NEWSFLASH...
Επιχειρήσεις & Know-how
ανάγνωση

Άννα Κολυβά: «Γρηγόρης» σε κάθε πόλη της Ελλάδας - 500 καταστήματα έως το 2025

Άννα Κολυβά: «Γρηγόρης» σε κάθε πόλη της Ελλάδας - 500 καταστήματα έως το 2025

Καθώς ο «Γρηγόρης» ετοιμάζεται να γιορτάσει τα 50 χρόνια του, συζητάμε με την Άννα Κολυβά, Marketing Director της γνωστής αλυσίδας καταστημάτων, για την πρόσφατη αλλαγή εικόνας, το άνοιγμα της εστίασης, την ανάπτυξη του δικτύου μέσα στην πανδημία, αλλά και για τη μέθοδο του franchise, μέσω της οποίας η εταιρεία δραστηριοποιείται εδώ και 30 χρόνια.

Κυρία Κολυβά, βλέπουμε ότι ετοιμάζεστε να γιορτάσετε 50 χρόνια «Γρηγόρης» και λανσάρατε πρόσφατα μια νέα εικόνα στα καταστήματα σας. Ποια η φιλοσοφία πίσω από αυτήν την ανανέωση, σε ποιους άξονες κινηθήκατε και ποιους στόχους θέλατε να πετύχετε;

Είμαστε πολύ χαρούμενοι που ετοιμαζόμαστε να κλείσουμε μισό αιώνα λειτουργίας και ταυτόχρονα πολύ περήφανοι για όσα έχουμε καταφέρει. Ξεκινήσαμε από ένα κατάστημα στη Δάφνη και σήμερα διαθέτουμε καταστήματα στην Ελλάδα και το εξωτερικό, τα οποία επισκέπτονται καθημερινά πάνω από 250.000 καταναλωτές. Η φιλοσοφία μας πίσω από την ανανέωση της εικόνας μας είναι ότι αφενός θέλουμε να δημιουργήσουμε μία γέφυρα που θα μας οδηγήσει στο μέλλον, και αφετέρου να γιορτάσουμε αυτή την πολύ σημαντική επέτειο.

Οι άξονες που κινηθήκαμε ήταν ουσιαστικά δύο: ο πρώτος αφορά στην ανάγκη μας να διατηρήσουμε ατόφιες τις αξίες και το DNA του Γρηγόρη. Το πάθος, η δημιουργικότητα, η ποιότητα, η υπευθυνότητα και το χαμόγελο του brand είναι σημαντικό να κάνουν αισθητή την παρουσία τους. Ο δεύτερος άξονας εστιάζει στην πελατοκεντρική εξυπηρέτηση που θέλουμε να προσφέρουμε. Έχοντας λοιπόν αυτά σαν προαπαιτούμενα σχεδιάσαμε το νέο κατάστημα με στόχο να απογειώσουμε την εμπειρία των καταναλωτών.

Η αναβαθμισμένη minimal αισθητική, οι ξύλινοι πάγκοι, τα φωτεινά χρώματα, ο μοντέρνος φωτισμός, τα έξυπνα μηνύματα, οι digital οθόνες, το άνετο καθιστικό και η «σπιτική» διακόσμηση, διαμορφώνουν ένα μοναδικό κατάστημα, το οποίο έχε ήδη γίνει σημείο αναφοράς. Ταυτόχρονα, είχαμε θέσει άλλο ένα στόχο, που ήταν να αναδείξουμε το expertise μας στον καφέ και το φαγητό. Στο νέο κατάστημα τα πόστα είναι ξεκάθαρα διαχωρισμένα και ο επισκέπτης βιώνει αυτή την τεχνογνωσία. Γιατί στο Γρηγόρη είμαστε και του καφέ και του φαγητού!

