NEWSFLASH...
Εκ του Ασφαλούς
ανάγνωση

Τρακάρατε και δεν φταίτε; Μάθετε πως θα αποζημιωθείτε γρήγορα

Τρακάρατε και δεν φταίτε; Μάθετε πως θα αποζημιωθείτε γρήγορα

Είστε στο αυτοκίνητο σας, οδηγείτε προσεκτικά, ακολουθείται φωτεινούς σηματοδότες και σημάνσεις, τηρείτε αποστάσεις ασφαλείας. Ξαφνικά αντιλαμβάνεστε ότι κάτι στο δρόμο δεν πάει καλά. Αδύνατον να αποφύγετε το δυσάρεστο, εμπλέκεστε σε ένα τροχαίο ατύχημα το οποίο προκαλεί υλικές ζημιές και σωματικές ζημίες, χωρίς να έχετε υπαιτιότητα. Καλείστε, όμως να πληρώσετε την «νύφη», χωρίς να πηγαίνετε στο γάμο! Και καλά να είναι το ποσό «φιλικό» μέχρι να γίνουν οι σχετικές διαδικασίες και να αποζημιωθείτε, αν το ποσό για τις επισκευές του αυτοκινήτου βγει στα ύψη και σε αυτό το ποσό προστεθούν τα ιατρικά έξοδα, οι συνθήκες «διακανονίζονται» δύσκολα. Εκτός, αν υπάρχει ο Φιλικός Διακανονισμός ή αλλιώς Σύστημα Αμεσης Πληρωμής (ΣΑΠ).

Για αυτές τις περιπτώσεις ο Φιλικός Διακανονισμός κυριολεκτικά λύνει τα χέρια: Δεν περιπλέκει τα πράγματα, είναι σχεδιασμένος για να είναι Φιλικός στον χρήστη. Ο μηχανισμός αναλαμβάνει το Διακανονισμό, για όλα τα θέματα, αντί εσείς. Αν, λοιπόν, δεν φταίτε, δεν χρειάζεται να καυγαδίζετε για να βρείτε άκρη, ούτε να κυνηγάτε τον υπαίτιο του ατυχήματος, ούτε την ασφαλιστική του.

Τι είναι ο Φιλικός Διακανονισμός και πώς δουλεύει προς όφελος σας

Ο φιλικός διακανονισμός είναι ένα σύστημα αποζημίωσης μετά από τροχαίο ατύχημα, που επιτρέπει στον αναίτιο ασφαλισμένο, αυτόν δηλαδή που δεν έχει υπαιτιότητα για το ατύχημα, να αποζημιωθεί από τη δική του ασφαλιστική εταιρία, αντί για την εταιρεία του υπαίτιου οδηγού, σύμφωνα με την Ένωση Ασφαλιστικών Εταιριών Ελλάδος (ΕΑΕΕ).

Με απλά λόγια, είναι μία συνεργασία μεταξύ των ασφαλιστικών εταιριών που ασκούν τον κλάδο αστικής ευθύνης. Σκοπός της συμφωνίας είναι η επιτάχυνση της αποζημίωσης και η απλοποίηση του διακανονισμού υλικών ζημιών και σωματικών βλαβών (τραυματισθέντες επιβαίνοντες) σε περίπτωση τροχαίου ατυχήματος.

Θα πρέπει να σημειωθεί, για να μην υπάρξει παρερμηνεία, ότι σύμφωνα με τους όρους: η αποζημίωση του ασφαλιζόμενου από την ασφαλιστική που καλύπτει την αστική του ευθύνη είναι δυνατή, εφόσον αυτός έχει δικαίωμα αποζημίωσης σύμφωνα με τις διατάξεις περί αστικής ευθύνης από την κυκλοφορία αυτοκινήτων οχημάτων.

