκαν της αλυσίδας λιανικής “Mix Markt”. Η τάση της εξωστρέφειας του μέσου Έλληνα καταναλωτή σε συνδυασμό με την αυξημένη προσέλευση στην χωρά μας ανθρώπων από άλλα ευρωπαϊκά κράτη, έχει βοηθήσει να διευρύνουμε το πελατολόγιο μας σημαντικά. Αξίζει να σας αναφέρω ότι το 40% των πελατών μας αποτελείται από Έλληνες οι οποίοι δεν ομιλούν την ρωσική.

Η αρχή έγινε το 1996. Τι δυσκολίες αντιμετωπίσατε όταν χτύπησε η οικονομική κρίση την Ελλάδα; Πώς καταφέρατε να τις ξεπεράσετε με αποτέλεσμα η εταιρία να παραμείνει σε τροχιά ανάπτυξης;

Η οικονομική κρίση ήρθε σαν πρόκληση για την εταιρία μας και, λόγω έγκαιρων και σωστών προγραμματισμών, καταφέραμε να παραμείνουμε σε τροχιά ανάπτυξης. Συγκεκριμένα, το 2008 όταν η κρίση πάτησε πόδι στην Ελλάδα, αποφασίσαμε να ολοκληρωθούμε κάθετα σαν εταιρία και να δημιουργήσουμε τα δικά μας καταστήματα λιανικής πώλησης “Mix Markt”. Στα Mix Markt ο καταναλωτής μπορεί να βρει όλα τα προϊόντα μας, καθώς και Ελληνικά επώνυμα προϊόντα. Ακόμα, λειτουργεί τμήμα κρεοπωλείου. Η κίνηση αυτή σε συνδυασμό με ολοκληρωμένες πολιτικές προώθησης, διεύρυνσης καταλόγου, διαφήμισης και προσφοράς που απευθύνονται στον τελικό καταναλωτή, αλλά και σε επιχειρήσεις, οδήγησαν την εταιρία σε ανοδική πορεία εν καιρώ κρίσης.

monolith2.jpg?mtime=20190504182239#asset:123933

Ποιες είναι οι μεγαλύτερες δυσκολίες που αντιμετωπίζετε στην εισαγωγή και διανομή των προϊόντων σας;

Πολύ καλή ερώτηση. Στο κομμάτι της εισαγωγής, οι κύριες δυσκολίες είναι ο προγραμματισμός, συγχρονισμός, πρόβλεψη και η μεταφορά προϊόντων κυρίως από τρίτες χώρες, όπως η Ρωσία, στις οποίες, μάλιστα, προβλέπεται και εκτελωνισμός. Μια ακόμη πρόκληση είναι το γεγονός ότι η πλειοψηφία των προϊόντων έχουν ρώσικη ετικέτα. Αυτό σημαίνει ότι μεγάλη μερίδα του ελληνικού κοινού δεν ήταν στην αρχή εξοικειωμένη με τα εν λόγω προϊόντα.

Φυσικά, δεν θα μπορούσαμε να παραλείψουμε την οικονομική κατάσταση της χώρας όπως ανέφερα παραπάνω, με χαρακτηριστικό παράδειγμα τα capital controls, τα οποία, όπως όλα δείχνουν, τελειώνουν σύντομα, ευτυχώς. Τα capital controls αδιαμφισβήτητα έπληξαν τον τρόπο λειτουργίας όλων των ελληνικών επιχειρήσεων και κατάφεραν να φρενάρουν την ανάπτυξη τους, αλλά σήμερα 11 χρόνια μετά την άφιξη της κρίσης, μπορώ να πω ότι γίναμε και νιώθουμε πιο δυνατοί από ποτέ.

monolith3.jpg?mtime=20190504182314#asset:123934

Με ποια κριτήρια επιλέγετε τις συνεργασίες σας;

Με γνώμονα την επαγγελματική ικανότητα και κατάρτιση του κάθε συνεργάτη μας, προσπαθούμε να επιλέγουμε και να δημιουργούμε μακροχρόνιες συνεργασίες με επίκεντρο τις ανάγκες του πελάτη. Βασικό συστατικό στη δημιουργία πετυχημένων συνεργασιών αποτελεί η επικοινωνία, την οποία θεωρώ κλειδί στην επίτευξη των κοινών μας στόχων. Όλα έχουν ως στόχο την κορυφαία ποιότητα προϊόντων σε ανταγωνιστικές τιμές στο καλάθι του καταναλωτή.

