NEWSFLASH...
Ειδήσεις | Έρευνες, Εκθέσεις, Μελέτες
ανάγνωση

Απολογισμός Black Friday 2019: Τι αποκαλύπτουν τα στατιστικά του Skroutz

Απολογισμός Black Friday 2019:  Τι αποκαλύπτουν τα στατιστικά του Skroutz
16_12_2019 | 11:17 16_12_2019 | 11:18
epixeiro icon Ειδήσεις | Έρευνες, Εκθέσεις, Μελέτες

Το Skroutz, με πάνω από 8,5 εκατομμύρια χρήστες σε μηνιαία βάση, δημοσίευσε έρευνα βάσει των στοιχείων επισκέψεων και των αγορών κατά τη διάρκεια του μήνα. Οι συγκρίσεις στα στοιχεία έγιναν με βάση την εβδομάδα 11/11 έως 17/11, που θεωρείται ότι δεν έχει επηρεαστεί από το φαινόμενο της Black Friday.

Την εβδομάδα πριν την Black Friday και συγκεκριμένα την Κυριακή 24/11 παρατηρήθηκε μια αύξηση στη συνηθισμένη κίνηση του Skroutz κατά 37%, όπου καταγράφηκαν συνολικά 1,3 εκατομμύρια επισκέψεις. Πιθανότατα, όπως αναφέρει η εταιρεία, εκείνο το διάστημα ξεκίνησαν οι διαφημιστικές καμπάνιες και αρκετοί χρήστες έκαναν έρευνα αγοράς και διερευνητικές αναζητήσεις προκειμένου να προετοιμαστούν για τις αγορές τους.

Στις 29 Νοεμβρίου, την ημέρα της Black Friday περίπου 1,15 εκατομμύρια χρήστες επισκέφτηκαν το Skroutz, μια αύξηση 65% συγκριτικά με μια κανονική Παρασκευή (15 Νοεμβρίου), πραγματοποιώντας πάνω από 1,6 εκατομμύρια αναζητήσεις. Αντίστοιχα, αυξημένη ήταν και η συνολική επισκεψιμότητα της σελίδας την Παρασκευή κατά 93,5%, αφού καταγράφηκαν 1,9 εκατομμύρια επισκέψεις και 16 εκατομμύρια προβολές σελίδων.

Όσον αφορά την κατανομή της mobile κίνησης, μια ματιά στις προτιμώμενες συσκευές και τη χρήση της εφαρμογής του Skroutz σε Android και iOS την ημέρα της Black Friday, δείχνει ότι συνδυαστικά υπήρξαν 107.000 χρήστες (+33,7% Year-over-Year) και καταγράφηκαν 227.000 επισκέψεις και 5,3 εκατομμύρια προβολές σελίδων σε φορητές συσκευές.

Φέτος, η Black Friday για την ελληνική αγορά διήρκησε τουλάχιστον μία εβδομάδα, αφού πολλά καταστήματα ξεκίνησαν τις σχετικές προωθητικές ενέργειες και την επικοινωνία για τις προσφορές από την Παρασκευή 22 Νοεμβρίου.

Συγκρίνοντας τα στοιχεία της εβδομάδας της Black Friday για το 2019 (από 25/11 έως 1/12) με την περσινή χρονιά (από 19/11 έως 25/11) και εξετάζοντας τη συμπεριφορά των καταναλωτών στην πλατφόρμα του Skroutz, προκύπτουν τα εξής συμπεράσματα:

  • Τα clicks που έκαναν οι χρήστες στη σελίδα παρουσιάζουν μια μείωση 0,7% YoY από τα 7,25 εκ. στα 7 εκατομμύρια.
  • Ο όγκος των παραγγελιών σε σχέση με το 2018 έχει μια μεγάλη αύξηση κατά 44,7%, αγγίζοντας τις 370.000 παραγγελίες.
  • Η σημαντική αύξηση των παραγγελιών δημιούργησε κατ’ επέκταση μια εντυπωσιακή αύξηση 56,9% YoY στον παραγόμενο τζίρο (GMV) προς τα καταστήματα, ο οποίος εκτιμάται ότι έφτασε τα 26,5 εκατομμύρια ευρώ.

Όσον αφορά την ανάπτυξη YoY στις οικογένειες προϊόντων για όλη την εβδομάδα της Black Friday, πρωταγωνιστής είναι η τεχνολογία με 57% περισσότερες παραγγελίες και 74% αύξηση στον παραγόμενο τζίρο, φτάνοντας τα 13,9 εκατομμύρια ευρώ. Αξίζει να σημειωθεί ότι στην Τεχνολογία, τα κινητά τηλέφωνα μόνο, δημιούργησαν τζίρο ύψους 5,9 εκατομμυρίων ευρώ.

Μελετώντας τις οικογένειες προϊόντων του Skroutz και το πώς συμπεριφέρθηκαν οι βασικές κατηγορίες, η Τεχνολογία και το Σπίτι – Κήπος βρέθηκαν στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος των καταναλωτών, απορροφώντας το σημαντικότερο ποσοστό των clicks, του παραγόμενου τζίρου και του όγκου των παραγγελιών. Επιπλέον, η Υγεία – Ομορφιά αν και βρίσκεται στην 5η θέση κατάταξης σε συνολικά clicks (8,3%), είχε τον 3ο μεγαλύτερο όγκο παραγγελιών επί του συνόλου με 48.700 παραγγελίες (18,8%), γεγονός που οφείλεται στο ότι ναι μεν πρόκειται για μικρής αξίας προϊόντα, ωστόσο υπάρχει αυξημένος αριθμός προϊόντων ανά καλάθι αγοράς.

