NEWSFLASH...
Ειδήσεις | Ενώσεις, Επιμελητήρια
ανάγνωση

1 στις δύο επιχειρήσεις δεν θα επανέλθει, σε περίπτωση νέου lockdown

1 στις δύο επιχειρήσεις δεν θα επανέλθει, σε περίπτωση νέου lockdown

Ο Εμπορικός Σύλλογος Αθηνών, παρουσίασε τα αποτελέσματα της έρευνας για την 1η εβδομάδα επαναλειτουργίας της αγοράς. Περίπου 7 στους 10 καταστηματάρχες δήλωσαν ότι είχαν μείωση του τζίρου ή ίδιες πωλήσεις με την αντίστοιχη 1η εβδομάδα των χειμερινών εκπτώσεων, ενώ 1 στις δύο επιχειρήσεις δεν θα μπορέσουν να επανέλθουν σε περίπτωση νέου lockdown.

Στοιχεία έρευνας

Η πλειοψηφία (80%) των καταστημάτων που ερωτήθηκε ανήκουν στους κλάδους μόδας – ένδυση, υπόδηση αξεσουάρ - και 20% στις υπόλοιπες κατηγορίες καταστημάτων που διενεργούν εκπτώσεις.

esa_ereyna_agora-1.jpg?mtime=20210125160059#asset:240327


Η έρευνα πραγματοποιήθηκε στις κάτωθι περιοχές:

esa_ereyna_agora-3.jpg?mtime=20210125160101#asset:240330


  • Το κέντρο της Αθήνας, που περιλαμβάνει το Εμπορικό Τρίγωνο, Το Κολωνάκι, Πανεπιστημίου – Ακαδημίας, Ομόνοια - Κάνιγγος - Εξάρχεια, από όπου δραστηριοποιείται το 80% του δείγματος.
  • Τις περιφερειακές αγορές του Δ. Αθηναίων, Πατησίων - Αχαρνών - Κυψέλη, Παγκράτι - Ιλίσια – Αμπελόκηποι, κ.ά
  • Τις περιφερειακές εμπορικές αγορές, αναφέρονται εμπορικές περιοχές σε κοντινούς δήμους, όπου δραστηριοποιούνται μέλη του Ε.Σ.Α, όπως είναι ο Βύρωνας, του Ζωγράφου, η Καλλιθέα, η Ν. Σμύρνη, Γαλάτσι κλπ.

Αποτελέσματα

Σύμφωνα με τα αποτελέσματα του Πίνακα 1:

esa_ereyna_agora-4.jpg?mtime=20210125160102#asset:240331


Περίπου 7 στους 10 καταστηματάρχες δήλωσαν ότι είχαν μείωση του τζίρου ή ίδιες πωλήσεις με την αντίστοιχη 1η εβδομάδα των χειμερινών εκπτώσεων.

Όσοι είχαν ηλεκτρονικές πωλήσεις και την περυσινή περίοδο, μας ενημέρωσαν ότι ο φετινός τζίρος μέσω των ψηφιακών καναλιών πώλησης ήταν αυξημένος από 15-35%, για όσους λειτούργησαν e-shop από την αρχή της κρίσης και μετά, σημαντικό ποσοστό του φετινού τους τζίρου πραγματοποιήθηκε και ηλεκτρονικά.

esa_ereyna_agora-5.jpg?mtime=20210125160102#asset:240332


  • Ένα στα δύο καταστήματα, ειδικότερα η ένδυση, λειτούργησε με ποσοστά έκπτωσης μεταξύ 40 & 50% και κάποια και πάνω από 50%.
  • 35% των καταστημάτων, περισσότερο στον κλάδο της υπόδησης κινήθηκε μεταξύ 20% & 40%
  • Ποσοστό έκπτωσης 10-20% καταγράφεται στα κοσμηματοπωλεία, στα καταστήματα εσωρούχων και μικροεπίπλων.

esa_ereyna_agora-6.jpg?mtime=20210125160103#asset:240333

Τα αποτελέσματα του Πίνακα 3, ότι δηλαδή 1 στις δύο επιχειρήσεις δεν θα μπορέσουν να επανέλθουν, «επαληθεύουν την θέση του Ε.Σ.Α ότι ένα τρίτο lockdown θα αποβεί καταστροφικό. Εντείνει την προσοχή μας στην αυστηρή τήρηση των μέτρων προστασίας και θέτει ως απαραίτητη προϋπόθεση, την ενίσχυση και την στήριξη του λιανεμπορίου από σήμερα και έως την επόμενη ημέρα».