Από το 2008 η Monolith Greece αναπτύσσει το δικό της δίκτυο καταστημάτων λιανικού εμπορίου «Mix Markt», με τον αριθμό των καταστημάτων αυτών να ανέρχεται πλέον στα 18 όπως αναφέρατε. Μιλήστε μας για αυτήν την πρωτοβουλία.

H ιδέα ξεκίνησε από την ανάγκη να αναβαθμίσουμε την εμπειρία του τελικού καταναλωτή. Τα ευρύχωρα νέα καταστήματα εξοπλισμένα με τα πιο σύγχρονα μέσα και την στελέχωση καταρτισμένου προσωπικού συμβάλουν σε αυτήν την πρωτοβουλία. Ο καταναλωτής μπορεί πλέον να βρει στα ράφια μας την πλήρη γκάμα ρώσικων προϊόντων μας σε συνδυασμό με επώνυμα ελληνικά. Όλα αυτά υπό αυστηρές προδιαγραφές, έλεγχο και συνεχή βελτίωση. Ταυτόχρονα, η δημιουργία δικού μας δικτύου αποτελεί απάντηση στην οικονομική κρίση που έπληττε την αγορά. Το θέμα της ρευστοποίησης έκανε επιτακτική την ανάγκη για καθετοποίηση των εμπορικών δραστηριοτήτων.

monolith4.jpg?mtime=20190504182348#asset:123935

Τι σημαίνει επιτυχία και καλός επιχειρηματίας για εσάς;

Επιτυχία για εμένα είναι οι ικανοποιημένοι πελάτες, το προσωπικό που είναι αφοσιωμένο στη συλλογική προσπάθεια της εταιρίας καθώς και η δυνατότητα αντίδρασης και προσαρμογής στις όποιες αλλαγές παρουσιάζονται στην ταχύτατα αναπτυσσόμενη αγορά. Φυσικά, δεν θα μπορούσα να παραλείψω την κοινωνική ευθύνη που κάθε επιτυχημένος επιχειρηματίας πρέπει να έχει ως προτεραιότητα.

Ποιοι είναι οι στόχοι που θέλετε να επιτευχθούν εντός της επόμενης πενταετίας;

Ο πρωταρχικός μας στόχος, όπως προανέφερα, είναι να παραμείνουμε σε ανοδική πορεία ανάπτυξης. Αυτό προδιαθέτει την συνεχή βελτίωση μας σε κάθε επίπεδο της εταιρίας, από τους προμηθευτές μέχρι τον τελικό καταναλωτή ο οποίος γίνεται ολοένα και πιο απαιτητικός. Μέσα στην επόμενη πενταετία θέλουμε να αυξήσουμε τον αριθμό σημείων λιανικής πώλησης, όπως επίσης και να εμπλουτίσουμε την γκάμα προϊόντων και με στοχευμένη προώθηση να καλύψουμε τις ανάγκες μεγαλύτερου αγοραστικού κοινού. Επιπλέον, η εξαγωγή ελληνικών προϊόντων που πραγματοποιείται ήδη μέσω των συνεργατών μας ανά την Ευρώπη, θέλουμε να αποτελέσει μια από τις κύριες δραστηριότητες της εταιρίας. Παράλληλα, η επίτευξη στρατηγικών συνεργασιών για την ισχυροποίηση μας στην εγχώρια αγορά λιανικού εμπορίου είναι κύριο μέλημα μας.

... σχόλια | Κάνε click για να σχολιάσεις
Επιχειρώ - epixeiro.gr
Επιχειρώ - epixeiro.gr