Σε πόσα καταστήματα έχει μέχρι στιγμής εφαρμοστεί αυτή η εικόνα και ποιες είναι οι εντυπώσεις από τους καταναλωτές και τους συνεργάτες franchisee;

Μέχρι στιγμής η νέα εικόνα έχει εφαρμοστεί σε περίπου 10 καταστήματα, τα οποία είναι είτε καινούργια ή ανακαινισμένα. Τα σχόλια που έχουμε λάβει μέχρι τώρα από τους καταναλωτές και τους συνεργάτες μας franchisees είναι ενθουσιώδη. Πέραν όμως των εντυπώσεων, έχουμε άλλο ένα λόγο να είμαστε ευχαριστημένοι, καθώς διαπιστώσαμε ότι η νέα εικόνα έχει συμβάλλει σημαντικά στην αύξηση των πωλήσεων των καταστημάτων.

Μετά τις πρόσφατες αποφάσεις για το άνοιγμα της εστίασης, ποια είναι η στρατηγική και το πλάνο για την ανάπτυξη των καταστημάτων σας; Σε ποιες περιοχές θα δώσετε έμφαση;

Η μέχρι σήμερα πορεία του Γρηγόρη είναι εντυπωσιακή, καθώς διαθέτουμε πάνω από 360 καταστήματα. Μάλιστα είναι αξιοσημείωτο ότι η ανάπτυξή μας συνεχίστηκε με τον ίδιο ρυθμό και στις δύσκολες συνθήκες της πανδημίας, αφού από πέρυσι το Μάιο μέχρι σήμερα έχουμε ανοίξει πάνω από 25 καταστήματα.

Από εδώ και πέρα, με προσεκτικά μελετημένα βήματα, προχωράμε στην υλοποίηση του πλάνου μας, που είναι να υπάρχει το «brand» Γρηγόρης σε κάθε πόλη της Ελλάδας και να φτάσουμε τα 500 καταστήματα έως το 2025.

Σε σχετική ανακοίνωση του Γρηγόρη, διαβάσαμε ότι η συγκεκριμένη αλλαγή εικόνας «σηματοδοτεί τo πέρασμα στην καινούργια εποχή». Τι άλλο φέρνει αυτή η εποχή για την «Γρηγόρης»;

Όπως σας είπα μετράμε ήδη 50 χρόνια εμπειρίας, αγάπης και αφοσίωσης σ ’αυτό που κάνουμε. Το όραμά μας είναι να μεταδίδουμε καθημερινά το χαμόγελο σε όλο τον κόσμο με τον καφέ, τις γεύσεις και τη φιλοξενία μας. Για να το πετύχουμε αυτό, αφουγκραζόμαστε συνεχώς τις τάσεις και τις ανάγκες του σύγχρονου καταναλωτή. Θέλουμε ο κάθε επισκέπτης, όποιες και αν είναι οι διατροφικές του επιλογές, να μπορεί να απολαύσει τα εκλεκτά χαρμάνια του καφέ μας και την μεγάλη ποικιλία που διαθέτουμε σε πίτες, σαλάτες, σάντουιτς & γλυκίσματα.

Η έμπειρη ομάδα R&D του Γρηγόρη δοκιμάζει συνεχώς τα προϊόντα της νέας εποχής, τα οποία είναι κυρίως στην κατεύθυνση του wellbeing. Ταυτόχρονα, ενισχύονται και κάποιες άλλες διατροφικές τάσεις, όπως protein, vegan, lacto free κλπ. και φυσικά είμαστε και εκεί παρόντες με μία διευρυμένη προιοντική γκάμα. Όμως, η νέα εποχή φέρνει και τεχνολογικές εξελίξεις. Ο καταναλωτής στρέφεται στο online delivery, καθώς έχει εκτιμήσει το convenient που προσφέρει. Εμείς στον Γρηγόρη, έχουμε επενδύσει εδώ και χρόνια στο digital transformation και έχουμε καταφέρει να προσφέρουμε μία «wow omnichannel» εμπειρία. Παρόλα αυτά θα συνεχίσουμε τις προσπάθειές μας, ώστε στη νέα εποχή να βρεθούμε μπροστά από τις εξελίξεις.

