NEWSFLASH...
Διεθνή
ανάγνωση

Federico Luti: Η Kartell στοχεύει στα εμβληματικά προϊόντα που διαρκούν για πάντα

Federico Luti: Η Kartell στοχεύει στα εμβληματικά προϊόντα που διαρκούν για πάντα

O Federico Luti, Commercial Director της Kartell, μιας εταιρείας που αποτελεί ένα από τα μεγαλύτερα σύμβολα του ιταλικού design, μιλάει σήμερα στο epixeiro.gr με αφορμή τα 70 χρόνια λειτουργίας του οίκου και την πρόσφατη έναρξη λειτουργίας ενός νέου καταστήματος - ναυαρχίδας στο Χαλάνδρι.

Φέτος, η Kartell γιορτάζει την εβδομηκοστή της επέτειο. Μιλήστε μας για την ιστορία της, την φιλοσοφία της και το πώς έχει προσαρμόσει τη στρατηγική της στο πέρασμα των δεκαετιών.

Το 2019 γιορτάζουμε την εβδομηκοστή επέτειό μας, που συνδυάζει την κυκλοφορία αρκετών νέων, τεχνολογικά καινοτόμων, οικογενειών προϊόντων, με πολιτιστικές εκδηλώσεις που δεν περιλαμβάνουν μόνο την ιστορική μνήμη αλλά και το μέλλον. Πράγματι, η λέξη - κλειδί για εμάς είναι η εξέλιξη, σε συνεχή διάλογο μεταξύ δημιουργικότητας και τεχνολογικής ανάπτυξης. Πρόκειται για μια ουσιαστική δέσμευση, η οποία αποτελεί μέρος του DNA μας, με μια διαδικασία ανάπτυξης που προσέχει τόσο τις νέες ανάγκες στέγασης όσο και τις καλές πρακτικές βιωσιμότητας.

Με αυτό τον τρόπο, η Kartell πετυχαίνει σήμερα εξαιρετικά αποτελέσματα. Η έρευνα, μαζί με την καινοτομία γύρω από τις διαδικασίες και τα προϊόντα, μας επέτρεψε να πειραματιστούμε με τις νέες τεχνολογίες και να προτείνουμε νέα υλικά. Το 2014, εορτάσαμε 15 χρόνια διαφανούς σχεδιασμού, για να θυμόμαστε την τεράστια τεχνολογική, αισθητική, ακόμη και πολιτιστική πρόκληση που ξεκίνησε το 1999 με τον Philippe Starck και η οποία μας οδήγησε στη δημιουργία της La Marie, της πρώτης πολυθρόνας στον κόσμο από πολυανθρακικό.

Για άλλη μια φορά, η Kartell ήταν η πρώτη εταιρεία στον κόσμο που χρησιμοποίησε το υλικό αυτό για έπιπλα και για αισθητικούς σκοπούς. Το έργο αυτό μας έκανε να καταλάβουμε ότι το πολυανθρακικό θα μπορούσε να γίνει το υλικό του μέλλοντος: είναι διαφανές όπως το γυαλί, άθραυστο, μη τοξικό, ανθεκτικό σε κραδασμούς και διαφορετικές περιβαλλοντικές συνθήκες. Στην πραγματικότητα, η La Marie ήταν η πρώτη από μια μακρά σειρά επιτυχημένων πολυανθρακικών προϊόντων από την Kartell: η πολυθρόνα Louis Ghost, ο καναπές Uncle Jack - το μεγαλύτερο κομμάτι που κατασκευάστηκε ποτέ από διαφανές πολυανθρακικό σε ένα ενιαίο καλούπι έγχυσης - μέχρι τον πιο πρόσφατο στόχο, την καρέκλα Piuma, η οποία, χάρη σε μια εξελιγμένη τεχνολογία χύτευσης με έγχυση, έχει πάχος λίγων χιλιοστών (μέγιστο 2 χιλιοστά), χάρη στο εξαιρετικά ελαφρύ κάθισμα (μόλις 2,4 κιλά).

