Επιχειρηματικά Νέα

Οι δύο όψεις του τουρισμού

Κοινοποιήστε

Σχολιάστε

Διαβάζεται σε 2 λεπτά

Οι δύο όψεις του τουρισμού

Τουριστικές επιχειρήσεις και θεσμικοί φορείς βρίσκονται απέναντι ο ένας στον άλλον; Ποια είναι η πραγματικότητα σήμερα και πόσο διαφέρει η πραγματικότητα των θεσμικών με την πραγματικότητα των επιχειρηματιών; Μία είναι η όψη του τουρισμού ή δύο;

Η φωνή των θεσμικών φορέων

Σημαντικές συμφωνίες κλείστηκαν το περασμένο διάστημα πριν και λίγο μετά το Πάσχα για να ενισχυθεί η τουριστική κίνηση της χώρας μαζί και οι ταξιδιωτικές εισπράξεις οι οποίες διολισθαίνουν συνεχώς. Τα πλάνα για έναρξη της τουριστικής περιόδου πολύ δυνατά όσο και δυνατές είναι και οι συμφωνίες που κλείστηκαν μεταξύ Ελλάδας και άλλων κρατών, μεταξύ ταξιδιωτικών γραφείων, tour operators, αεροπορικών εταιρειών και άλλων φορέων. Μπαράζ ανακοινώσεων και δελτίων Τύπου από το υπουργείο Τουρισμού για τις επιτυχείς συναντήσεις που έγιναν από τον Απρίλιο και μετά.

Φοβερά τα πλάνα και οι φωτογραφίες της νέας καμπάνιας του ΕΟΤ που προσδοκά να δελεάσει τους τουρίστες να έλθουν στην Ελλάδα με διαφόρους τρόπους. Στο ίδιο μοτίβο και οι Περιφέρειες, αρκετές οι ιδέες που έχουν πέσει στα χαρτιά και πολλές κοινής λήψης που αναπαράγονται. Πολλά τα κονδύλια που πέφτουν για να ανακτηθεί το χαμένο έδαφος.

Ο ΕΟΤ και η Περιφέρεια στηρίζει τον τουρισμό και δηλώνουν περήφανοι για τις επιλογές τους

Η φωνή των επιχειρήσεων

Τα ξενοδοχεία ανυπομονούν να δουν πελάτες κατά τας γραφάς. Ένας μήνας έχει περάσει από την ανακοίνωση αυτών των τόσο σημαντικών συμφωνιών και οι ακυρώσεις είναι περισσότερες από τις κρατήσεις. Η διχογνωμία και διγλωσσία της Ευρώπης φρενάρει, προκαλεί διλήμματα, ασάφεια, αβεβαιότητα. Το αύριο δεν προγραμματίζεται ενόσω οι προτάσεις και οι ημιτελείς αποφάσεις για τα πράσινα, πορτοκαλί ή ό,τι άλλο χρώμα πιστοποιητικά, πηγαινοέρχονται από γραφείο σε γραφείο και χρησιμοποιούνται ως εργαλεία επικοινωνίας.

Η Ευρώπη για να γεφυρώσει το χάσμα που δημιουργήθηκε στον τουρισμό θα έπρεπε να έχει αποφανθεί το αργότερο μέχρι τον Απρίλιο. Τώρα η μισή τουριστική περίοδος χάθηκε. Με άδεια δωμάτια έχουν ανοίξει τα ξενοδοχεία, ενώ η ασάφεια παραμένει και για αυτούς που προγραμματίζουν να λειτουργήσουν μέσα στον Ιούνιο.

Η Ευρώπη λέει η φωνή των ξενοδόχων διευρύνει το χάσμα μεταξύ πλούσιου Βορρά και φτωχού Νότου. Οι Βόρειοι δεν ζουν από τον τουρισμό, αντίθετα Ισπανία, Ελλάδα, Πορτογαλία ζουν από τον τουρισμό.

Και μετά από μία παρουσίαση μίας καμπάνιας όταν τα φώτα πέσουν και πάρουν τη δόξα οι εκλεγμένοι, οι επιχειρηματίες λιώνουν τις σόλες τους για να φτιάξουν επιχειρηματικά μοντέλα που είναι φιλικά με τις προτιμήσεις των τουριστών και τον περιβάλλοντα χώρο. Αυτοί δεν θέλουν τη δόξα, θέλουν να κινηθεί το χρήματα και να ανταποδίδει οφέλη.

Πώς θα πλησιάσει η μία πραγματικότητα την άλλη πραγματικότητα και οι δύο όψεις θα βρουν κοινές τομές;