NEWSFLASH...
Marketing & Sales
ανάγνωση

Ηθική και Neuromarketing... Ή μάλλον πότε η χρήση του neuromarketing δεν αγγίζει θέματα της ηθικής

Ηθική και Neuromarketing... Ή μάλλον πότε η χρήση του neuromarketing δεν αγγίζει θέματα της ηθικής

Αν αναλογισθούμε το neuromarketing σαν «τεχνική» στον τρόπο προβολής μίας επιχείρησης, σίγουρα σε κάποιο σημείο μας δημιουργείται και η απορία: «Είναι άραγε ηθικό όλο αυτό;». Ή μάλλον, θα έπρεπε να μας δημιουργείται η συγκεκριμένη απορία, δεδομένου ότι λαμβάνουμε υπόψη πληροφορίες, οι οποίες έχουν να κάνουν ξεκάθαρα με τον τρόπο λειτουργίας του ανθρώπινου μυαλού.

Είναι λοιπόν το neuromarketing ένας τρόπος για να ξεγελάσουμε τον εγκέφαλο ενός καταναλωτή; Αυτή ήταν και η απορία που δημιουργήθηκε σε εμένα όταν ξεκίνησα να γνωρίζω... «τι εστί neuromarketing». Απλά σαν απορία δε με απασχόλησε και για πολύ, γιατί πολύ απλά δεν είναι αυτός ο σκοπός του neuromarketing, ή μάλλον δε θα έπρεπε να είναι.

Χρησιμοποιούμε τις γνώσεις που μας δίνει το neuromarketing έτσι ώστε να γίνουν τα μηνύματά μας αντιληπτά και να ξεχωρίσουν από τον τεράστιο όγκο πληροφοριών που δέχεται ένας καταναλωτής μέσα στην ημέρα.

Έχει γίνει πολλές φορές αναφορά στο παρελθόν για την πρόκληση που αντιμετωπίζει μία επιχείρηση, ώστε να προσεγγίσει έναν υποψήφιο πελάτη της. Ακόμη κι αν αποτελούμε την κατάλληλη επιχείρηση για να ικανοποιήσουμε μία ανάγκη του συγκεκριμένου καταναλωτή το μήνυμά μας πολύ πιθανόν να χαθεί ανάμεσα στα χιλιάδες άλλα μηνύματα που αυτός ο άνθρωπος δέχεται μέσα στην ημέρα.

Ο πλούτος των πληροφοριών, όπου μπορούμε να έχουμε πρόσβαση μέσα στην καθημερινότητά μας αποτελεί κάτι σαν αυτό που λέμε: «ευχή και κατάρα». Από τη μία είναι υπέροχο το ότι μπορείς πλέον να διευρύνεις τις γνώσεις σου, αρκεί να δείχνεις πάντα και το κατάλληλο ενδιαφέρον. Από την άλλη όμως, αν λάβουμε αυτόν τον πλούτο σαν υπερπληροφόρηση, καταλαβαίνουμε αμέσως ότι αποτελεί και μία κατάσταση χαμένων ευκαιριών.

Χαμένη ευκαιρία από την πλευρά της επιχείρησης, ώστε να καταφέρει να προσεγγίσει το καταναλωτικό της κοινό με τα διαφημιστικά της μηνύματα. Χαμένη ευκαιρία και για τους καταναλωτές, οι οποίοι μέσα από τους μηχανισμούς «φιλτραρίσματος» που έχουν δημιουργήσει για τα καθημερινά μηνύματα που λαμβάνουν, μπορεί να «πετάξουν» το μήνυμα της επιχείρησης που έρχεται να δώσει λύση σε κάποια πρόκληση που αντιμετωπίζουν.

Εδώ λοιπόν, έρχεται και βρίσκει έδαφος η λειτουργία του neuromarketing. Μήπως με το να τονίζουμε μέσα στα μηνύματά μας τις πιο σημαντικές πληροφορίες που θέλουμε να αποτυπωθούν στο μυαλό ενός καταναλωτή, απλά τον διευκολύνουμε στο να αντιληφθεί και ο ίδιος τι αντιπροσωπεύει η επιχείρηση που του μιλάει μέσα από το μήνυμα και τι θέλει να του πει;

Επομένως, ίσως δεν πρέπει να αντιμετωπίζουμε τις γνώσεις του neuromarketing με τον φόβο του ότι κινδυνεύουν να κατηγορηθούν σαν εξαπάτηση των καταναλωτών μας. Από την άλλη, δε θα έπρεπε και να «τρίβουμε» τα χέρια μας σκεπτόμενοι ότι «Ωραία! Ακόμη ένας τρόπος να ξεγελάσω τον καταναλωτή και να τον πείσω με ύπουλο τρόπο να έρθει και να αγοράσει από εμένα

Κοινώς, με όποιον τρόπο κι αν αποφασίσουμε να προσεγγίσουμε έναν καταναλωτή, αλλά και ό,τι κι αν προσπαθήσουμε να του προσφέρουμε μέσα από τα διαφημιστικά μας μηνύματα, δημιουργούμε πάντα προσδοκίες μέσα από αυτά. Οι προσδοκίες αυτές όμως, πρέπει πάντα να επαληθευθούν και από την επαφή που θα έχει ο πελάτης μας με το προϊόν/υπηρεσία και να γίνουν πραγματικότητα.

Το neuromarketing δεν ήρθε ούτε για να μας βοηθήσει να παίξουμε με το μυαλό κανενός καταναλωτή, ούτε να δώσει σε κάποιους καλοθελητές τη δυνατότητα να εξαπατήσουν κάποιο καταναλωτικό κοινό.

Δίνει απλά τη δυνατότητα σε μία επιχείρηση, η οποία προσπαθεί να ξεχωρίσει στην αγορά μέσα από τα πραγματικά ανταγωνιστικά της πλεονεκτήματα να το κάνει με έξυπνο τρόπο, ώστε η αξία που είναι σε θέση να προσφέρει, να γίνει αντιληπτή και από το κοινό που θέλει να προσφέρει τη συγκεκριμένη αξία.

Για τον λόγο αυτό, όπως και σε κάθε εργαλείο του marketing που χρησιμοποιούμε, καταλήγουμε πάντα στο ίδιο συμπέρασμα: Δημιουργούμε τις κατάλληλες προσδοκίες, μέσα από τα κατάλληλα μηνύματα και στα κατάλληλα σημεία της αγοράς. Αν όμως οι προσδοκίες αυτές δεν επαληθευθούν και με την πραγματικότητα, κανένα παιχνίδι με κανένα μυαλό δεν πρόκειται να μας σώσει...

... σχόλια | Κάνε click για να σχολιάσεις
Επιχειρώ - epixeiro.gr
Επιχειρώ - epixeiro.gr