NEWSFLASH...
Ειδήσεις | Επιχειρηματικά Νέα
ανάγνωση

Ελληνικό ηλεκτρονικό κατάστημα χρέωσε τους καταναλωτές και μετά εξαφανίστηκε

Ελληνικό ηλεκτρονικό κατάστημα χρέωσε τους καταναλωτές και μετά εξαφανίστηκε

​Στη δημοσιοποίηση περιστατικού εξαπάτησης από ηλεκτρονικό κατάστημα, το οποίο μάλιστα εμφανιζόταν και στις υπηρεσίες σύγκρισης τιμών Skroutz και Bestprice, προχώρησε ο Συνήγορος του Καταναλωτή.

Σύμφωνα με την Αρχή, η υπόθεση αφορά στο ηλεκτρονικό κατάστημα MOBILEPOINT.GR, το οποίο αναφέρεται πως δεν ολοκλήρωσε τις παραγγελίες που είχαν πραγματοποιηθεί σε αυτό από σειρά καταναλωτών, παρά το ότι έλαβε τα σχετικά χρηματικά ποσά. Την ίδια στιγμή, το κατάστημα έχει εξαφανιστεί από προσώπου Γης.

Ο Συνήγορος έλαβε 143 αναφορές καταναλωτών σε βάρος της ατομικής επιχείρησης. «Κοινό πρόβλημα, που αντιμετωπίζουν όλοι οι καταγγέλλοντες καταναλωτές, όπως προκύπτει από τις υποβληθείσες αναφορές, είναι η μη προσήκουσα εκτέλεση παραγγελιών που πραγματοποίησαν μέσω της ως άνω ιστοσελίδας για την απόκτηση αγαθών τεχνολογίας, τις οποίες η αναφερόμενη επιχείρηση διέθετε προς πώληση σε ιδιαίτερα προνομιακές τιμές σε σχέση με τον ανταγωνισμό, προσελκύοντας, κατ' αυτόν τον τρόπο, μεγάλο αριθμό ενδιαφερόμενων πελατών, όπως συμβαίνει με τα αποκαλούμενα “προϊόντα-κράχτες”.

Όπως προκύπτει από τα ανωτέρω στοιχεία, η ατομική επιχείρηση “Μαρσέλου Σοφία του Ιωάννη” η ιστοσελίδα της οποίας εμφανιζόταν στο καταναλωτικό κοινό με όνομα χώρου MOBILEPOINT.GR, δεν ανταποκρίνεται πλέον σε έγγραφη ή προφορική επικοινωνία με εκπρόσωπό της, παρά τις επανειλημμένες προσπάθειες καταναλωτών οι οποίοι αναζητούν το τίμημα που έχουν καταβάλει, για τα προϊόντα που είχαν παραγγείλει και τα οποία ουδέποτε παρέλαβαν.

Η Ανεξάρτητη Αρχή “Συνήγορος του Καταναλωτή” προέβη στη διαβίβαση των αναφορών των καταναλωτών στην επιχείρηση με στόχο την εξωδικαστική επίλυση των εν λόγω διαφορών, χωρίς ωστόσο να λάβει ουδεμία απάντηση εκ μέρους της καταγγελλόμενης επιχείρησης μέχρι σήμερα. Διευκρινίζεται ότι, το τελευταίο διάστημα, διεκόπη κάθε μορφής επικοινωνία με την άνω επιχείρηση, δεδομένου ότι πέρα από το γεγονός ότι δεν απαντά κανείς στις δηλωθείσες τηλεφωνικές συνδέσεις, το κατάστημα της επιχείρησης στη Γλυφάδα Αττικής, Δημ. Γούναρη 229 δεν λειτουργεί και οι επιστολές μας επιστρέφονται στην υπηρεσία μας με την επισήμανση ότι η επιχείρηση έφυγε χωρίς να αφήσει διεύθυνση. Παρά ταύτα, η επιχείρηση σύμφωνα με τα στοιχεία του Γενικού Εμπορικού Μητρώου (Γ.Ε.ΜΗ.) παραμένει μέχρι τη σύνταξη της παρούσας ενεργή.

Ο καταναλωτής λοιπόν κατά τα ανωτέρω παραγγέλνει το προϊόν υψηλής τεχνολογίας από το ηλεκτρονικό κατάστημα της επιχείρησης. Η επιχείρηση αποδέχεται και επιβεβαιώνει την παραγγελία, εισπράττει το πλήρες τίμημα πώλησης, πλην, όμως, με την άπρακτη πάροδο της προθεσμίας παράδοσης, καθίσταται σαφές ότι αδυνατεί να εκπληρώσει τις υποχρεώσεις της και, κυρίως, να παραδώσει στον καταναλωτή το προϊόν της επιλογής του. Η επιχείρηση αιτιολογούσε την καθυστέρηση παράδοσης επικαλούμενη αντίστοιχα μεγάλες καθυστερήσεις στην παράδοση των προϊόντων από τους προμηθευτές της εξαιτίας του lockdown, ανέφερε δε την ύπαρξη “αρκετών ύποπτων κρουσμάτων στο προσωπικό της επιχείρησης” ως γεγονός που δικαιολογεί την υπολειτουργία της.

Κατ' αυτόν τον τρόπο η επιχείρηση, αν και ρητώς καθησύχαζε τους ενδιαφερόμενους καταναλωτές σχετικά με την επιστροφή των χρημάτων τους η οποία κατά δήλωσή της θα ολοκληρωνόταν εντός τεσσάρων εργασίμων ημερών, στην πράξη δεν προέβαινε στην επιστροφή του οφειλόμενου ποσού. Επίσης, δεν ήταν αποδεκτή ποτέ η πληρωμή του τιμήματος με αντικαταβολή από τον καταναλωτή κατά την παράδοση του προϊόντος, αλλά μόνο εξόφληση με χρήση πιστωτικής ή χρεωστικής κάρτας ή τραπεζικό έμβασμα κατά την παραγγελία του προϊόντος. Τέλος, το ηλεκτρονικό κατάστημα της επιχείρησης με όνομα χώρου MOBILEPOINT.GR εμφανιζόταν και σε πλατφόρμες αναζήτησης χαμηλότερης τιμής των ιστοσελίδων Skroutz και Best Price».

Σημειώνεται ότι το πόρισμα φέρει ημερομηνία 29 Ιουλίου και δόθηκε στη δημοσιότητα πριν από μερικές ημέρες. Υπενθυμίζεται ότι κατόπιν διερεύνησης πλήθους καταγγελιών καταναλωτών, η Γενική Διεύθυνση Προστασίας Καταναλωτή της Γενικής Γραμματείας Εμπορίου & Προστασίας Καταναλωτή του Υπουργείου Ανάπτυξης & Επενδύσεων επέβαλε πρόστιμο στο κατάστημα ύψους 250.000 ευρώ.

... σχόλια | Κάνε click για να σχολιάσεις
Επιχειρώ - epixeiro.gr
Επιχειρώ - epixeiro.gr