Οι διαδικτυακές αγορές έγιναν πιο δημοφιλείς - Κάτω από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο η Ελλάδα
Οι διαδικτυακές αγορές συνεχίζουν να αυξάνονται στην Ευρωπαϊκή Ένωση (ΕΕ). Με τις αγορές στα φυσικά καταστήματα να επηρεάζονται από τους περιορισμούς του COVID-19 και τις αλλαγές στις συνήθειες και τις προτιμήσεις, το ηλεκτρονικό εμπόριο αναμένεται να επεκταθεί περαιτέρω.
Σύμφωνα με την Eurostat, κατά τους 12 μήνες πριν από την έρευνα που αφορά στο 2020, το 89% των ατόμων ηλικίας 16 έως 74 ετών στην ΕΕ είχαν χρησιμοποιήσει το Διαδίκτυο, το 72% των οποίων είχε αγοράσει ή παραγγείλει αγαθά ή υπηρεσίες για ιδιωτική χρήση. Οι διαδικτυακές αγορές αυξήθηκαν κατά 4 ποσοστιαίες μονάδες. Σε σύγκριση με το 2019 (68% των χρηστών του Διαδικτύου) και κατά 10 ποσοστιαίες μονάδες σε σύγκριση με το 2015 (62%).
Περισσότεροι από 8 στους 10 χρήστες διαδικτύου στην Ολλανδία (91%), τη Δανία (90%), τη Γερμανία (87%), τη Σουηδία (86%) και την Ιρλανδία (81%) είχαν αγοράσει ή παραγγείλει προϊόντα ή υπηρεσίες μέσω του Διαδικτύου 12 μήνες πριν από την έρευνα. Από την άλλη πλευρά, λιγότερο από το 50% είχε πραγματοποιήσει αγορές στο Διαδίκτυο στη Βουλγαρία (42%), στη Ρουμανία (45%) και στην Ιταλία (49%, στοιχεία 2019).
Κατά τα τελευταία πέντε χρόνια, οι μεγαλύτερες αυξήσεις στις διαδικτυακές αγορές μεταξύ των χρηστών του Διαδικτύου σημειώθηκαν στη Ρουμανία (+27 ποσοστιαίες μονάδες), την Τσεχία και την Κροατία (και οι δύο +25%) καθώς και στην Ουγγαρία (+23). Κάτω από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο βρίσκεται η Ελλάδα.
Τους 3 μήνες πριν από την έρευνα, οι πιο συνηθισμένες διαδικτυακές αγορές ήταν ρούχα (συμπεριλαμβανομένων αθλητικών ενδυμάτων), παπούτσια ή αξεσουάρ (με παραγγελία από το 64% των αγοραστών στο διαδίκτυο). Τα Wearables ακολουθήθηκαν από τις ταινίες ή σειρές με streaming ή download (32%), παραδόσεις από εστιατόρια, αλυσίδες γρήγορου φαγητού και υπηρεσίες τροφοδοσίας (29%), έπιπλα, αξεσουάρ σπιτιού ή προϊόντα κηπουρικής (28%), καλλυντικά, ομορφιά ή προϊόντα ευεξίας (27%), έντυπα βιβλία, περιοδικά ή εφημερίδες (27%), υπολογιστές, tablet, κινητά τηλέφωνα, αξεσουάρ (26%) και μουσική (26%).
Σχόλια