NEWSFLASH...
Ειδήσεις | Επιχειρηματικά Νέα
ανάγνωση

Entersoft: Νέες εξαγορές και επενδύσεις μετά την είσοδο στην Κύρια Αγορά του ΧΑ

Entersoft: Νέες εξαγορές και επενδύσεις μετά την είσοδο στην Κύρια Αγορά του ΧΑ

​Ένα ποσό που μπορεί να φτάσει τα 10 - 12 εκατομμύρια ευρώ, μέσα στα επόμενα 3 - 4 χρόνια, «βλέπει» επενδυτικά η Entersoft, η ελληνική εταιρεία πληροφορικής που δραστηριοποιείται στην παραγωγή λογισμικού και στην παροχή υπηρεσιών για επιχειρήσεις. Αυτό αποκάλυψε ο Διευθύνων Σύμβουλος, Αντώνης Κοτζαμανίδης, κατά τη διάρκεια ενημερωτικής συνάντησης με δημοσιογράφους, χθες Τρίτη 25 Φεβρουαρίου, με αφορμή την επικείμενη εισαγωγή της εταιρείας στην Κύρια Αγορά του Χρηματιστηρίου Αθηνών.

Η προαναφερθείσα εξέλιξη έρχεται μετά την έγκριση από την Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς του ενημερωτικού δελτίου το οποίο αναφέρεται και στην αύξηση του μετοχικού κεφαλαίου της. Σύμφωνα με τον επικεφαλής της Entersoft, μιας εταιρείας που ξεκίνησε από μία startup τεσσάρων ανθρώπων στο λογισμικό για επιχειρήσεις κι εξελίχθηκε μέσα σε 17 χρόνια σε έναν όμιλο με περισσότερα από 250 εξειδικευμένα στελέχη, θυγατρικές σε 3 χώρες και περισσότερους από 3.500 πελάτες σε 21 χώρες, «αποτελούσε πάντα κύριο στόχο η εισαγωγή στην κύρια αγορά».

Η έναρξη της δημόσιας προσφοράς έχει οριστεί για τις 03/03/2020 και η λήξη της στις 05/03/2020. Από την ΑΜΚ, με βάση την ανώτατη τιμή, η εταιρεία στοχεύει να αντλήσει περί τα 3,8 εκ. ευρώ, που θα ενισχύσει την ρευστότητα της (>2,3 εκ θετικό καθαρό ταμείο το πρώτο 6μηνο του 2019). Η είσοδος της εταιρείας στην Ρυθμιζόμενη Αγορά του ΧΑ με Δημόσια Προσφορά μετοχών είναι η πρώτη που γίνεται στην ελληνική κεφαλαιαγορά μετά το καλοκαίρι του 2014 και η πρώτη που αφορά εταιρεία της Εναλλακτικής Αγοράς που μετατάσσεται στην Ρυθμιζόμενη.

Όσον αφορά στους στόχους της, αυτοί φαίνεται πως επικεντρώνουν γύρω από την ανάπτυξη βάσει εξαγορών, κυρίως για πλειοψηφικά ποσοστά «σε έως πέντε εταιρείες». «Δεν καθόμαστε στα αυγά μας», όπως χαρακτηριστικά είπε ο CEO. «Τα τελευταία χρόνια έχουμε επενδύσει πάρα πολύ σε νέες τεχνολογίες και προϊόντα μέσα στην κρίση και αυτό είναι που μας έχει ξαναφέρει σε διψήφιους ρυθμούς ανάπτυξης εσόδων και κερδοφορίας. Παρά το ότι η αγορά πληροφορικής δεν αναπτυσσόταν όλα αυτά τα χρόνια, εμείς κερδίζαμε μερίδια σε μια αγορά που ήταν περίπου στατική».

«Το μοντέλο των εξαγορών δεν είναι καινούργιο για εμάς, έχουμε ξανακάνει - πέντε, μικρότερες, εκ των οποίων την μια για εταιρεία που πουλήσαμε». Η Entersoft βρίσκεται ήδη σε επαφές για πιθανές εξαγορές, κάτι που θα αφορά («συνήθως») μικρότερες εταιρείες (όσον αφορά στους τζίρους τους), «με ανθρώπους που μπορούμε να συνεννοηθούμε, που έχουν πιθανά ήδη καλές τεχνολογίες και προϊόντα ή καλό πελατολόγιο - στον ιδιωτικό τομέα, στον οποίο εμείς στοχεύουμε, κυρίως δηλαδή στις μεσαίες και μεγάλες επιχειρήσεις».