Η έρευνα δεν σταματά εκεί: πάντα αναζητούμε νέες προκλήσεις και τεχνολογικές καινοτομίες μέσω της συνεχούς έρευνας και εξέλιξης τεχνικών και υλικών. Η έρευνα για τα βιοπλαστικά έχει οδηγήσει σε ένα νέο σχέδιο οικολογικής βιωσιμότητας, όπως η απολύτως επαναστατική και καινοτόμος χρήση του ξύλου με τη νέα συλλογή Kartell Smart Wood από τον Philippe Starck.

Πριν από λίγες ημέρες, ξεκινήσατε τη λειτουργία ενός νέου καταστήματος - ναυαρχίδας στο Χαλάνδρι. Ποια η γνώμη σας για την χώρα μας, την οικονομία της και τις επιχειρηματικές ευκαιρίες που προσφέρει;

Η Ελλάδα είναι μια ενδιαφέρουσα αγορά για εμάς. Η μετεγκατάσταση του καταστήματός μας στην Αθήνα αποδεικνύει ένα άνοιγμα και ένα ενδιαφέρον για αυτήν την αγορά, που μπορεί να έχει πολλές ευκαιρίες.

kartell_luti_interview1.jpg?mtime=20190615155324#asset:129161

Σε μια χώρα όπως η Ελλάδα, που βρίσκεται σε οικονομική αναταραχή για το μεγαλύτερο μέρος της τελευταίας δεκαετίας, ποιος είναι ο αντίκτυπος και ο ρόλος του design;

Πιστεύω ότι δεν υπάρχει ούτε ένας αντίκτυπος: ο ρόλος του design και ιδιαίτερα του design της Kartell, είναι πάντα να δημιουργεί ένα αντικείμενο το οποίο, σε σχήμα και λειτουργία, ξεπερνά τα στυλ και τη μόδα και καταφέρνει να γίνει μια εικόνα της δικής του εποχής, παραμένοντας διαχρονικό. Η Kartell προσφέρει ένα προϊόν που είναι το αποτέλεσμα του καλύτερου συνδυασμού μεταξύ της δημιουργικότητας του σχεδιαστή και της βιομηχανικής διαδικασίας, ικανό να φτάσει σε χώρους διαβίωσης διαφορετικών χωρών και πολιτισμών, γνωρίζοντας πώς να προσαρμόζεται στις διαφορετικές ανάγκες.

Πώς η Kartell προσαρμόζει τη στρατηγική και το design της στη σημερινή εποχή, με βάση την ανάγκη για φιλικά προς το περιβάλλον προϊόντα;

Η Kartell στοχεύει στην παραγωγή εμβληματικών προϊόντων που προορίζονται να διαρκέσουν για πάντα, αυτός ήταν πάντα ο στόχος μας. Ακριβώς με την ευκαιρία της 70ης επετείου της εταιρείας, παρουσιάσαμε την καμπάνια «Kartell loves the planet» που υπογραμμίζει τη δέσμευση του brand για βιωσιμότητα, μια δέσμευση που έχει παρελθόν και που δεν εκδηλώνεται ως ευκαιρία μάρκετινγκ. Το πάθος για την αριστεία, που καθοδηγεί την ανάπτυξη της Kartell από την αρχή της, οδηγεί την εταιρεία να επικεντρωθεί στην ευθύνη για το περιβάλλον και την προσοχή στις ορθές πρακτικές βιωσιμότητας.

Ψάχνουμε πάντα για νέα υλικά που μπορούν να ανταποκριθούν στα χαρακτηριστικά και τα πρότυπα ποιότητας που χαρακτηρίζουν πάντα την Kartell. Η εργασία μας γύρω από τα βιοπλαστικά αποτελεί μέρος ενός ευρύτερου σχεδίου καινοτομίας. Εργαζόμαστε σε αυτό το υλικό, το οποίο θα θέσει νέα σύνορα στη βιώσιμη παραγωγή. Αλλά δεν είναι μόνο αυτό. Έχουμε πολλά έργα σε διαφορετικές κατευθύνσεις και διεξάγουμε συνεχή έρευνα σε υλικά και τεχνολογίες.

