Ειδήσεις | Καινοτομία & έρευνα

«Χαρτογραφήθηκαν» οι μηχανισμοί που σκοτώνουν ιούς και καρκινικά κύτταρα

26_02_2021 | 12:02 26_02_2021 | 12:04
epixeiro icon Ειδήσεις | Καινοτομία & έρευνα, Υγεία

Οι ανοσολόγοι στο St. Jude Children Research Hospital κατάφεραν να χαρτογραφήσουν τους άγνωστους βιολογικούς μηχανισμούς με τους οποίους το ανοσοποιητικό σύστημα δημιουργεί Τ κύτταρα που σκοτώνουν βακτήρια, ιούς και καρκινικά κύτταρα.

Τα ευρήματα έχουν πολλαπλές επιπτώσεις, όσον αφορά στην κατανόηση του τρόπου με τον οποίο το ανοσοποιητικό σύστημα ανταποκρίνεται σε λοιμώξεις για τη δημιουργία τέτοιων Τ κυττάρων.

Τα πειράματα αποκάλυψαν μηχανισμούς που αναστέλλουν την ανάπτυξη των Τ κυττάρων μνήμης που ανανεώνονται συνεχώς για να προστατεύουν το σώμα. Ο αποκλεισμός αυτών των ανασταλτικών μηχανισμών με φαρμακολογικές ή γενετικές προσεγγίσεις θα μπορούσε να ενισχύσει την προστατευτική ανοσία έναντι λοιμώξεων και καρκίνου.

Οι ερευνητές ανακάλυψαν, επίσης, έναν υποτύπο Τ κυττάρων μνήμης που ονόμασαν «terminal effector prime cells». Η χαρτογράφηση της οδού που ελέγχει αυτά τα κύτταρα αυξάνει την πιθανότητα χειρισμού της για την ενίσχυση της ικανότητας του ανοσοποιητικού συστήματος να σκοτώνει μικρόβια και καρκινικά κύτταρα.

Η χαρτογράφηση της οδού ελέγχου παρείχε, επίσης, την αντίληψη ότι η δίαιτα μπορεί να έχει μεγαλύτερη επίδραση στην ανοσολογική λειτουργία από ό, τι πιστεύεται μέχρι σήμερα.

Με επικεφαλής τον Hongbo Chi, Ph.D., του Τμήματος Ανοσολογίας, η έρευνα δημοσιεύθηκε στο περιοδικό Cell. Οι πρώτοι συγγραφείς είναι οι Hongling Huang, Ph.D. και Peipei Zhou, Ph.D.

Με πληροφορίες από medicalxpress.com