NEWSFLASH...
The Provoker
ανάγνωση

«And the winner is...»: Όποιος δεν έχει πάρει award να σηκώσει το χέρι του!

«And the winner is...»: Όποιος δεν έχει πάρει award να σηκώσει το χέρι του!

Πιθανώς να έχετε αντιληφθεί ότι φτάσαμε στο σημείο να βραβεύουμε ό,τι κινείται και ό,τι δεν κινείται. Marketing awards, sport marketing awards, shopper marketing awards, digital marketing awards, event awards, sales awards, supermarket awards και παντός τύπου excellence awards. Αναρωτιέμαι αν έχουμε εξαντλήσει όλα τα αποθέματα επινοητικότητας ως προς την ανακάλυψη αγορών, κατηγοριών και υποκατηγοριών που παραμένουν ακόμα παρθένες, ανέγγιχτες, αβράβευτες.

Με την ελπίδα ότι κάποιος χώρος θα έχει μείνει ορφανός από βραβεύσεις, μήπως να θεσπίζαμε ένα «Find an award opportunity» Award; Προσωπικά θα ήμουν πανευτυχής αν στήναμε το The Biggest Failure Award ή ένα We messed up big time Award αφού τελικά έχουμε να μάθουμε πολλά περισσότερα από τις αποτυχίες παρά από τις «κατασκευασμένες», τις αναιμικές ή τις κοινότοπες επιτυχίες που βαφτίζονται ως τέτοιες για να υπάρχει λόγος βράβευσης.

Καλή η βράβευση, για παράδειγμα, σε ένα Packaging Award - το έπαθλο θα έβρισκε και αυτό τη θέση του σε ένα ράφι με άλλα «τρόπαια» - αλλά δεν θα μου έλεγε απολύτως τίποτα αν οι πωλήσεις του συγκεκριμένου προϊόντος με τη βραβευμένη συσκευασία ήταν κάτω από το στόχο ή το μερίδιο αγοράς είχε μείνει στάσιμο. Ορισμένοι θα καμάρωναν για τον ωραίο ή τον καινοτόμο σχεδιασμό, θα φωτογραφίζονταν με τα έπαθλα ανά χείρας, θα είχαν και την δέουσα δημοσιότητα, αλλά όταν θα «έσβηναν τα φώτα», η αμείλικτη πραγματικότητα που θα τους περίμενε εκεί έξω, δεν ξέρω αν θα χαμογελούσε.

Οι διοργανωτές των awards μας λένε ότι υπάρχουν οφέλη για τις εταιρίες που συμμετέχουν σε όλες αυτές τις διοργανώσεις. Ποια είναι τα επιχειρήματα τους και ποιος ο αντίλογος;

  • «Ξεχωρίζετε και διαφοροποιείστε από τον ανταγωνισμό σας». Το έχω αναφέρει παραπάνω αλλά δεν πειράζει να το επαναλάβω. Η βράβευση μπορεί να δίνει μια αίσθηση πρόσκαιρης ηθικής ικανοποίησης σε άτομα και εταιρίες, αλλά το γεγονός παραμένει ότι το «παιχνίδι» παίζεται στην αγορά και εκεί, αυτό που μετράει, είναι η πραγματική απόδοση: πωλήσεις, μερίδια αγοράς, κέρδη, κερδοφορία, νέοι πελάτες, κλπ.
  • «Δημιουργείτε brand awareness». Είναι αλήθεια ότι για μικρότερες, νέες ή/και για εσωστρεφείς εταιρίες η αναγνωρισιμότητα είναι πολύ σημαντικότερη από μια εδραιωμένη επιχείρηση η οποία μπορεί να επενδύει μεγάλα ποσά σε ενέργειες διαφήμισης και δημοσίων σχέσεων. Επίσης, το brand awareness ισχύει, υπό προϋποθέσεις, αν η εταιρία είναι Β2Β αλλά αν είναι B2C τότε ο ισχυρισμός είναι παντελώς ανυπόστατος. Πέρα των άλλων, θα είχε εξαιρετικό ενδιαφέρον να μας πουν πώς μετράνε το brand awareness.
  • «Στέλνετε ένα θετικό μήνυμα στους πελάτες σας». Ωστόσο, δεν είμαι βέβαιος για τη διάρκεια που θα είχε το impact το μηνύματος. Το κριτήριο για τους πελάτες ήταν, είναι και θα είναι το κατά πόσο ευχαριστημένοι είναι οι ίδιοι με τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες που τους προσφέρουμε και όχι αν κερδίσαμε ένα award.
  • «Στέλνετε ένα θετικό μήνυμα στους ανθρώπους της εταιρίας σας». Πράγματι, είναι μια καλή ευκαιρία παρακίνησης και ανταμοιβής, ηθικής ή/και υλικής, όλων εκείνων που συνέβαλλαν στην προσπάθεια. Όμως, για μισό λεπτό. Περιμένετε να κερδίσετε ένα βραβείο για να πράξετε τα αυτονόητα; Δηλαδή, αν δεν κερδίσετε ή αν δεν συμμετέχετε σε μια διοργάνωση, πώς θα αναγνωρίζατε τις επιτυχίες των ανθρώπων σας; (ή δεν θα τις αναγνωρίζατε καθόλου;)

Τι κρατάω από όλο αυτό τον καταιγισμό των awards; Την ευκαιρία για networking και socializing με συναδέλφους από άλλες εταιρίες, με πελάτες, και το γεγονός ότι είναι μια αφορμή για «γιορτή» - που δεν είναι δωρεάν - με την οποία πολλοί θα ευχαριστηθούν και θα αισθανθούν περήφανοι, έστω και για λίγο. Όλα τα υπόλοιπα και τα σημαντικά κρίνονται στο «πεδίο της μάχης».

... σχόλια | Κάνε click για να σχολιάσεις
Επιχειρώ - epixeiro.gr
Επιχειρώ - epixeiro.gr