«Και αυτό λόγω του ότι έχουμε μεγάλη γκάμα προϊόντων που ελάχιστες εταιρείες στην Ελλάδα διαθέτουν, άρα η ενίσχυση του πελατολογίου από άλλες εταιρείες σημαίνει ενίσχυση των πωλήσεων σε προϊόντα που εκείνες δεν έχουν, το λεγόμενο cross selling. Καθώς και στο να επιταχύνουμε την απόκτηση νέων πελατών και μέσω εξαγορών, για να μπουν σε τεχνολογικά προωθημένες λύσεις» τόνισε ο κ. Κοτζαμανίδης.

Σύμφωνα με τον ίδιο, ο κλάδος είναι κατακερματισμένος, καθώς υπάρχουν πάρα πολλές εταιρείες, δεν υπάρχουν δεσπόζουσες με πολύ μεγάλα μερίδια, «και τα τελευταία χρόνια φαίνεται ότι υπάρχει μια κίνηση να υπάρξει μια συγκέντρωση, στην οποία θέλουμε και εμείς να λάβουμε μέρος. Αυτός είναι ο στόχος της αύξησης κεφαλαίου». Πέρα από την αύξηση του κεφαλαίου, η εταιρεία αναφέρεται και σε δύο ακόμη πηγές: στα δάνεια που μπορούν να προκύψουν - καθώς αυτή τη στιγμή έχει μηδενικό δανεισμό - και στα ταμειακά διαθέσιμα.

Ο ίδιος τόνισε ότι «για να φτάσει εδώ που είναι η εταιρεία έχει αντλήσει περίπου 3 - 3,5 εκατομμύρια», οπότε μπορεί τα 10 - 12 εκατομμύρια ευρώ να ακούγονται λίγα, αλλά «έχουμε μάθει να είμαστε αποδοτικοί». «Μετοχικά, εκτός από την ανάπτυξη που έχουμε πετύχει, έχουμε και μια πολύ καλή μερισματική πολιτική η οποία τα τελευταία 9 χρόνια είναι συνεπής, κάθε χρόνο, και διαρκώς αυξάνεται».

Ο χαρακτήρας και η στόχευση της δεν θα αλλάξουν. Θα παραμείνει το λογισμικό για επιχειρήσεις κυρίως του ιδιωτικού τομέα, καθώς η εταιρεία θεωρεί ότι υπάρχει χώρος ανάπτυξης. Όπως αναφέρθηκε, «η δυνητική αγορά στην Ελλάδα είναι γύρω στις 70.000 επιχειρήσεις, έχουμε πουλήσει σε 3.500 επιχειρήσεις μέχρι τώρα, σε Ελλάδα και εξωτερικό, ενώ οι 2.800 είναι ενεργές». Τα μεγέθη της Ελλάδας είναι περίπου αντίστοιχα σε Ρουμανία και Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, που είναι οι βασικές της αγορές, μαζί με την χώρα μας. Σημειώνεται πως με άξονες αυτές τις χώρες, υλοποιεί και projects σε γειτονικές.

Τα έσοδα της Entersoft από το εξωτερικό είναι από 13% έως 15% του συνολικού της τζίρου, ενώ ανεβαίνουν και οι πωλήσεις στην Ελλάδα, τη στιγμή που η Ρουμανία φαίνεται ότι μπαίνει σε μια «δεύτερη φάση ανάπτυξης», αποτελώντας μια σημαντική αγορά για την ίδια, ελπίζοντας «μέσα στα επόμενα δύο χρόνια το ίδιο να γίνει και για το Ντουμπάι που παραμένει σε μικρά νούμερα». Σε αυτές τις αγορές θα παραμείνει η εταιρεία πληροφορικής για τα επόμενα 3 - 4 χρόνια, καθώς θεωρεί ότι έχει χαμηλά μερίδια σε σχέση με το μέγεθος τους.

Ο επικεφαλής της Entersoft αναφέρθηκε και στο θέμα της ηλεκτρονικής τιμολόγησης, τονίζοντας ότι η Entersoft «εγκαίρως, το 2011, εξαγόρασε μια από τις δύο leader του χώρου, την Retail Link, στην οποία η συμμετοχή της φτάνει στο 97,6%. Αυτό το κομμάτι αναπτύσσεται πάρα πολύ και υπάρχουν ανακοινώσεις του Υπουργείου Οικονομικών για τα ηλεκτρονικά βιβλία. Και ακούμε ότι αναμένεται να επιβληθεί και στις επιχειρήσεις μεταξύ τους, πέρα από τις συνομιλίες τους με το δημόσιο και την ΑΑΔΕ», με την εταιρεία να ενδιαφέρεται και για όλα αυτά, για έναν τομέα στον οποίο ήδη δραστηριοποιείται.

... σχόλια | Κάνε click για να σχολιάσεις
Επιχειρώ - epixeiro.gr
Επιχειρώ - epixeiro.gr