NEWSFLASH...
Καριέρα & HR
ανάγνωση

“…δεν είναι τo MBA αγαπητοί μου, είναι το σε ποιό MBA…”

“…δεν είναι τo MBA αγαπητοί μου, είναι το σε ποιό MBA…”

Το MBA or not to MBA? Ιδού το ερώτημα...Δίνω αμέσως την απάντηση και αναπτύσσω την επεξήγηση ακολούθως. To a top ΜΒΑ and not to any MBA....

Oι φωνές ενάντια στο να επενδύσει κάποιος πόρους (χρόνο, χρήμα) σε ένα MBA είναι πλέον πολλές. Ποια είναι η εναλλακτική; Χωρίς να θέλω να αδικήσω τα πολλά που έχουν γραφθεί, μάλλον να ξέρεις “κώδικα” και να έχεις μια πολύ καλή ιδέα η οποία και θα πείσει τους venture capitalists να επενδύσουν. Αυτό που δεν εξηγούν όμως οι επικριτές είναι γιατί 8/10 νέες επιχειρήσεις/start-ups αποτυγχάνουν. Φταίνε οι MBAers;

Tο να στήσεις μια επιχείρηση (στο γκαράζ σου σύμφωνα με τον αστικό μύθο του cool entrepreneur) μπορεί να είναι εύκολο σε κάποιες κοινωνίες (δεν είμαι σίγουρος στην δική μας) αλλά το να την συντηρήσεις και να την κάνεις να "μεγαλώσει/ενηλικιωθεί" είναι όμως μια άλλη ιστορία. Η λατρεία της καινοτομίας (cult of innovation) είναι πολύ χρήσιμη αλλά κάπως πρέπει να την διαχειρισθείς αν είναι να έχει τον αντίκτυπο που επιθυμείς για τον εαυτό σου αλλά και για την κοινωνία συνολικά.

Εδώ είναι που μπαίνει ένα ΜΒΑ. Μπορεί να υποσχεθεί ένα MBA την επιτυχία μιας επιχειρηματικής προσπάθειας; Ασφαλώς όχι. Εγγυήσεις δεν δίνει πιά ούτε το κράτος...Είναι όμως αναγκαία (και όχι ασφαλώς ικανή συνθήκη) και σίγουρα μπορεί να σε φέρει πιο κοντά σε ότι έχεις ορίσει ως επιτυχία. Αυτό που χρειάζεται είναι μια ισορροπία μεταξύ της επιστήμης της διοίκησης επιχειρήσεων και της δημιουργικότητας που κρύβει ο καθένας μας. Θα εκπλαγείτε αν καταπιαστείτε με τη χειροπιαστή γνώση που παράγεται καθημερινά σε επιστημονικά περιοδικά - και την ποιότητα των μεθόδων που χρησιμοποιούνται για την παραγωγή της - αναφορικά στα προβλήματα που οι μάνατζερ αντιμετωπίζουν στην καθημερινότητα τους - απλά να διάβαζαν οι τελευταίοι λίγο περισσότερο...Ένα καλό ΜΒΑ σίγουρα σε μαθαίνει το τελευταίο. Εκπαιδεύει τον μάνατζερ να κάνει χρήση επιστημονικών ευρημάτων - όπως αυτά διαφωτίζονται από την εμπειρία και την διαίσθηση του - σε συνθήκες δύσκολων αποφάσεων.

Πολλοί θα διαφωνήσουν, αλλά η διοίκηση είναι επιστήμη και λιγότερο τέχνη. Χρειαζόμαστε όμως και τα δύο και ένα καλό MBA πρέπει να έχει μείγμα μεθόδων και μαθημάτων που να καταπιάνονται και με τα δύο. Επιστήμη σημαίνει (μεταξύ άλλων) συστηματικότητα στην προσέγγιση προβλημάτων/φαινομένων και ειδικότερα σημαίνει να χρησιμοποιώ και τα δύο συστήματα του εγκεφάλου μου και το reflective (σκέψη) και το reflexive (διαίσθηση). Aυτό ακριβώς πρέπει να κάνει ένα καλό MBA (τονίζω το καλό) και αυτό προσπαθούμε να καταφέρουμε στο ALBA Graduate Business School at The American College of Greece και η προσπάθεια φαίνεται να αναγνωρίζεται. Ειδικότερα, μόλις πριν μερικές εβδομάδες το ALBA MBA απέσπασε το Βραβείο Καινοτομίας (MBA Innovation Award 2015) στο Annual Awards του ΑΜΒΑ που πραγματοποιήθηκε στο Λονδίνο στις 29 Ιανουαρίου 2016. Το AMBA είναι ο κορυφαίος διεθνής οργανισμός πιστοποίησης που έχει πιστοποιήσει μόλις το 1% των ΜΒΑ προγραμμάτων από τις κορυφαίες Σχολές Διοίκησης Επιχειρήσεων (Business Schools) παγκοσμίως. Το βραβείο αναγνωρίζει την ισορροπία που αναφέρθηκε προηγουμένως, δηλαδή το πάντρεμα επιστήμης διοίκησης επιχειρήσεων, δημιουργικότητας και τέχνης σε δύο νέα μαθήματα του προγράμματος: Το Creativity & Innovation και το Management Acts: A Theatrical Integration.

Κλείνοντας, επομένως, θα πρέπει οι υποψήφιοι να έχουν έναν οδικό χάρτη για το πώς επιλέγουν το καλό ΜΒΑ (την ήρα (ζιζάνιο) από το στάρι). Τα κριτήρια πολλά αλλά τα συνοψίζω στην συνέχεια (δες Rubin & Morgeson, 2015 – εδώ).

Curriculum (δομή και διανομή του περιεχομένου)

  1. Faculty (έρευνα και αξιολόγηση διδασκαλίας)
  2. Placement (πόσοι βρίσκουν/αλλάζουν επιτυχώς δουλειά από τους αποφοίτους)
  3. Reputation (αναγνώριση του σχολείου από την κοινωνία και τους ειδικότερους συμμέτοχους όπως η επιχειρηματική κοινότητα)
  4. Student Learning & Outcomes (πιστοποίηση από φορείς όπως το AMΒΑ)
  5. Student Composition (ποιότητα και σύνθεση σπουδαστών/networking)
  6. Program/Institution Climate (αξίες του σχολείου και κώδικας συμπεριφοράς)
  7. Ιnstitutional Resources & Strategy (πόροι του σχολείου και μακροπρόθεσμη στρατηγική σε όφελος των φοιτητών, της κοινωνίας και των συμμετόχων του σχολείου)

Eπομένως μιας και είναι της μόδας, “...δεν είναι το MBA αγαπητοί μου, είναι το σε ποιό MBA...”.

Για να μάθετε περισσότερα για το MBA, σας καλούμε να συμμετάσχετε στην ερχόμενη ενημερωτική εκδήλωση του ALBA στις 20 Απριλίου, με τίτλο “Are you a Worrier or a Warrior? Advance Your Career with the ALBA MBA”. Μπορείτε εδώ να δηλώσετε τη συμμετοχή σας.

... σχόλια | Κάνε click για να σχολιάσεις
Επιχειρώ - epixeiro.gr
Επιχειρώ - epixeiro.gr