Κινέζοι επιστήμονες επιτυγχάνουν σημαντική ανακάλυψη στα κβαντικά υπολογιστικά συστήματα

Κινέζοι επιστήμονες ισχυρίζονται ότι έχουν κατασκευάσει έναν κβαντικό υπολογιστή που μπορεί να εκτελεί υπολογισμούς σχεδόν 100 τρισεκατομμύρια φορές γρηγορότερα από τον πιο προηγμένο υπερυπολογιστή στον κόσμο, αντιπροσωπεύοντας το πρώτο ορόσημο στις προσπάθειες της χώρας να αναπτύξει την τεχνολογία.

Οι ερευνητές έχουν δημιουργήσει ένα κβαντικό πρωτότυπο υπολογιστή που μπορεί να ανιχνεύσει έως και 76 φωτόνια μέσω δειγματοληψίας Gaussian boson, ενός τυπικού αλγορίθμου προσομοίωσης, σύμφωνα με το πρακτορεία ειδήσεων Xinhua, το οποίο επικαλείται έρευνα που δημοσιεύθηκε στο περιοδικό Science. Αυτό είναι εκθετικά ταχύτερο από τους υπάρχοντες υπερυπολογιστές.

Η ανακάλυψη αντιπροσωπεύει ένα κβαντικό υπολογιστικό πλεονέκτημα, επίσης γνωστό ως κβαντική υπεροχή, στο οποίο κανένας παραδοσιακός υπολογιστής δεν μπορεί να εκτελέσει την ίδια εργασία σε λογικό χρονικό διάστημα και είναι απίθανο να ανατραπεί από αλγοριθμικές ή βελτιώσεις υλικού.

Ενώ είναι ακόμη στα σπάργανα, ο κβαντικός υπολογιστής θεωρείται κλειδί για ριζική βελτίωση της ταχύτητας επεξεργασίας και της ισχύος των υπολογιστών, επιτρέποντάς τους να προσομοιώνουν μεγάλα συστήματα και να προωθούν την πρόοδο στη φυσική, τη χημεία και άλλους τομείς.

Οι Κινέζοι ερευνητές ανταγωνίζονται μεγάλες αμερικανικές εταιρείες από οι Google, Amazon και τη Microsoft, για να αποκτήσουν προβάδισμα στην τεχνολογία, η οποία έχει εξελιχθεί σε ακόμη ένα μέτωπο στον τεχνολογικό ανταγωνισμό ΗΠΑ-Κίνας.

Η Google είπε πέρυσι ότι έχει κατασκευάσει έναν υπολογιστή που θα μπορούσε να εκτελέσει υπολογισμούς σε 200 δευτερόλεπτα, που θα απαιτούσαν στους ταχύτερους υπερυπολογιστές περίπου 10.000 χρόνια, φτάνοντας στην κβαντική υπεροχή.

Οι Κινέζοι ερευνητές ισχυρίζονται ότι το νέο τους πρωτότυπο μπορεί να επεξεργαστεί 10 δισεκατομμύρια φορές ταχύτερα από το πρωτότυπο της Google.