Αναζητήσεις

Όσον αφορά τις αναζητήσεις των χρηστών (searches) την ημέρα της Black Friday, στο Skroutz πραγματοποιήθηκαν 1,6 εκατομμύρια αναζητήσεις (αύξηση 77,7% YoY). Οι μεγαλύτεροι πρωταγωνιστές ήταν τα Κινητά Τηλέφωνα, τα Αθλητικά Παπούτσια, οι Τηλεοράσεις και οι Αφυγραντήρες. Ακόμη, μεταξύ των δημοφιλών επιλογών για τους καταναλωτές συμπεριλαμβάνονται τα Laptops, τα Ανδρικά Μπουφάν και τα Γυναικεία Μποτάκια.

Κατηγορίες - Οι Top 10 σε πωλήσεις

Όσον αφορά τις πωλήσεις σε όγκο, ρεκόρ σημείωσαν οι κατηγορίες Κινητά Τηλέφωνα, Sneakers, Θήκες Κινητών Τηλεφώνων και Κρέμες Προσώπου. Σημαντικές πωλήσεις, επιπλέον, είχαν τα Αθλητικά Παπούτσια, τα Ειδικά Συμπληρώματα, τα Bluetooth Handsfree, οι Βιταμίνες και τα είδη Προστασίας Οθόνης Κινητών. Τα κινητά τηλέφωνα συνεισέφεραν με αύξηση ρεκόρ στον παραγόμενο τζίρο με 5,91 εκατομμύρια ευρώ, ενώ τα Laptops και οι Τηλεοράσεις δημιούργησαν τζίρο ύψους 1,33 εκ. ευρώ και 1,26 εκ. ευρώ αντίστοιχα.

Πόσες από τις ευκαιρίες της Black Friday ήταν πραγματικές προσφορές;

Όπως αναφέρει η εταιρεία, «είναι γεγονός ότι η Black Friday αποτελεί μια περίοδο προωθητικών ενεργειών και εκπτώσεων για πολλά καταστήματα και προσελκύει το έντονο ενδιαφέρον των καταναλωτών. Ωστόσο, προκειμένου να αξιολογήσουμε το πραγματικό όφελος για τους καταναλωτές από την εμπορική προώθηση της εβδομάδας της Black Friday, είναι αναγκαίο να απαντηθούν τα εξής ερωτήματα: 1) ποια προϊόντα αγοράστηκαν φθηνότερα, 2) ποια ήταν ακριβότερα και 3) πόσα αγοράστηκαν σε παρόμοια τιμή (±10%) συγκριτικά με την αρχική τους τιμή σε σχέση με την προηγούμενη και την επόμενη περίοδο.

Συνολικά από όλα τα προϊόντα που αγοράστηκαν μέσω του Skroutz κατά την εβδομάδα της Black Friday 2019, μόνο το 8,5% αγοράστηκε φθηνότερα και το 90,3% αγοράστηκε σε παρόμοια τιμή. Το υπόλοιπο 1,2% αγοράστηκαν ακριβότερα.

Σε σχέση με το 2018, οι φετινές εκπτώσεις κατά την Black Friday ήταν αισθητά πιο περιορισμένες στο σύνολό τους. Υπενθυμίζεται ότι πέρυσι το 15% των προϊόντων αγοράστηκαν φθηνότερα, δηλαδή σχεδόν τα διπλάσια αναλογικά από ότι φέτος.

Όσον αφορά τις εκπτώσεις που εφαρμόστηκαν και αξιοποιήθηκαν από τους χρήστες του Skroutz, κάθε κατηγορία προϊόντων παρουσίασε διαφοροποιημένη συμπεριφορά. Η μελέτη των στατιστικών της πλατφόρμας αποκαλύπτει ότι οι κατηγορίες προϊόντων Υγείας & Ομορφιάς και Χόμπι - Αθλητισμός είχαν τις σημαντικότερες εκπτώσεις και έτσι κατατάσσονται στην κορυφή της λίστας των προϊόντων που αγοράστηκαν φθηνότερα σε σχέση με την κανονική τους τιμή.

Αντίθετα, στην Τεχνολογία και τα είδη Σπιτιού – Κήπου, υπήρξαν οι μικρότερες εκπτώσεις επί της αρχικής τιμής των προϊόντων, άρα δεν υπήρξε σημαντικό όφελος αγοράς. Αξίζει να σημειωθεί ότι οι χρήστες του Skroutz αγόρασαν πάνω από 40.000 κινητά τηλέφωνα από τα οποία μόλις 2,5% πουλήθηκαν με σημαντική έκπτωση, ενώ οι αγορές σε Sneakers και αθλητικά παπούτσια ξεπέρασαν τις 25.000 παραγγελίες, από τα οποία περίπου το 18% πουλήθηκαν με αξιοσημείωτη έκπτωση.

... σχόλια | Κάνε click για να σχολιάσεις
Επιχειρώ - epixeiro.gr
Επιχειρώ - epixeiro.gr