NEWSFLASH...
Ειδήσεις | Έρευνες, Εκθέσεις, Μελέτες
ανάγνωση

Μελέτη - ορόσημο βρίσκει σύνδεση μεταξύ των video games και της ευεξίας

Μελέτη - ορόσημο βρίσκει σύνδεση μεταξύ των video games και της ευεξίας

Μια μελέτη - ορόσημο του Πανεπιστημίου της Οξφόρδης διερεύνησε τη σχέση μεταξύ της ευζωίας και του χρόνου που αφιερώνει κάποιος παίζοντας βιντεοπαιχνίδια, χρησιμοποιώντας νέα βιομηχανικά δεδομένα από δύο δημοφιλή video games. Τα ευρήματα αποκάλυψαν μια μικρή συσχέτιση μεταξύ των μεγαλύτερων χρόνων παιχνιδιού και της ευεξίας.

Η έρευνα ξεκίνησε το 2019 με την ομάδα να συζητά ευκαιρίες συνεργασίας με πολλές μεγάλες εταιρείες video games. Ένας από τους γενικούς στόχους ήταν η διεξαγωγή μιας συσχετιστικής μελέτης χρησιμοποιώντας αντικειμενικά δεδομένα, σε αντίθεση με τα παραδοσιακά αυτοαναφερόμενα δεδομένα που χρησιμοποιήθηκαν στο παρελθόν.

Χρησιμοποιώντας ανώνυμα δεδομένα τηλεμετρίας από την Electronic Arts και τη Nintendo of America, η έρευνα εξέτασε δύο παιχνίδια: τα Plants vs Zombies: Battle for Neighborville και Animal Crossing: New Horizons. Οι παίκτες κλήθηκαν να συμμετάσχουν στην έρευνα και, παράλληλα με τα δεδομένα τηλεμετρίας, ολοκλήρωσαν έρευνες που ρωτούσαν για τη συναισθηματική ευεξία και τα κίνητρα για το παιχνίδι.

Πάνω από 3.000 παίκτες τελικά συνέβαλαν στη μελέτη και τα αποτελέσματα εξέπληξαν την ομάδα της Οξφόρδης. Εντοπίστηκε μια μικρή αλλά σημαντική συσχέτιση μεταξύ του χρόνου που αφιερώθηκε στο παιχνίδι και της θετικής ευεξίας.

Ο Andrew Przybylski, ένας από τους ερευνητές, τονίζει ότι αυτά τα ευρήματα δεν υποδηλώνουν αιτιώδη σχέση μεταξύ του χρόνου που αφιερώθηκε σε βιντεοπαιχνίδια και της υποκειμενικής ευεξίας. Αλλά ο συσχετισμός που εντοπίστηκε είναι σημαντικός. «Θέλω να επισημάνω ότι αυτό δεν αποτελεί απόδειξη αιτιώδους συνάφειας», τονίζει ο Przybylski. «Με τίποτα. Είναι αρκετά ισχυρή απόδειξη ότι ο συσχετισμός δεν είναι αρνητικός, τουλάχιστον για αυτές τις χρονικές περιόδους».

«Τα ευρήματά μας δείχνουν ότι τα βιντεοπαιχνίδια δεν είναι απαραίτητα κακά για την υγεία σας. Υπάρχουν και άλλοι ψυχολογικοί παράγοντες που έχουν σημαντική επίδραση στην ευημερία ενός ατόμου», προσθέτει ο Przybylski. «Στην πραγματικότητα, το παιχνίδι μπορεί να είναι μια δραστηριότητα που σχετίζεται θετικά με την ψυχική υγεία των ανθρώπων - και η ρύθμιση των βιντεοπαιχνιδιών θα μπορούσε να παρακρατήσει αυτά τα οφέλη από τους παίκτες».

Μια μεγάλη πτυχή αυτής της νέας μελέτης αφορούσε στη συμμετοχή της βιομηχανίας βιντεοπαιχνιδιών. Ιστορικά, ο κλάδος ήταν διστακτικός να συνεργαστεί με ακαδημαϊκούς, οδηγώντας σε εξάρτηση από αυτοαναφερόμενα δεδομένα. Ο Przybylski προτείνει ότι τα αυτοαναφερόμενα δεδομένα σχετικά με τον χρόνο που αφιερώνεται στο παιχνίδι είναι αναξιόπιστα.

Σημειώνει ότι η τρέχουσα μελέτη σχεδιάστηκε, αναλύθηκε και δημοσιεύθηκε ανεξάρτητα από τις εταιρείες παιχνιδιών, και επαινεί τόσο την EA όσο και τη Nintendo που παρείχαν τα δεδομένα χωρίς καμία εικασία για το ποια θα μπορούσαν να είναι τα ευρήματα.

«Συνεργαζόμενοι με τις Electronic Arts και τη Nintendo of America καταφέραμε να συνδυάσουμε ακαδημαϊκή και βιομηχανική εμπειρία», λέει. «Μέσω της πρόσβασης σε δεδομένα σχετικά με τον χρόνο παιχνιδιού των ανθρώπων, για πρώτη φορά καταφέραμε να διερευνήσουμε τη σχέση μεταξύ πραγματικής συμπεριφοράς παιχνιδιού και υποκειμενικής ευεξία, επιτρέποντάς μας να παραδώσουμε ένα πρότυπο για τη δημιουργία αποδεικτικών στοιχείων υψηλής ποιότητας για την υποστήριξη πολιτικών και της υγείας».

... σχόλια | Κάνε click για να σχολιάσεις
Επιχειρώ - epixeiro.gr
Επιχειρώ - epixeiro.gr