NEWSFLASH...
Ειδήσεις | Διεθνή
ανάγνωση

Στο στόχαστρο οι διαφημιστικές πρακτικές της Google και άλλων στην Ευρώπη

Στο στόχαστρο οι διαφημιστικές πρακτικές της Google και άλλων στην Ευρώπη

​Οι επιχειρηματικές πρακτικές της Google και άλλων εταιρειών που δραστηριοποιούνται στην αγορά των ψηφιακών διαφημίσεων βρίσκονται στο μικροσκόπιο της βελγικής ρυθμιστικής Αρχής απορρήτου.

Η Αρχή Προστασίας Δεδομένων (DPA) της χώρας διαπίστωσε ότι ο μηχανισμός συγκατάθεσης με τον οποίο αυτές οι εταιρείες συλλέγουν προσωπικά δεδομένα χρηστών δεν συμμορφώνεται με τον Γενικό Κανονισμό Προστασίας Δεδομένων (GDPR) της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Η υπόθεση αφορά τα συστήματα «real-time bidding» (RTB) των διαφημιστικών συστημάτων. Τα εργαλεία αυτά, όπως το Google Ad Manager, επιτρέπουν στους διαφημιστές να αγοράζουν διαφημίσεις βάσει εμφανίσεων. Η DPA διερεύνησε εάν το RTB είναι συμβατό με το δίκαιο της ΕΕ.

Μόλις ένα μήνα μετά την έναρξη ισχύος του GDPR τον Μάιο του 2018, ο Interactive Advertising Bureau (IAB) Europe παρουσίασε το Transparency and Consent Framework (TCF) για να συμμορφωθεί με τους κανονισμούς. Το TCF αναθεωρήθηκε το 2019 με αυστηρότερους κανόνες για την απόκτηση συναίνεσης από τον χρήστη. Η Google υιοθέτησε το αναθεωρημένο πλαίσιο TCF 2.0 τον Αύγουστο του τρέχοντος έτους.

Ωστόσο, η έρευνα του βελγικού DPA αποκάλυψε ότι το TCF δεν συμμορφώνεται στην πραγματικότητα με τις αρχές του GDPR σχετικά με τη διαφάνεια, τη δικαιοσύνη και τη λογοδοσία. Επιπλέον, διαπίστωσε ότι το TCF επιτρέπει στους παράγοντες της αγοράς να επεξεργάζονται ευαίσθητα δεδομένα, όπως πληροφορίες για την υγεία, την πολιτική κατεύθυνση και τον σεξουαλικό προσανατολισμό, χωρίς να υπάρχουν επαρκείς κανόνες για αυτά.

Επιπρόσθετα, διαπιστώθηκε ότι ο IAB Europe δεν διόρισε υπεύθυνο προστασίας δεδομένων - που απαιτείται σύμφωνα με τους κανόνες του GDPR - ούτε διέθεσε μητρώο των δικών του δραστηριοτήτων επεξεργασίας δεδομένων.

Ο IAB Europe, σε ανακοίνωση του, δήλωσε ότι η έκθεση του βελγικού DPA είναι προκαταρκτική και δεν έχει δεσμευτικό αποτέλεσμα. Ανέφερε ότι το TCF είναι ένα εθελοντικό πρότυπο το οποίο στοχεύει στο να βοηθήσει τις εταιρείες στο οικοσύστημα ψηφιακής διαφήμισης να διασφαλίσουν συμμόρφωση με τους κανονισμούς της ΕΕ.

«Περιέχει ένα ελάχιστο σύνολο βέλτιστων πρακτικών που επιδιώκουν να διασφαλίσουν ότι κατά την επεξεργασία προσωπικών δεδομένων παρέχεται στους χρήστες επαρκής διαφάνεια και επιλογή. Οι πολιτικές του δεν βοηθούν ούτε επιδιώκουν να βοηθήσουν στην επεξεργασία ειδικών κατηγοριών δεδομένων. Δεν προτίθεται να αντικαταστήσει τις νομικές υποχρεώσεις ούτε να επιτρέψει πρακτικές που απαγορεύονται βάσει του νόμου».

Πρόσθεσε πως «η ερμηνεία της βελγικής Αρχής θα μπορούσε να έχει επίδραση στην ανάπτυξη προτύπων συμμόρφωσης ανοιχτού κώδικα που χρησιμεύουν για την υποστήριξη των φορέων του κλάδου και την προστασία των καταναλωτών».

... σχόλια | Κάνε click για να σχολιάσεις
Επιχειρώ - epixeiro.gr
Επιχειρώ - epixeiro.gr