NEWSFLASH...
Τροχιοδείκτης
ανάγνωση

Ούτε οι εκπτώσεις, ούτε το e-shopping, ούτε το click away βοήθησαν τις λιανικές πωλήσεις τον Δεκέμβριο

Ούτε οι εκπτώσεις, ούτε το e-shopping, ούτε το click away βοήθησαν τις λιανικές πωλήσεις τον Δεκέμβριο

Μεγάλη υποχώρηση στα καταναλωτικά αγαθά και ενίσχυση της κατανάλωσης των βασικών αγαθών (ανελαστικής ζήτησης) κατέγραψε το Λιανικό Εμπόριο τον Δεκέμβριο 2020.

Μία εξέλιξη ιδιαίτερα ανησυχητική καθώς προήλθε μετά από χαλάρωση των μέτρων εγκλεισμού στο β' και γ' δεκαήμερο του Δεκεμβρίου. Αν δεχθούμε ότι την περίοδο των εορτών (Χριστούγεννα-Πρωτοχρονιά) πραγματοποιείται το 30% των συνολικών πωλήσεων λιανικής της χρονιάς, η ετησιοποιημένη υποχώρηση ξεπερνά το 5% - 6%, ποσοστό που αθροίζεται πάνω στις προηγούμενες απώλειες (β' τριμήνου και εορτών Πάσχα, καλοκαιριού κ.ά. που ήταν πέριξ του -15%). Αθροιστικά, η ετησιοποιημένη υποχώρηση λιανικών πωλήσεων το 2020 θα αγγίξει το -20% σε σχέση με το 2019.

Αγοράζουν τα εντελώς απαραίτητα τρόφιμα και φάρμακα

Τα στοιχεία δίνουν και μία εξήγηση για το πώς η μείωση των αγορών λειτουργεί προς όφελος της κατανάλωσης των εντελώς απαραίτητων αγαθών, όπως είναι τρόφιμα και φάρμακα. Έτσι αυξήθηκε και η αποταμίευση (καταθέσεις) τον Δεκέμβριο 2020.

Πιο συγκεκριμένα, μείωση 12,3% καταγράφηκε στον κύκλο εργασιών του Δεκεμβρίου 2020 σε σχέση με τον Δεκέμβριο 2019 σύμφωνα με την Στατιστική Υπηρεσία. Η μείωση προήλθε κυρίως από τα καύσιμα και λιπαντικά προϊόντα (-35,4%), τα βιβλία χαρτικά και λοιπά είδη (-28,2%), Έπιπλα - Hλεκτρικά είδη -οικιακός εξοπλισμός παρά τις ηλεκτρονικές παραγγελίες (e-shopping) και το click away μειώθηκαν κατά -19,2%. Αντίθετα σημαντική άνοδο κατέγραψαν τα μεγάλα καταστήματα τροφίμων (10,8%) και τα φαρμακευτικά-καλλυντικά (18,2%).

Η κρίση αθροίζεται στο α' δίμηνο 2021 με πολλαπλασιαστικές επιπτώσεις

Η κατάσταση για τις λιανικές πωλήσεις γίνεται πιο άσχημη το α' δίμηνο 2021 γιατί οι απώλειες τζίρου του 2020 προστίθενται στη (διαφαινόμενη) μείωση τζίρου του Ιανουαρίου - Φεβρουαρίου.

Οι καταστηματάρχες και οι επιχειρηματίες εκτιμούν ότι η μείωση του α' διμήνου 2021 δεν έχει αθροιστικά, αλλά πολλαπλασιαστικά αποτελέσματα στην επιδείνωση της οικονομικής κατάστασης, γιατί η μείωση πραγματοποιείται πάνω στις ήδη μειωμένες πωλήσεις του Δεκεμβρίου 2020, αλλά και ολόκληρου του 2020. Γι' αυτό άλλωστε κάνουν κάθε προσπάθεια για να πείσουν την κυβέρνηση ότι η παράταση του lockdown οδηγεί στην οικονομική εξόντωση τους.

... σχόλια | Κάνε click για να σχολιάσεις
Επιχειρώ - epixeiro.gr
Επιχειρώ - epixeiro.gr