Όλες οι πρώτες ύλες που χρησιμοποιεί η Kartell είναι πλήρως ανακυκλώσιμες και μπορούν να βρουν καινούργια ζωή χάρη στις διαδικασίες επεξεργασίας υλικών για βιομηχανικά προϊόντα. Η έρευνα και η τεχνολογική ανάπτυξη, σήμερα, όπως και πριν από εβδομήντα χρόνια, μας επιτρέπουν να συνεχίσουμε να εντοπίζουμε υλικά που μπορούν να αναγεννηθούν και που δεν έχουν αρνητικές επιπτώσεις στο περιβάλλον. Όλα τα προϊόντα συσκευασίας είναι 100% ανακυκλώσιμα. Ολόκληρη η αλυσίδα της παραγωγικής διαδικασίας, αποτελεί για την Kartell μια δέσμευση στην προστασία του περιβάλλοντος και των πρωτοκόλλων αειφορίας. Δεν πρόκειται απλώς για τη δημιουργία ενός προϊόντος που δείχνει «πράσινο», αλλά για τη δημιουργία μιας βιομηχανικής στρατηγικής που θα περιλαμβάνει ολόκληρη τη διαδικασία παραγωγής, από το οικονομικό σχέδιο έως το μάρκετινγκ, από τις δράσεις επικοινωνίας στο δίκτυο πωλήσεων.

kartell_luti_interview3.jpg?mtime=20190615155526#asset:129163

Η εταιρεία σας είχε πάντα μια ιδιαίτερη σχέση με το πλαστικό. Ποια είναι η «δύναμη» και ο αντίκτυπος αυτού του υλικού στις μέρες μας; Ποια είναι η ανταπόκριση του καταναλωτικού κοινού;

Η Kartell ανέκαθεν στόχευε στο να δοθεί έμφαση στη δέσμευση της για βιωσιμότητα και προστασία του περιβάλλοντος. Το πάθος για την αριστεία, που καθοδηγεί την ανάπτυξη της από την αρχή, μας οδήγησε να επικεντρωθούμε στην ευθύνη για το περιβάλλον και την προσοχή στις ορθές πρακτικές βιωσιμότητας. Το προϊόν Kartell αποτελεί για εμάς ένα διαχρονικό προϊόν, το οποίο δημιουργείται με σεβασμό στο περιβάλλον και προορίζεται να κατέχει, στο τέλος της λειτουργίας του, χώρο σε μουσεία και συλλογές. Ο στόχος του είναι να δημιουργήσει αξία, όχι μόνο αντικείμενα, αλλά κομμάτια που μπορούν να βοηθήσουν στην οικοδόμηση ενός πολιτιστικού έργου. Όχι αντικειμένων που κινδυνεύουν να εγκαταλειφθούν εάν δεν χρησιμοποιούνται πλέον, αλλά κομματιών μνήμης.

Η δέσμευση της Kartell για την εφαρμογή και τη βελτίωση του συστήματος περιβαλλοντικής διαχείρισης ολοένα και περισσότερο εξασφαλίζεται από την τήρηση διεθνών πρωτοκόλλων πιστοποίησης. Από την άποψη της προστασίας της υγείας, διαθέτουμε την πιστοποίηση GREENGUARD για όλα τα προϊόντα, εξασφαλίζοντας χαμηλό επίπεδο εκπομπών και διασφαλίζοντας έτσι την ποιότητα του εσωτερικού αέρα.

kartell_luti_interview4.jpg?mtime=20190615155631#asset:129164

Ως Εμπορικός Διευθυντής μιας μεγάλης και επιτυχημένης εταιρείας, ποια είναι η στρατηγική σας για τη βελτίωση των πωλήσεων και τον εντοπισμό νέων ευκαιριών;

Στο κέντρο της δραστηριότητας της Kartell υπήρχε πάντα η καινοτομία προϊόντων και διαδικασιών, παράλληλα με τη συνεχή βελτίωση του δικτύου διανομής και της εικόνας του εμπορικού σήματος παγκοσμίως, με ένα φιλόδοξο σχέδιο επέκτασης. Σήμερα, η Kartell εξάγει πάνω από το 75% του κύκλου εργασιών της και διαθέτει 150 καταστήματα - ναυαρχίδες, 850 χώρους Kartell και 1.500 πελάτες παγκοσμίως, με παρουσία σε περισσότερες από 140 χώρες.

