NEWSFLASH...
Ειδήσεις | Έρευνες, Εκθέσεις, Μελέτες
ανάγνωση

Τα ιστορικά περιήγησης στον web «δίνουν» το «δαχτυλικό αποτύπωμα» των χρηστών

Τα ιστορικά περιήγησης στον web «δίνουν» το «δαχτυλικό αποτύπωμα» των χρηστών

​Μια πρόσφατα δημοσιευμένη μελέτη που διεξήχθη από τρεις υπαλλήλους της Mozilla εξέτασε την προστασία της ιδιωτικότητας που παρέχει το ιστορικό των web browsers. Τα ευρήματά τους δείχνουν ότι οι περισσότεροι χρήστες έχουν μοναδικές συνήθειες περιήγησης στον ιστό, τόσο που επιτρέπουν στους διαφημιστές να δημιουργούν ακριβή προφίλ.

Αυτά τα προφίλ μπορούν στη συνέχεια να χρησιμοποιηθούν για την παρακολούθηση και την ταυτοποίηση των χρηστών σε διαφορετικά σύνολα δεδομένων, ακόμη κι αν περιέχουν μικρά δείγματα του ιστορικού περιήγησης. Ουσιαστικά, η μελέτη έρχεται να διαλύσει έναν διαδικτυακό μύθο ότι το ιστορικό, ακόμη και ανώνυμο, δεν είναι χρήσιμο για τους διαφημιστές στο διαδίκτυο.

Στην πραγματικότητα, η μελέτη δείχνει ότι ακόμη και μια μικρή λίστα από 50 έως 150 από τις αγαπημένες ιστοσελίδες μπορεί να επιτρέψει στους διαφημιζόμενους να δημιουργήσουν ένα μοναδικό προφίλ παρακολούθησης.

Η έρευνα παρουσιάστηκε νωρίτερα αυτό το μήνα στο συνέδριο ασφαλείας USENIX και αποτελεί συνέχεια μιας άλλης ακαδημαϊκής μελέτης που δημοσιεύθηκε το 2012. Εκείνη η πρώτη μελέτη ήταν ένα από τα μεγαλύτερα έργα που ανέλυσαν το απόρρητο των χρηστών. Μεταξύ Ιανουαρίου 2009 και Μαΐου 2011, οι ερευνητές ζήτησαν από τους χρήστες να επισκεφθούν έναν διαδικτυακό ιστότοπο δοκιμών, όπου χρησιμοποίησαν έξυπνο κώδικα CSS για να προσδιορίσουν ποιες ιστοσελίδες από μια προκαθορισμένη λίστα 6.000 τομέων είχαν επισκεφτεί.

Η μελέτη του 2012 διαπίστωσε ότι το 97% των χρηστών που είχαν πρόσβαση σε αυτόν τον ιστότοπο διέθεταν μια μοναδική λίστα στο ιστορικό περιήγησης τους, καθιστώντας το ιστορικό του προγράμματος περιήγησης ένα σταθερό φορέα «δακτυλικών αποτυπωμάτων». Επιπλέον, όταν οι χρήστες κλήθηκαν να αποκτήσουν ξανά πρόσβαση στον ιστότοπο δοκιμών, οι ερευνητές δήλωσαν ότι ήταν σε θέση να τους επαναπροσδιορίσουν βάσει των προφίλ τους από την πρώτη επίσκεψη.

Ωστόσο, πέρυσι, οι ερευνητές του Mozilla ήθελαν να επανεκτιμήσουν εάν το ιστορικό περιήγησης αποτελεί ακόμα ένα έγκυρο δαχτυλικό αποτύπωμα και αν η μελέτη του 2012 εξακολουθεί να ισχύει. Συνολικά, η ομάδα συνέλεξε δεδομένα περίπου 35 εκατομμυρίων επισκέψεων σε 660.000 μοναδικά domains. Η Mozilla τόνισε ότι το 99% των προφίλ περιήγησης που συνέλεξαν για τη μελέτη ήταν μοναδικά για κάθε χρήστη. Αυτή η μοναδικότητα επέτρεψε στους ερευνητές να επαναπροσδιορίσουν εύκολα τους χρήστες κατά τη δεύτερη εβδομάδα της μελέτης.

Η ακρίβεια ήταν επίσης ανώτερη από τη μελέτη του 2012, με την Mozilla να ισχυρίζεται ότι είχε σχεδόν 50% ποσοστό επαναπροσδιορισμού για σύνολα δεδομένων που περιέχουν 50 τομείς από το ιστορικό περιήγησης ενός χρήστη. Αυτό το ποσοστό επαναπροσδιορισιμότητας αυξήθηκε σε πάνω από 80% όταν οι ερευνητές επέκτειναν το σύνολο δεδομένων ιστορικού σε 150 τομείς.

Αυτό το τελευταίο εύρημα υποδηλώνει ότι οι εταιρείες ανάλυσης και οι διαφημιζόμενοι δεν χρειάζονται τεράστιες λίστες δεδομένων ιστορικού για να παρακολουθούν τους χρήστες και ότι οι ιδιορρυθμίες αλλά και οι αγαπημένοι ιστότοποι τελικά «δίνουν το δαχτυλικό τους αποτύπωμα», ακόμη και όταν τα δεδομένα είναι ανώνυμα

... σχόλια | Κάνε click για να σχολιάσεις
Επιχειρώ - epixeiro.gr
Επιχειρώ - epixeiro.gr