esa_ereyna_agora-7.jpg?mtime=20210125160103#asset:240334

Σύμφωνα με τα αποτελέσματα του Πίνακα 4: Φαίνεται ότι πάνω από τα μισά (1/6) καταστήματα επανάφεραν από την αναστολή το 75% έως και το σύνολο των εργαζομένων, για να μπορέσουν να λειτουργήσουν.

esa_ereyna_agora-8.jpg?mtime=20210125160104#asset:240335

Σύμφωνα με τα αποτελέσματα του Πίνακα 5 σχεδόν όλοι έλαβαν επιστρεπτέα προκαταβολή, «κάτι που αποδεικνύει ότι αυτό ήταν το αποτελεσματικό χρηματοδοτικό εργαλείο για τους μικρομεσαίους».

esa_ereyna_agora-9.jpg?mtime=20210125160104#asset:240336

Σε συνέχεια της προηγούμενης ερώτησης και σύμφωνα με τα αποτελέσματα του Πίνακα 5.1, φαίνεται από το γράφημα ότι η ένταξη των επιχειρήσεων στην επιστρεπτέα προκαταβολή είχε προοδευτικά αυξητική τάση, κάτι που δείχνει για άλλη μία φορά την μεγάλη απήχηση που είχε στον επιχειρηματικό κόσμο.

esa_ereyna_agora-10.jpg?mtime=20210125160100#asset:240328

Σύμφωνα με τα αποτελέσματα του Πίνακα 6, «γίνεται αντιληπτό ότι 7/10 επιχειρήσεις αντιμετωπίζουν ήδη σοβαρό πρόβλημα επιβίωσης, γιατί δεν αντέχουν να καλύψουν τις οφειλές τους που δημιουργήθηκαν μέσα στην πανδημία, έστω και εάν έχουν ενταχθεί σε πολυεπίπεδα μέτρα στήριξης».

esa_ereyna_agora-2.jpg?mtime=20210125160101#asset:240329

Σύμφωνα με τα αποτελέσματα του Πίνακα 7

  • Σε πλήρη αντιστοιχία με τις απαντήσεις στις ερωτήσεις 3 και 6, ένας στους δύο ερωτηθέντες απάντησε ότι το σημαντικότερο μέτρο για την επιβίωση της επιχείρησης του είναι η ρύθμιση και το κούρεμα των οφειλών.
  • Ένας στους πέντε θεωρεί ότι η ενίσχυση και η μετατροπή της επιστρεπτέας σε μη επιστρεπτέα προκαταβολή αποτελεί μονόδρομο επιβίωσης
  • Το 21% θεωρεί σημαντικότερο παράγοντα, την μείωση των ενοικίων έως το τέλος της κρίσης.
  • Ενώ μόλις το 7% επιθυμεί τη δημιουργία νέων χρηματοδοτικών εργαλείων, που θα αυξήσουν την ρευστότητα των επιχειρήσεων τους.

Ο Σταύρος Καφούνης με αφορμή την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων της έρευνας του Ε.Σ.Α για την πρώτη εβδομάδα επαναλειτουργίας της αγοράς, δήλωσε: «όπως ήταν αναμενόμενο, η επαναφορά της λειτουργίας του λιανεμπορίου έφερε χαμόγελα τόσο μέσα όσο και έξω από τα καταστήματα. Οι καταναλωτές μετά από οκτώ εβδομάδες είχαν την ευκαιρία να κάνουν τα ψώνια τους και οι έμποροι επιτέλους να αποκτήσουν λόγο ύπαρξης. Τα στοιχεία όμως της πρώτης εβδομάδος δεν πρέπει να μας αποπροσανατολίσουν από τη σκληρή πραγματικότητα που βιώνουν οι επιχειρήσεις, που μετά από δύο lockdo wn και ένα ενδιάμεσο υποτονικό διάστημα λειτουργίας, έχουν δημιουργήσει εμπρός τους ένα τεράστιο βουνό υποχρεώσεων. Η πολιτεία πρέπει να συνεχίσει τη στήριξη των επιχειρήσεων για όσο διαρκεί η κρίση και με γενναιότητα να ρυθμίσει και να κουρέψει τις υποχρεώσεις που δημιουργήθηκαν, ώστε να επιβιώσουν οι επιχειρήσεις και να διατηρηθούν οι θέσεις εργασίας. Σήμερα όμως πρωταρχικό καθήκον είναι όλοι μας να τηρούμε αυστηρά τα μέτρα προστασίας, για να μη ρισκάρουμε ούτε μία ανθρώπινη ζωή και το λιανεμπόριο να γίνει το παράδειγμα που θα επαναφέρει στη λειτουργία και τους υπόλοιπους κλάδους της αγοράς που παραμένουν κλειστοί».

... σχόλια | Κάνε click για να σχολιάσεις
Επιχειρώ - epixeiro.gr
Επιχειρώ - epixeiro.gr