NEWSFLASH...
Marketing & Sales
ανάγνωση

Σημαντικοί Παράγοντες που κάνουν το Inbound Marketing να ξεχωρίζει - Μέρος 1o

Σημαντικοί Παράγοντες που κάνουν το Inbound Marketing να ξεχωρίζει - Μέρος 1o

Η αλήθεια είναι ότι η προβολή μίας επιχείρησης μέσω της λογικής του Inbound Marketing ήρθε σαν επανάσταση στον χώρο του marketing. Η επανάσταση αυτή δεν έχει να κάνει με τα εργαλεία που χρησιμοποιεί, αυτά δε μεταβάλλονται και προσαρμόζονται (ή μάλλον πρέπει να προσαρμόζονται) στις ανάγκες της εκάστοτε επιχείρησης.

Η επαναστατική μορφή του Inbound Marketing έγκειται στον τρόπο που χρηισμοποιούνται από το Inbound Marketing τα εργαλεία αυτά, αλλά και σε ολόκληρη τη στρατηγική προσέγγισης του καταναλωτικού κοινού που προτείνεται.

Έτσι, αν μελετήσουμε το Inbound σε σύγκριση με κάθε λογική marketing που χρησιμοποιούσαμε έως τώρα, θα παρατηρήσουν ότι υπάρχουν κάποιες σημαντικές διαφορές. Γιατί είναι αυτό σημαντικό; Γιατί, όπως λέμε, η λεπτομέρεια είναι που κάνει τη διαφορά.

Το κατα πόσο κάνει η λεπτομέρεια τη διαφορά σε αυτήν την περίπτωση, έρχονται να μας το επιβεβαιώσουν οι επαγγελματίες που αποφάσισαν και ξεκίνησαν να προσεγγίζουν τους πελάτες τους μέσα από τις προτάσεις του Inbound. Αν θέσω τον εαυτό μου μέσα σε αυτούς, έχω να σας επιβεβαιώσω ότι η λεπτομέρεια του να μη γίνεσαι ενοχλητικός και να μη διακόπτεις έναν καταναλωτή από την καθημερινότητά του, αλλά να γίνεσαι ένα με αυτή, μπορεί να αποφέρει πολλά.

Είμαστε εδώ για να Ενημερώσουμε, όχι για να Διακόψουμε

Αυτός είναι και ο πρώτος (και ίσως ο κυριότερος) παράγοντας που διαχωρίζει το Inbound Marketing από κάθε άλλη προσπάθεια προσέγγισης ενός πελάτη.

Σκεφτείτε κάθε μέθοδο προσέγγισης πελατών που γνωρίζατε έως τώρα. Διαφημιστικά μηνύματα, στην τηλεόραση, στο ραδιόφωνο και πλέον και στο διαδίκτυο. Προωθητικά τηλεφωνήματα από υπάλλήλους εταιριών και αντίστοιχα emails, που έρχονται ξαφνικά μέσα στην ημέρα για να ενημερώσουν ανθρώπους που δεν έχουν επικοινωνήσει στο παρελθόν με την εκάστοτε επιχείρηση.

Αν αναλογιστείτε κάθε μία από τις πιο πάνω μεθόδους, θα συνειδητοποιήσετε ότι λειτουργούν κάτω από έναν κοινό παρονομαστή. Μέσα από κάθε επικοινωνία τους διακόπτουν τον αποδέκτη του μηνύματος από αυτό που κάνει εκείνη τη στιγμή, ώστε να τον ενημερώσουν. Αυτός είναι ίσως και ένας λόγους που από πολλούς οι μέθοδοι αυτοί χαρακτηρίζονται και ως Interruption Marketing.

Ας αφήσουμε τώρα τις πιο πάνω πρακτικές και ας σκεφτούμε κάτι άλλο. Έστω ότι ένας πελάτης αναζητά κάτι, ας πούμε τουρστικούς προορισμούς για τις διακοπές του (είναι και αρκετά επίκαιρο!). Κατά την αναζήτησή του στο διαδίκτυο, πετυχαίνει το blog ενός τουριστικού γραφείου με τους πιο δημοφιλείς και οικονομικούς προορισμούς για το καλοκαίρι του 2014.