Τι δήλωσε στο epixeiro.gr o Πρόεδρος του ΣΑΠ Δημήτρης Ζορμπάς, Επιτροπή Αυτοκινήτου ΕΑΕΕ: «Η συμφωνία για τον Άμεσο Διακανονισμό Ζημιών από Τροχαία Ατυχήματα, γνωστή ως Φιλικός Διακανονισμός ή Σύστημα Αμεσης Πληρωμής, μετράει ήδη σχεδόν είκοσι χρόνια ζωής. Είναι μία συμφωνία που εισήγαγε τον πολιτισμό σε μία δύσκολη στιγμή όπως είναι το τροχαίο ατύχημα.

Με την συμφωνία αυτή κάθε ασφαλισμένος που έχει την ατυχία να εμπλακεί σε τροχαίο ατύχημα και δεν φέρει ευθύνη για αυτό, θα αποζημιωθεί από τον δικό του ασφαλιστή, από την ασφαλιστική εταιρία που έχει επιλέξει για την ασφάλιση του οχήματος του.

Με την συμφωνία αυτή οι χρόνοι διακανονισμού τροχαίων ατυχημάτων μειώθηκαν αισθητά, οι προσφυγές στα δικαστήρια μειώθηκαν επίσης και η εμπιστοσύνη των ασφαλισμένων στις ασφαλιστικές εταιρίες της επιλογής τους αυξήθηκε.

Σήμερα, η συντριπτική πλειοψηφία των ασφαλιστικών εταιρειών που δραστηριοποιούνται στην Ελλάδα στον κλάδο αυτοκινήτων είναι μέλη της και ο στόχος είναι να μην υπάρχει ασφαλιστική εταιρία του συγκεκριμένου κλάδου ασφάλισης που να μην μετέχει σ’ αυτήν.

Κάθε πρωτοβουλία της ασφαλιστικής αγοράς που έχει σαν στόχο την αναβάθμιση των παρεχομένων προς τους ασφαλισμένους υπηρεσιών πρέπει να στηρίζεται από όλους μας.».

Όλα αυτά τα πλεονεκτήματα ισχύουν. μετρήσαμε και τις προϋποθέσεις.

Προϋποθέσεις και πλεονεκτήματα

Αν η ασφαλιστική δεν συμμετέχει στο σύστημα του Φιλικού Διακανονισμού, η στο ΣΑΠ, ό,τι αναφέραμε δεν ισχύει. Προϋπόθεση για να δουλέψει η μηχανισμός είναι οι ασφαλιστικές εταιρείες στις οποίες είναι ασφαλισμένα τα οχήματα που ενεπλάκησαν στο τροχαία, δύο ή περισσότερα, να συμμετέχουν στο σύστημα Φιλικού Διακανονισμού.

Μετρήσαμε πέντε πλεονεκτήματα

Λιγότερες και πιο άμεσες διαδικασίες για τον αναίτιο ασφαλισμένο. Ταχύτερη καταβολή της αποζημίωσης που δικαιούνται. Μικρότερη ανάγκη για προσφυγή, του ασφαλισμένου ή της εταιρείας στα δικαστήρια, με τη μείωση του σχετικού κόστους που συνεπάγεται αυτό. Λιγότερες διενέξεις ανάμεσα σε σας και άλλες ασφαλιστικές εταιρίες. Δυνατότητα να αποζημιωθεί ο ασφαλισμένος από την εταιρία που έχει επιλέξει.

Το σύστημα Φιλικού Διακανονισμού δίνει την δυνατότητα σε αυτόν που είναι αναίτιος για την πρόσκληση του ατυχήματος να αποζημιωθεί από την δική του ασφαλιστική, απαλλάσσοντάς τον από την ανάγκη να στραφεί ο ίδιος κατά της ασφαλιστικής επιχείρησης του υπαίτιου οδηγού.

Τι δήλωσαν από την «NP Ασφαλιστική» εξειδικευμένη ασφαλιστική στις Γενικές Ζημιές, οι κ.κ. Γιώργος Δημητριάδης, Διευθυντής Ζημιών Κλάδου Αυτοκίνητων και Νίκος Ζάχος, Διευθυντής Οικονομικών & Διοικητικών Υπηρεσιών, μιλώντας στο epixeiro.gr για το Φιλικό Διακανονισμό και τα οφέλη που απορρέουν για τις εταιρείες και τους πελάτες.