Οι χώροι μας αποσκοπούν όχι μόνο να εκθέσουν την εκλεκτική σειρά προϊόντων στους πελάτες, αλλά και να μεταδώσουν την ταυτότητα και τις αξίες του brand: σχεδιασμός, καινοτομία και βιομηχανική παραγωγή. Προσπαθούμε πάντα να σκεφτόμαστε τα καταστήματά μας, ώστε να προσφέρουμε στους πελάτες μας μια εμπειρία που, εκτός από την αγορά όλων των προϊόντων στον κατάλογο της εταιρείας, μας επιτρέπει να προσφέρουμε συναισθήματα και να ζήσουμε μια πραγματική εμπειρία Kartell.

Τα προϊόντα μας είναι σχεδιασμένα να είναι διαχρονικά και γι 'αυτό δίνουμε χώρο σε έργα, εκδηλώσεις και ειδικές συνεργασίες, μαζί με την πώληση προϊόντων. Θέλουμε κάθε πράξη αγοράς να μην αποτελεί αυτοσκοπό, αλλά μια ευκαιρία να αισθανθεί κάποιος μέρος της κοινότητας Kartell, η οποία έχει τη δική της συγκεκριμένη ταυτότητα, αλλά ταυτόχρονα δίνει μεγάλες δυνατότητες προσαρμογής. Πιστεύω ότι αυτή η ικανότητα, να είναι καθολική και ταυτόχρονα να εισέρχεται στα γούστα και τη δημιουργικότητα κάθε χώρας, είναι μια ιδιαιτερότητα του brand μας και ανταμείβεται από τις πωλήσεις των προϊόντων μας σε όλο τον κόσμο.

Ποιοι είναι οι τρόποι με τους οποίους υιοθετείτε καινοτόμες λύσεις στην παραγωγή και στις πωλήσεις; Ποιος είναι ο ρόλος της τεχνολογίας και της καινοτομίας;

Η Kartell δίνει συνέχεια σε έναν διάλογο μεταξύ της τεχνολογίας, της δημιουργικότητας και της ανάπτυξης των υλικών. Για την εταιρεία, αυτό σημαίνει επένδυση στην έρευνα και διαφοροποίηση στην παραγωγή, κάτι που είναι απαραίτητο για μας. Η συνεχής τεχνολογική έρευνα επιτρέπει την προσφορά διαφορετικών υλικών και διαφορετικών προϊόντων. Για παράδειγμα, η Smart Wood Collection προέρχεται από αυτό το πάθος. Χρησιμοποιήσαμε το ξύλο με έναν απολύτως καινοτόμο τρόπο. Χάρη σε ένα ειδικό δίπλωμα ευρεσιτεχνίας, το ξύλο δουλεύει με ένα καλούπι ικανό να φθάσει στο όριο της καμπυλότητας του panel και να δημιουργήσει το σώμα του καθίσματος με τρισδιάστατη κυρτή στρογγυλότητα. Αλλά έχουμε πολλά έργα σε εξέλιξη προς διάφορες κατευθύνσεις.

kartell_luti_interview2.jpg?mtime=20190615155428#asset:129162

Ποιοι είναι οι επόμενοι στόχοι για το Kartell; Ποια είναι η στρατηγική σας για το μέλλον;

Η Kartell πρέπει να συνεχίσει να ασχολείται με νέες εμπειρίες, νέες τεχνολογικές προκλήσεις και νέα υλικά, προσπαθώντας να δημιουργήσει μοναδικά και καινοτόμα προϊόντα, ώστε να είναι πάντα σε θέση να προσφέρει προϊόντα που, από την φύση τους, δεν θα είναι μόνο όμορφα αλλά και τεχνολογικά προηγμένα. Αυτή είναι η πρόκλησή μας, σίγουρα δύσκολη, αλλά μας επιτρέπει να προσφέρουμε ικανοποίηση επειδή, όπως κάναμε με τόσα πολλά προϊόντα του παρελθόντος που έχουν γίνει σύμβολα του deisgn, θέλουμε να συνεχίσουμε να είμαστε πρωτοπόροι, προτείνοντας μοναδικές ιδέες και προϊόντα.

... σχόλια | Κάνε click για να σχολιάσεις
Επιχειρώ - epixeiro.gr
Επιχειρώ - epixeiro.gr