Πώς σας επηρέασαν τα μέτρα που εφαρμόστηκαν τον τελευταίο χρόνο, λόγω της πανδημίας; Παράλληλα, όσον αφορά στους καταναλωτές, θα λέγατε πως άλλαξαν οι καταναλωτικές συνήθειες και τα προϊόντα που επιλέγουν;

Τα μέτρα μας επηρέασαν μέχρι έναν βαθμό, κυρίως τη χρονιά που μας πέρασε. Αυτό που έχει σημασία είναι ότι κρατήσαμε τα καταστήματά μας ανοιχτά εξυπηρετώντας με take away & delivery. Με τον τρόπο αυτό συνεχίσαμε να είμαστε δίπλα στους πελάτες μας, είτε αυτοί δούλευαν από το σπίτι ή το γραφείο, είτε ήταν καθοδόν. Όσον αφορά στις καταναλωτικές συνήθειες, έχουμε παρατηρήσει κάποιες αλλαγές, όπως λόγου χάρη την αύξηση των online παραγγελιών. Ταυτόχρονα, υπάρχει και μία στροφή προς τη wellbeing διατροφή, καθώς αυξάνεται η ζήτηση για προϊόντα, όπως σαλάτες, γιαουρτογεύματα κλπ.

Καθώς αναπτύσσεστε αποκλειστικά με τη μέθοδο του franchise, πείτε μας ποιο θα λέγατε ότι είναι το «μυστικό της επιτυχίας»;

Η αλήθεια είναι ότι στον τομέα του franchise δραστηριοποιούμαστε σχεδόν 30 χρόνια, μέσα στα οποία έχουμε αποκτήσει πολύτιμη τεχνογνωσία. Οπότε, θα έλεγα ότι το μυστικό της επιτυχίας είναι η τεράστια εμπειρία μας. Γνωρίζουμε πόσο σημαντικό είναι να βρισκόμαστε συνεχώς δίπλα στους συνεργάτες μας. Και αυτό κάνουμε. Γνωρίζουμε, επίσης, ότι οι βασικοί παράγοντες που καθορίζουν μία πετυχημένη επιχείρηση franchise είναι η δύναμη του brand, η προσεκτική επιλογή του σημείου, η συνεχής εκπαίδευση των συνεργατών και του προσωπικού τους, η πλήρης και ελκυστική στον πελάτη γκάμα και η εξαιρετική ποιότητα των προσφερόμενων προϊόντων και υπηρεσιών. Και αυτά κάνουμε, έχοντας σαν στόχο τη γρήγορη απόσβεση της επένδυσης, την κατοχύρωση της κερδοφορίας και τη μακροβιότητα της επιχείρησης του franchisee μας.

Γενικότερα, ποια η γνώμη σας για το ελληνικό επιχειρηματικό περιβάλλον και τον τομέα της εστίασης, σήμερα, στην εποχή της πανδημίας, μετά και από μια δεκαετή οικονομική κρίση;

Η ελληνική επιχειρηματικότητα στον τομέα της εστίασης έδειχνε ότι είχε μια σταθερά αυξητική πορεία έπειτα από την οικονομική κρίση. Όμως, με την έλευση της πανδημίας είδαμε ότι κάποια καταστήματα δεν «άντεξαν» στο πολύμηνο lockdown της εστίασης, ενώ τα υπόλοιπα μετρούν απώλειες, μικρές ή μεγάλες. Όμως, πάντα μετά την καταιγίδα βγαίνει το ουράνιο τόξο και είμαι ιδιαίτερα αισιόδοξη για το μέλλον.

Σχόλια

... σχόλια | Κάνε click για να σχολιάσεις
Επιχειρώ - epixeiro.gr
Επιχειρώ - epixeiro.gr