Γιώργος Δημητριάδης: «Το ΣΑΠ είναι η συμφωνία μεταξύ των εταιριών που ξεκίνησε τον Μάιο του 2000 και αφορά στην αποζημίωση των αναίτιων πελατών των εταιριών που συμφωνήσαν να συμμετέχουν στο σύστημα άμεσης πληρωμής ζημιών και οι οποίοι αποζημιώνονται απευθείας από την εταιρία που είναι ασφαλισμένοι για ζημίες που προκλήθηκαν στους ίδιους (σωματικές βλάβες) η στο όχημα τους (υλικές ζημίες) μετά από ατύχημα».

Ποία είναι τα οφέλη για τις εταιρίες και για την NP Ασφαλιστική:

  • Λιγότερες διενέξεις ανάμεσα σε ασφαλισμένους και ασφαλιστικές εταιρίες.
  • Λιγότερες προσφυγές σε δικαστήρια αφού η διαδικασία ολοκληρώνεται ποίο γρήγορα μεταξύ ασφαλισμένου και εταιρίας του.
  • Καλύτερη διαχείριση του κόστους της αποζημίωσης.
  • Σταδιακή μείωση κατ’ έτος του κόστους της αποζημίωσης.
  • Διαφοροποιεί στα μάτια των πελατών τις εταιρίες που συμμετέχουν, καθώς είναι δίπλα τους την στιγμή που ο πελάτης χρειάζεται την εταιρία του, κοντά του».

Νίκος Ζάχος: «Στόχος της αγοράς θα πρέπει να είναι να συμμετέχουν όλες οι εταιρίες στο ΣΑΠ για λογούς διαφάνειας και υγιούς ανταγωνισμού. Είναι κριτήριο που διαφοροποιεί τις εταιρίες, καθώς κρίνονται από τους ίδιους τους πελάτες τους. Μακάρι να αυξάνονταν τα όρια των ζημιών που μπορούν να ενταχθούν στον φιλικό διακανονισμό, ούτως ώστε να είναι ακόμα πιο ευδιάκριτο στον πελάτη ότι η σωστή επιλογή της εταιρίας που ασφαλίζεται είναι πρωτίστης σημασίας για τον ίδιο και την οικογένεια του και αφορά το πόσο γρήγορα θα αποζημιωθεί ή ακόμα και εάν θα αποζημιωθεί».

Ποία τα οφέλη για τους πελάτες μέσω του συστήματος ΣΑΠ:

  • Ταχύτερη καταβολή της οφειλομένης αποζημίωσης
  • Λιγότερες διαδικασίες και αμεσότερη διαχείριση του φακέλλου ζημίας για τον αναίτιο ασφαλισμένο, καθώς είναι ήδη πελάτης της εταιρίας.
  • Δυνατότητα αποζημίωσης από την ασφαλιστική εταιρία που έχει επιλέξει να ασφαλιστεί, γνωρίζοντας ο ίδιος την ποιότητα των παρεχομένων υπηρεσιών της.
  • Ενισχύει την αξιοπιστία του πελάτη για την ασφαλιστική αγορά.
  • Ενισχύει την ασφαλιστική συνείδηση των πελατών σε ποίο ποιοτικά χαρακτηριστικά για τα κριτήρια που επιλέγουν μία εταιρία για να ασφαλιστούν».

Η Συμφωνία, ωστόσο αναγνωρίζει το δικαίωμα της διαφωνίας στα όρια αποζημίωσης, οπότε εκεί οι όροι αλλάζουν.