Μέσα στο άρθρο αυτό, βρίσκει και μία φόρμα επικοινωνίας για να συμπληρώσει τα στοιχεία του, ώστε να πάρει ένα ενημερωτικό φυλλάδιο με προορισμούς σε Ελλάδα και Εξωτερικό με αντίστοιχες τιμές. Δεδομένου ότι είναι όντως ένας επισκέπτης που θέλει να οργανώσει τις διακοπές του, συμπληρώνει τη φόρμα με τα στοιχεία του, γιατί όντως θέλει να ενημερωθεί για το συγκεκριμένο θέμα.

Στη συνέχεια, λαμβάνει το φυλλάδιο καθώς και στοιχεία επικοινωνίας για να κλείσει κάποιο πακέτο σε επιθυμητό προορισμό. Ίσως κάποιες ημέρες μετά να λάβει ένα δεύτερο email, από γνωστό τουριστικό γραφείο αυτή τη φορά, είτε με κάποια προσφορά, ή με κάποιο άλλο περιεχόμενο το οποίο προσπαθεί επίσης να ενημερώσει.

Ακολουθώντας τον Τρόπο Λειτουργίας της Αγοράς

Είναι πολύ σημαντικό να κατανοήσουμε το εξής. Σε κάθε περίπτωση η Αγορά αποτελείται από δύο πλευρές. Για όποιον επιχειρηματικό κλάδο κι αν μιλάμε, όταν γίνεται κάποια συναλλαγή, μία αγοραπωλησία δηλαδή, θα υπάρχει και πάντοτε ο καταναλωτής ο οποίος έχει μία ανάγκη και χρειάζεται να την καλύψει και ο επιχειρηματίας που είναι ο κατάλληλος για να καλύψει τη συγκεκριμένη ανάγκη.

Το σημαντικό είναι να συνειδητοποιήσει ο καταναλωτής ότι όντως η συγκεκριμένη επιχείρηση είναι η κατάλληλη και ότι θα καταφέρει έπειτα από τη συναλλαγή του μαζί της να ικανοποιήσει την ανάγκη που έχει.

Θα συμφωνήσω απόλυτα με το γεγονός ότι ο καταναλωτής δε θα το καταλάβει ποτέ από μόνος του, ότι η επιχείρησή μας είναι η κατάλληλη. Δεν είναι και αυτός ο ρόλος του άλλωστε μέσα σε αυτή τη συναλλαγή.

Ο ρόλος του καταναλωτή είναι, όταν χρειάζεται κάτι, να ψάχνει να βρει τον κατάλληλο. Το θέμα είναι εμείς να κάνουμε το καλύτερο δυνατό, ώστε όταν ψάχνει, να βρει εμάς. Στη συνέχεια, είναι στο χέρι μας, να καταλήξουμε παρέα με τον καταναλωτή στο συμπέρασμα ότι όντως εμείς είμαστε οι κατάλληλοι. Και φυσικά είναι στο χέρι μας ώστε ο καταναλωτής να εξακολουθεί να έχει αυτή την εντύπωση και αφού γίνει πελάτης μας.

Όλα όσα περιέγραψα πιο πάνω σίγουρα περιλαμβάνουν πολλά βήματα και πολλές προσπάθειες. Αυτός όμως είναι και ο ρόλος της επιχείρησης μέσα στην αγορά.
Δεδομένου όμως ότι η Αρχή είναι όντως το ήμισι του παντός, ας την κάνουμε σωστά μέσα από μία προσπάθεια που εκφράζεται από μία λέξη: (Σωστή και Ειλικρινής) Ενημέρωση.

... σχόλια | Κάνε click για να σχολιάσεις
Επιχειρώ - epixeiro.gr
Επιχειρώ - epixeiro.gr