Το Facebook ανακοίνωσε τη Δευτέρα ότι έχει ξεκινήσει τη διαδικασία δημιουργίας νομικής οντότητας στην Τουρκία, με στόχο τη συμμόρφωση με έναν αμφιλεγόμενο νόμο που διέπει τις εταιρείες κοινωνικής δικτύωσης.
Ο νόμος, ο οποίος ψηφίστηκε τον Ιούλιο, απαιτεί από τις εταιρείες κοινωνικών μέσων όπως το Facebook και το Twitter να διατηρούν εκπροσώπους στην Τουρκία για να αντιμετωπίζουν καταγγελίες σχετικά με περιεχόμενο στις πλατφόρμες τους.
Οι εταιρείες που αρνούνται να ορίσουν έναν επίσημο εκπρόσωπο υπόκεινται σε πρόστιμα, απαγορεύσεις διαφήμισης και μειώσεις εύρους ζώνης, που θα καθιστούσαν τα δίκτυά τους πολύ αργά στη χρήση.
«Αυτή η απόφαση δεν αλλάζει τα Community Standards του Facebook, ούτε την παγκόσμια διαδικασία για τον έλεγχο κυβερνητικών αιτημάτων και θα αποσύρουμε τον εκπρόσωπο εάν αντιμετωπίσουμε πίεση σε κάποιο από αυτά», σημείωσε η εταιρεία.
Σύμφωνα με το νόμο, ο τοπικός εκπρόσωπος των εταιρειών θα έχει την ευθύνη να απαντά σε μεμονωμένα αιτήματα για κατάργηση περιεχομένου που παραβιάζει το απόρρητο και τα προσωπικά δικαιώματα εντός 48 ωρών ή για να παρέχει λόγους απόρριψης. Η εταιρεία θα θεωρηθεί υπεύθυνη για ζημιές εάν το περιεχόμενο δεν αφαιρεθεί ή αποκλειστεί εντός 24 ωρών.
Ο νόμος απαιτεί επίσης να αποθηκεύονται δεδομένα κοινωνικών μέσων στην Τουρκία, προκαλώντας ανησυχίες.
Οι τουρκικές αρχές επέβαλαν στην εταιρεία πρόστιμο 5,3 εκατομμυρίων δολαρίων πέρυσι επειδή δεν συμμορφώθηκε με το αίτημα για ανάθεση εκπροσώπου. Οι απαγορεύσεις διαφήμισης για εταιρείες που δεν έχουν συμμορφωθεί πρόκειται να ξεκινήσουν την Τρίτη.
Το Facebook ακολουθεί τα LinkedIn, YouTube, TikTok, Dailymotion και τον ρωσικό ιστότοπο κοινωνικής δικτύωσης VKontakte στη δημιουργία νομικών οντοτήτων στην Τουρκία.
Σχόλια