Τα όρια και το Δικαίωμα να μην συμφωνεί ο ασφαλισμένος

Ως συμφωνημένα όρια αποζημίωσης υλικών ζημιών και σωματικών βλαβών θεωρούνται τα ποσά που καθορίζει εκάστοτε η Διαχειριστική Επιτροπή του άρθρου 30. Από 1ης Απριλίου 2010 τα ποσά αυτά ανέρχονται, για την αποζημίωση υλικών ζημιών στα 6.500 ευρώ και από της 1ης Σεπτεμβρίου 2011 για την αποζημίωση σωματικών βλαβών στα 30.000 ευρώ για κάθε ατύχημα συνολικά και με ανώτατο όριο ανά ζημιωθέν πρόσωπο τα 12.000 ευρώ. Σε περίπτωση ατυχήματος με σύγκρουση περισσοτέρων των δύο οχημάτων, το εκάστοτε ισχύον όριο των υλικών ζημιών εφαρμόζεται ανά διακανονισμό μεταξύ δύο οχημάτων τα όρια της Συμφωνίας

Το δικαίωμα στη διαφωνία

Ο ασφαλισμένος θα πρέπει να γνωρίζει ότι οι Συμφωνίες που έχουν υπογραφεί δεν δεσμεύουν τον ασφαλισμένο. Αν ο ασφαλισμένος δεν συμφωνεί με τους όρους της Σύμβασης για να αποζημιωθεί, έχει κάθε έννομο δικαίωμα να αξιώσει την αποζημίωση του από την ασφαλιστική του υπαίτιου σύμφωνα με το ισχύον δίκαιο.

Πώς εφαρμόζεται ο Φιλικός Διακανονισμός

Για να εφαρμοστεί το ΣΑΠ, μεταξύ άλλων πρέπει να συμπληρωθούν οι παράγραφοι στο έντυπο για τον Φιλικό Διακανονισμό. Ωστόσο, η παράλειψη συμπλήρωσης παραγράφου σύμφωνα με την ΕΑΕΕ, μπορεί να αναπληρωθεί μετά από συμφωνία των συμβαλλομένων ασφαλιστικών επιχειρήσεων. Σε περίπτωση που ένα από τα εμπλεκόμενα στο ατύχημα μέρη παραλείψει να παραδώσει τη Φιλική Δήλωση στην ασφαλιστική επιχείρηση, δεν εμποδίζεται η εφαρμογή της Συμφωνίας, εφόσον υπάρχει το δεύτερο πρωτότυπο.

Ποιες είναι οι ασφαλιστικές που συμμετέχουν στο Σύστημα Φιλικού Διακανονισμού

Ο Φιλικός Διακανονισμός είναι μία Συμφωνία Κυρίων ανοικτή σε όλες τις ασφαλιστικές επιχειρήσεις που παρέχουν υπηρεσίες Ασφάλισης Αυτοκινήτων. Η ΕΑΕΕ έχει ξεκινήσει διαδικασίες και καταβάλλει προσπάθειες να ενταχθεί και η Intersalonica και οι ΕΠΥ Ασφαλιστικές (Εταιρίες Ελεύθερης Παροχής Υπηρεσιών).

Η μεταξύ των δύο εμπλεκομένων ασφαλιστικών εταιριών χρηματική συναλλαγή τακτοποιείται μέσω ενός μηχανισμού συμψηφισμού που λειτουργεί μέσα στην Ένωση Ασφαλιστικών Εταιριών Ελλάδος. Τα λεφτά που θα πάρετε θα είναι από την δική σας ασφαλιστική εταιρεία.

Τα δυσάρεστα συμβάντα τα απευχόμαστε, μπορεί όμως να συμβούν και σε εμάς. Η γνώση δεν μπορεί να τα αποτρέψει, μπορεί όμως να προλάβει κάποιες δυσάρεστες εκπλήξεις.

Σχόλια

... σχόλια | Κάνε click για να σχολιάσεις
Επιχειρώ - epixeiro.gr
Επιχειρώ - epixeiro.gr

Ροή

ειδήσεων

    Επιχειρώ - epixeiro.gr
Επιχειρώ - epixeiro.gr

Top5

σήμερα

    Επιχειρώ - epixeiro.gr