NEWSFLASH...
Marketing & Sales
ανάγνωση

Η διάσημη μπάλα του βόλεϊ που ναυάγησε σε ένα νησί με τον Tom Hanks

Η διάσημη μπάλα του βόλεϊ που ναυάγησε σε ένα νησί με τον Tom Hanks

​Μια από τις ταινίες που είχαν ξεχωρίσει στις κινηματογραφικές αίθουσες του μακρινού, πλέον, 2000, ήταν το Cast Away, «Ο Ναυαγός» όπως είχε μεταφραστεί στα ελληνικά. Πέρα από ένα ενδιαφέρον σενάριο και μια ιδιαίτερη ερμηνεία από τον Tom Hanks (ο οποίος, εδώ και μερικές εβδομάδες, έχει γίνει γνωστό πως θα πολιτογραφηθεί και ως Έλληνας), το φιλμ ξεχώρισε και για κάτι άλλο: για μια μπάλα του βόλεϊ.

Το σενάριο της ταινίας περιστρέφεται γύρω από τον Chuck Noland (τον οποίο υποδύεται ο Hanks), έναν εργαζόμενο της γνωστής εταιρείας μεταφορών FedEx που καταλήγει ναυαγός και απομονωμένος σε ένα ακατοίκητο νησί όταν το αεροπλάνο στο οποίο επιβαίνει καταπέφτει κάπου στο Νότιο Ειρηνικό. Ο Noland θα χρησιμοποιήσει οτιδήποτε μπορεί να εκμεταλλευτεί από το φορτίο του αεροπλάνου του για να επιζήσει. Μεταξύ αυτών, όπως προαναφέρθηκε, και μια μπάλα, στην οποία θα αφήσει ένα σημάδι από αίμα.

Ο Wilson, όπως θα «βαφτιστεί» η μπάλα, είναι ο άψυχος φίλος του πρωταγωνιστή, για όσο καιρό αυτός βρίσκεται στο νησί. Από τη σκοπιά του σεναριογράφου, ο Wilson χρησιμεύει για να επιτρέψει τον διάλογο σε μια ταινία στην οποία, επί της ουσίας, πρωταγωνιστεί ένα και μόνο άτομο, βοηθώντας στην εξέλιξη του σεναρίου. Η μπάλα βρίσκεται σε ένα από τα κουτιά της FedEx και είναι ο μόνος φίλος του πρωταγωνιστή στο ερημωμένο νησί. Η ονομασία της προκύπτει, φυσικά, από την πραγματική εταιρεία που την κατασκευάζει μέχρι σήμερα, την εταιρεία αθλητικών ειδών Wilson Sporting Goods.

Η παρουσία της συγκεκριμένης μπάλας στο Cast Away χαρακτηρίζεται ως ένα από τα πιο διάσημα παραδείγματα τοποθέτησης προϊόντος. Εντούτοις, δεν αποτελεί «πραγματική» τοποθέτηση, καθώς η εταιρεία δεν πλήρωσε ποτέ για να βάλει το brand της στην ταινία, ενώ ούτε ο σκηνοθέτης, ο Robert Zemeckis (γνωστός από ταινίες όπως τα Back to the Future), πλήρωσε το παραμικρό για να αποκτήσει τα σχετικά δικαιώματα. Ο Zemeckis είχε δηλώσει στο παρελθόν ότι «δεν υπήρξε απολύτως καμία τοποθέτηση προϊόντων. Δεν πληρωθήκαμε από κανέναν για να βάλουμε προϊόντα στην ταινία». Πώς βρέθηκε όμως η μπάλα εκεί;

Η ιδέα για την συγκεκριμένη μπάλα προέκυψε όταν ο σεναριογράφος της ταινίας, William Broyles, Jr, συμβουλευόμενος και κάποιους ειδικούς και πραγματοποιώντας τη σχετική έρευνα για το σενάριο της ταινίας, αποφάσισε να «μετακομίσει» σε μια απομονωμένη παραλία, κάπου στον κόλπο της αμερικανικής Καλιφόρνιας, όπου και έζησε από πρώτο χέρι την εμπειρία του «ναυαγού» για την οποία έγραφε, αναζητώντας τροφή, νερό και στέγη. Εκείνες τις ημέρες, η θάλασσα θα ξεβράσει μια μπάλα του βόλεϊ και κάπως έτσι θα προκύψει η ιδέα για τον Wilson.

Υπολογίζεται πως ο «Wilson» εμφανίστηκε περίπου έντεκα λεπτά στη μεγάλη οθόνη. Αυτό ισοδυναμεί με πάνω από είκοσι διαφημίσεις των τριάντα δευτερολέπτων. Έρευνα του Temple University ανέφερε πως περίπου εκατό εκατομμύρια άνθρωποι έχουν δει το Cast Away, είτε στον κινηματογράφο, είτε στο σπίτι. Αυτό υπολογιζόταν πως ισοδυναμούσε με κόστος πολλών εκατομμυρίων δολαρίων διαφήμισης. Η εταιρεία αθλητικών ειδών δεν κλήθηκε να πληρώσει για αυτή την προβολή, έτσι ωφελήθηκε ακόμη περισσότερο από τη χρήση του προϊόντος της.

Η Wilson Sporting Goods επωφελήθηκε επίσης από τη σύνδεση που εμφανίζεται στην ταινία, μεταξύ του κεντρικού χαρακτήρα και μιας μπάλας. Μαζί με τον Noland, ο θεατής αναπτύσσει μια βαθύτερη σύνδεση με την μπάλα, κάτι που προσφέρει περισσότερα οφέλη από τα να παρακολουθεί κάποιος μια απλή διαφήμιση. Το κοινό συνδέεται με τον Wilson ως φίλο, γεγονός που κάνει πιο πιθανή την επιλογή ενός προϊόντος με αυτό το brand σε κάποια μελλοντική αγορά. Ακόμη και σήμερα, που οι θεατές μπορούν να (ξανα)δουν την ταινία μέσω κάποιας streaming πλατφόρμας.

Η εταιρεία πουλάει ακόμη και τώρα μπάλες που αποτελούν πιστά αντίγραφα του «Wilson», έναντι μόλις 20 δολαρίων, Άλλωστε, μια από τις τρεις αυθεντικές μπάλες που είχαν χρησιμοποιηθεί στην ταινία διατέθηκαν σε δημοπρασία, το 2001, έναντι ενός ποσού που ξεπερνούσε τα 18.000 δολάρια. Όπως δήλωνε τότε ο ο Chris Considine, επικεφαλής του τμήματος αθλητικών της Wilson, για την παρουσία της μπάλας στην ταινία, «αυτό δεν θα φτάσει τις πωλήσεις που παράγουν ο Michael Jordan, ο Vince Carter, η Venus και η Serena Williams για εμάς. Αλλά από άποψη έκθεσης στο κοινό, τίποτα από αυτά που έχουμε κάνει δεν έφτασε ποτέ το Cast Away».

Η ιστορία είχε και το δικό της «happy ending»: Κατά τη διάρκεια ενός παιχνιδιού χόκεϊ στη Νέα Υόρκη τον Φεβρουάριο του 2015, ο Hanks εμφανίστηκε στη μεγάλη οθόνη του γηπέδου. Ξαφνικά, κάποιος του πέταξε μια μπάλα. Ήταν ο Wilson.

Σχόλια

... σχόλια | Κάνε click για να σχολιάσεις
Επιχειρώ - epixeiro.gr
Επιχειρώ - epixeiro.gr

Top5

σήμερα

    Επιχειρώ - epixeiro.gr